Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Overigens is die planning wel vrijblijvend hoor. Het zou zo maar kunnen zijn dat we over een jaar denken: toch maar beter nog even wachten...

Hoe lang vinden jullie het normaal om samen te zijn als je aan kinderen begint? Ik vind 3 jaar bijvoorbeeld nog echt wel kort.
beer, we zitten ongeveer in de zelfde situatie!

Wij hebben nu net een huis gehuurd met een derde kamer, eerst een werkkamer en dan de babykamer

Als wij gaan proberen om zwanger te worden zijn we 3,5 bij elkaar, dat is denk ik wel lang genoeg.

Als we nu langer bij elkaar ouden zijn, zouden we nu wel beginnen met proberen. Mijn vriend heeft een vast contract en ik zou nu tijd genoeg hebben om mijn promotie af te krijgen. Maar 2 jaar vind ik te kort.
quote:pompedom schreef op 28 januari 2013 @ 13:45:

Welkom Hamertje!

Hoe jong is is nog heel jong?

En dat je meer naar een kindje verlangt als er kleine kinderen in de buurt zijn herken ik heel erg.

Mijn vriend zijn neefje is 1-2 in de week bij ons en dat is zo'n schatje, ik ben echt gek op hem. Hij is nu net 2 en begint te praten en dingen te snappen. Helaas kent hij mijn naam ook al en roept me dan snachts uit mijn bed.

Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik niet nog anderhalf jaar kan wachten als zijn neefje zo vaak bij ons, maar ik denk niet dat we er echt eerder voor gaan.

We hebben wel besproken dat mocht het condoom scheuren, we geen MAP halen.22 om precies te zijn.. Leuk he, dat je al een beetje kan proeven van het ouderschap zo? Ik kan er over heen gelezen hebben hoor, maar is het de bedoeling dat je de rest van je leven in Oostenrijk blijft? (zo maar nieuwsgierigheid..)
Spannend beer, kan me voorstelen dat het heel lastig is om een goede 'timing' te vinden, wanneer zijn de omstandigheden immers perfect? Ik vind een aantal praktische voorwaarden echter niet zo gek, een huis met extra slaapkamer is toch wel heel handig!

De duur van het bij elkaar zijn vind ik ook lastig in te schatten. Denk dat het wel belangrijk is dat je al minimaal een jaar samenwoont en uit de verliefdheidsfase bent, denk dat je dan een redelijk beeld kan hebben van de ander en de relatie stevig genoeg zal zijn. Totale relatieduur vind ik gevoelsmatig drie jaar ook wel mooi klinken.

Merk wel dat ik doordat ik zie wat een geweldige vader mijn vriend is, dat ik me daar niet druk om maak, fijn gevoel!
Nou dat weten we nog niet, ik denk dat we nog een paar jaar naar Duitsland gaan, maar daarna wel terug naar Oostenrijk. Ik vind het hier geweldig, ik voel me heel erg thuis. En naar huis is het niet ver, ik kan zo voor een weekendje terugvliegen.
Mijn vriend en ik habben het trouwens best vaak over kinderen, meestal s'avonds als we in bed liggen. Mijn vriend weet ook al zeker dat hij kinderen wil en denkt net als ik aan zomer 2014, dat is nog maar anderhalf jaar. Bovendien zou ik dan nog mijn contract(hopelijk) hebben tot mijn zwangerschaps verlof.

Ik krijg nog lang niet een vast contract, maar gelukkig heeft mijn vriend er een.

Ik maak trouwens heel veel zelf, kleding, knuffels, dekens enz en al die babydingen zijn zo ontzettend schattig! Gelukkig kan ik voor vriendinnen genoeg maken.
Ooo net was hier op mijn werk even een baby (4 maanden oud, van een collega) op bezoek, zo lief!! Her rammelt weer lekker hier dus;)

Lezen en kijken jullie ook allerlei dingen over zwanger zijn/worden en baby's?? Ik mag het eigenlijk niet van mezelf, maar het liefst zou ik nu al boeken lezen over zwanger worden enz
Weer een collega zwanger! Of zijn vrouw beter gezegd, ik weet dat ze al lang bezig waren, meer dan een jaar iig. Ik ben zo blij voor hem! Van andere collega wist ik al een paar weken dat ze zwanger was.

Er is een heuse babygolf aan de gang bij ons, ik weet ook dat een andere collega ermee bezig is.

En ik vind het onzettend leuk voor ze, maar ik wil zelf ook wel graag.
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 25 en vriend 30. wij willen eind dit jaar stoppen met anticonceptie.

Om mij heen zijn veel vriendinnen zwanger, dus klapper de klapper.

Financieel zijn wij er wel klaar voor, maar toch nog meer bij sparen, nu kan het nog. Wij hebben een koopwoning en allebei een stabiele baan.
Welkom Goldstrike! Natuurlijk mag je meeschrijven, hoe meer mensen hoe beter!

Het klinkt alsof jullie alles goed op een rijtje hebben. Hoelang zijn jullie al bijelkaar als ik vragen mag?
Dank je wel Pompedom!

Ik ben bijna 9 en half jaar samen met mijn vriend. Waarvan 2 en half jaar samenwonend.
Hoi , ik zie nu pas dit topic. Ik herken veel in jullie verhalen! Ik ben 24, vriend 29. We hebben een koopwoning en beide een vast contract. Het begint bij mij steeds meer te kriebelen vanwege mensen in de omgeving en in vriendengroep die kinderen krijgen. Maar vind mezelf aan de ene kant nog iets te jong , en vriend is er nog niet helemaal aan toe. Terwijl hij eerder riep dat hij voor zijn 30e kinderen wil. Daar is hij toch op terug gekomen. En we zijn ook twee jaar samen. Dus mijn wens is om volgend jaar, eind 2013/ begin 2014 te stoppen met de pil! Als vriend er ook aan toe is natuurlijk. Maar wat lijkt dat aan de ene kant nog lang te duren.
Vorig jaar zijn vier vriendinnen van mij bevallen en alle vier zijn met hun werk in een reorganisatie of faillissement terecht gekomen. Nu was ik al een regelneef met geld en dat is daardoor nog erger geworden.

Maarja, daar kan je rekening mee houden, maar je hebt niet overal grip op..
Wat leuk. Dan zitten we allemaal in het zelfde schuitje! Hebben jullie allemaal al veel vriendinnen met een kindje/kinderen? Bij mij nog helemaal niet namelijk...en vertellen jullie aan mensen dat je er veel mee bezig bent ?
Het lijkt me echt vervelend als je na je bevalling ook nog je baan kwijtraakt. Een stabiele baan is dus zeker belangrijk! Al heb je niet overal grip op inderdaad..

Mijn vriend wil dit jaar niet op vakantie en wat meer sparen. Dat is op zich wel positief:) ook voor het huis wil hij sparen, maar neem aan ook voor eventuele kinderen in de toekomst! Nog maar eens even over hebben met hem.
@ beer85: wij hebben een stel in onze vriendengroep die net hun tweede kindje hebben gekregen.

Verder heb ik twee vriendinnen die ook graag kinderen willen maar nog niet in de situatie zitten ivm huis, studie en dergelijke. Met hun heb ik het wel regelmatig over mijn kinderwens.

Met anderen eigenlijk niet, want vriend roept altijd heel hard dat hij er nog niet aan moet denken als iemand ernaar vraagt..

Bespreken jullie het wel met vrienden?
@sealight: ach je weet aan de andere kant ook niks zeker. Ook als je een vast contract hebt kan je ontslagen worden. ik ken ook een stel waarvan de man zijn baan verloor net nadat ze een kindje hadden gekregen. Zo zie je maar dat niks te plannen is eigenlijk...

Ik heb ook één vriendin die net haar 2de kindje heeft gekregen. Met haar kan ik het er goed over hebben dus:) maar de meeste van mijn vriendinnen zijn nog helemaaaaal niet bezig met zwanger worden en baby's. Ik durf het ook niet echt te bespreken met ze omdat ik bang ben voor negatieve reacties...
@ Beer85, waarom ben jij bang voor negatieve reacties?

Mensen hebben altijd wat te zeuren over anderen.

Mijn vriendinnen weten dat mijn vriend en ik een kinderwens hebben en ik kan alles met hun bespreken. Wel hou ik geheim wat onze plannen zijn ;).
Ja dat klopt. Moet leren meer zo te denken, want idd wat je ook doet er wordt toch wel over je geluld;)

Vooral bang voor reacties als: veels te snel/vroeg/jong enz. Meeste vriendinnen zijn nog helemaal niet in die fase namelijk en een beetje anti-burgerlijk..al wordt dat wel steeds minder. En we zijn toch waarschijnlijk 2 jaar verder als er echt een kindje is!
Nou ja de een is er eerder klaar voor dan de ander toch? Afgezien die twee die ik eerder noemde zijn er ook een aantal die heel anti-burgerlijk zijn. Al woont 1 van hun wel samen maar ze gaat nog steeds elke vrijdag en zaterdagavond stappen. Ik kan dat ook niet ivm werk, maar heb wel het gevoel dat ik nog zoveel mogelijk leuke dingen wil doen dit jaar. En nu toch wel even van de vrijheid genieten nog:) hebben jullie ook zoiets of nog willen reizen ofzo?
@ beer85, is jouw nickname jaartal ook jouw geboortejaar? Dat vind ik persoonlijk een mooie leeftijd hoor

@ Sealight, vriend en ik zijn hiervoor elk jaar op vakantie geweest, ver weg, maar ook in en rond Europa. Deze zomer willen wij ook nog op vakantie. En elke zomer gaan wij naar een aantal festivals.

Ik heb ook een soort bucket list met dingen die ik allemaal geregeld of gedaan wil hebben ;)

Als er een kleine zal komen, zullen wij ook nog gaan stappen, maar dan met mate.

Hebben jullie ook een bepaald spaarbedrag wat je op je rekening wil hebben?
Welkom sealight!

Leuk we zijn al echt met een aantal meiden die ongeveer rond dezelfde tijd willen stoppen.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid te wachten op een vast contract voor ik zwanger zou worden. Ik werk in de wetenschap en mijn eerste vaste contract duurt zeker nog 10-15 jaar en dan is het te laat. Tenzij ik de overstap maak naar het bedrijfsleven, maar dat is dan ook pas over een jaar of vier. Gelukkig heeft mijn vriend meteen een vast contract gekregen in zijn eerste jaar. En we hebben vaste lage lasten, we zouden het wel redden op 1 salaris.

@buffer. We hadden samen 10.000 euro, maar omdat we gaan verhuizen blijft daar maar de helft van over ofzo. Ik zou graag 15-20.000 euro als buffer willen hebben, maar dat is wel realistisch omdat over anderhalf jaar bij elkaar te hebben.

@ reizen Ik heb nog 100plannen voor grote reizen, maar ik denk dat sommige of met kinderen gaan zijn of pas veel later. En dat vind ik wel prima, ik heb al veel gezien en gedaan. Oa al in 7 landen gewoont.
@ pompedom, Een vast contract