Honden en werk

29-01-2013 16:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een hond nemen, maar vraag me af hoe jullie het combineren met werk? Laten jullie de hond alleen of zoeken jullie er een oppas voor?
Mijn hond gaat 1x per week ( de enige dag dat we opvang nodig hebben) een dag naar de dagopvang in een dierenpension.

De hele dag in roedelverband buiten/binnen spelen.

Héérlijk!

Als dit niet in de buurt was zou ik kiezen voor een uitlaatservice
Oppas en uitlaatservice. Hele dag alleen laten zitten als je 8 uur (of langer door je reistijd) weg bent is echt niet ok.

Sommigen zeggen: mijn hond kan dat. Ja, mijn hond kan dat ook, in de zin dat hij dan niet de bank opvreet. Maar het is zielig en je moet het niet willen.
Zeg maar Spijker.
Een hond neem je niet, die krijg je!

Of wacht..

Nee, geen idee eerlijk gezegd. Vraag dat me ook vaak af. Ik verbaas me ook over dat zoveel Nederlanders een hond hebben.. Hoe doen ze dat?
Wij zijn op het moment ook aan het orienteren op een hond, mijn vriend werkt voornamelijk avonddiensten. Dagt houdt in dat hij tot een uur of twee/drie thuis is, en ik ben rond zes uur dan alweer thuis, dus mochten we een hond nemen, dan zou die maar kort alleen hoeven te zijn. Verder is hier in de buurt de uitlaatservice populair.
Ik werk thuis en anders waren we nooit aan een hond begonnen. Het is een groepsdier die makkelijk vereenzaamt. Bij twijffel niet doen.
Ongewild, al vindt hij het heerlijk, gaat mijn hond 3 x PW met de hondenuitlaat mee. Rond 10 uur wordt hij gehaald en is om 1530 weer thuis.

Torn ik nog met ex was ging hij 1 x per week maar moet er niet aan denken dat hij 3 hele dagen alleen zit.

Niet alleen met werk moet je rekening houden, ook dagjes of weekendjes weg! Hij/zij kan niet altijd mee, waar gaat hij/zij dan heen?
quote:Spijk-er schreef op 29 januari 2013 @ 16:11:

Oppas en uitlaatservice. Hele dag alleen laten zitten als je 8 uur (of langer door je reistijd) weg bent is echt niet ok.

Sommigen zeggen: mijn hond kan dat. Ja, mijn hond kan dat ook, in de zin dat hij dan niet de bank opvreet. Maar het is zielig en je moet het niet willen.Dit dus, + 1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Sommigen zeggen: mijn hond kan dat. Ja, mijn hond kan dat ook, in de zin dat hij dan niet de bank opvreet. Maar het is zielig en je moet het niet willen.

+2

TS, het vergt heel veel tijd, geld en energie. Je krijgt niet altijd de hond die je verwacht had. Soms valt het mee en soms valt het tegen. Dus alleen doen als je er heeel goed over na hebt gedacht, je hebt verdiept in het ras naar keuze en als je voldoende tijd erin WILT steken.

Ik zit nu opgescheept met hond van een kennis omdat hij "er bij nader inzien" onvoldoende tijd voor had, en hij had onderschat hoe zwaar het zou worden. Zo ken ik er nog 3 die het niet meer aankunnen.

Ik heb inmiddels vier honden gehad en hoe pittig het ook was, ik heb ze nooit weggedaan. Je hebt er nou eenmaal zelf voor gekozen.

Sorry, maar ik kan mij helemaal wild maken over dit onderwerp.
No love without lost
quote:adriennedekkers schreef op 29 januari 2013 @ 16:10:

Ik wil graag een hond nemen, maar vraag me af hoe jullie het combineren met werk? Laten jullie de hond alleen of zoeken jullie er een oppas voor?

Waarom wil je een hond als je heel de dag van huis bent? En heb je ook door hoe veel tijd je per dag aan een hond moet besteden (natuurlijk ook afhankelijk van het ras e.d.). Maar in de ochtend, voor je naar je werk gaat, zul je al gauw een half uur met het dier moeten lopen. Leuk op een zalige zomerochtend, maar het moet ook op een grauwe herstmorgen en een ijskoude wintermorgen. Jaren en jaren lang, elke dag. Hetzelfde als je 's avonds thuis bent. Een uur lopen mag je dan al gauw incalculeren. En voor het naar bed gaan mag je toch ook nog wel een kwartier minimaal uit.

Concreet betekent dat ca. 3 kwartier vroeger opstaan dan je nu gewend bent, en na thuiskomst niet even snel een lekkere makkelijke sweater aantrekken en je op de bank nestelen, maar de wandelschoenen aan en nog een uur op pad - door weer en wind.

En zo zijn er wel meer dingen. Heb je dat er niet voor over, of denk je dat niet vol te houden, of lukt dat gewoon niet met je werk, dan moet je niet voor een hond kiezen. Daar doe je zo'n dier dan absoluut geen plezier mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mijn vriend begint later dan ik. s Morgenster laat hij de hond uit, en ik als ik weer thuis ben.

Op z'n langst is dat 6 uur. Als ik een langere dag heb op mijn werk, neemt vriend hond mee naar z'n werk.

Af en toe komt het voor dat hond rond de 8 uur alleen is, tja, dat is dan pech voor hond. Maar soms kan het niet anders.

Mijn vriend heeft hond aangeschaft in een heel andere situatie. Nu is het aanpassen, maar hond is zo gek op vriend en andersom dat het soms niet anders is.

Maar meestal is het prima geregeld!
Een hond is danwel een roedeldier, maar een kat wordt ook niet blij van een hele dag eenzame opsluiting

(voor de mensen die dit lezen en denken, oh een hond kan daar niet tegen, laat ik dus maar een kat nemen)
Thuiswerken

Honden oppas

Buren

En ik neem op mijn beurt de honden van de buurvrouw dan weer mee naar het strand op zondag...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:adriennedekkers schreef op 29 januari 2013 @ 16:10:

Volgens mij is een hond niet te combineren met een fulltime baan.

Of inderdaad uitlaatservice.

Of Oopoeh.nl!
Kijk eens in dierenasiel, wie weet zijn er honden die er al zo mee zijn groot geworden.
En ik ben er zelf geen voorstander van. De hele dag van huis en dan een hond.Maar goed, kijk eens richting een volwassen hond.
Mijn hond gaat mee met een uitlaatservice. Ik heb een hele goede (minimaal 2 uur lopen met een roedel) Is ze met halen en brengen zo een uur of 4 weg.

Op dit moment loop ik fulltime stage (5 maanden) maar daarna wil ik het liefst ook max 32 uur werken.
Mijn kennis heeft 2 (jacht)honden en die zitten buiten in een kennel. Ze slapen in huis en zodra mijn kennis thuiskomt uit zijn werk gaan ze mee in huis.

De dieren hebben buiten een ruime kennel met overkapping/hok met kleed, vers voer & water en worden tussendoor 2x uitgelaten door familieleden. Ook als hij moet overwerken worden ze nog eens extra uitgelaten. Maargoed, bij hem is het geluk dat familie dichtbij woont die tussendoor de honden kunnen uitlaten, anders was het ook niet goed geweest voor de dieren.

Hier ben ik het helemaal eens. Mensen denken dat ze alles kunnen als ze er mee weg komen. Maar dat praat iets nog niet goed.

Een enkeling werkt ook 8 uur maar compenseert de afwezigheid door in vrije tijd extra veel met de hond te ondernemen. Maar daar gaat wél veel tijd in zitten. Maar weinigen zijn bereid om dat te doen.
Eh...ik lees nergens dat TO fulltime werkt en dus fulltime afhankelijk is van opvang. Slechts 1 dag kan al een puzzel zijn.
quote:nak schreef op 29 januari 2013 @ 17:56:

Eh...ik lees nergens dat TO fulltime werkt en dus fulltime afhankelijk is van opvang. Slechts 1 dag kan al een puzzel zijn.

Ik vind ook dat er bij voorbaat een beetje giftig gereageerd wordt. Je weet helemaal niet hoeveel de ts werkt.

Maar dat rijst dan ook meteen de vraag: hoevaak zou de hond dan alleen zijn en hoelang? en heb je een vangnet?
Wij hebben sinds een paar maanden een hond, een labradorpup en werken allebei fulltime. Nu hebben wij de mazzel dat we op 5 minuten van het werk wonen en op hetzelfde bedrijf werken. Wij doen het als volgt:

De ene begint om 7:30 en de ander 9 uur. Degene die laat begint is tot iets voor 9 met de hond bezig en werkt uiteraard langer door aan het eind van de dag.

In de lunchpauze naar huis, dan gaan we lekker naar buiten en spelen met m. Dan in de middag weer 2 uurtjes slapen in de bench en om 16:00 is er weer iemand bij m.

Gaat perfect, maar ik moet wel zeggen, ons leven is wel erg veranderd sinds de hond er is. Je moet alles plannen. Maar ik heb er geen seconde spijt van. Een hond brengt ook ontzettend veel plezier

Goed over nadenken, is een grote beslissing.
Ik werk inderdaad niet fulltime, het gemis van een hond is gewoon groot... Maar ik vroeg me gewoon af hoe mensen het combineren, ook om op ideeen te komen.

De reacties zijn inderdaad een beetje giftig, maar dat maakt niet uit.
Daar moet ik dus over nadenken en daar was ik dus op zoek naar idee. Qua weekenden ben ik altijd thuis en ga ik weg, kan ik hem/haar altijd meenemen. Dat is absoluut geen heikel punt, het gaat me meer over de doordeweekse uren dat ik wel aan het werk zal zijn... Reken op ongeveer een werkweek van 28 uur...
Wij hebben 2 dagen opvang nodig. Fijn dat mijn ouders om de hoek wonen, dus hond mag die 2 dagen daar zijn. Ze hebben zelf ook een hond, dus extra leuk.

Met vakanties (van mijn ouders) gaat de hond naar een hondenuitlaatservice. Dan is ze 2 en half uur onder de pannen halverwege de dag.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven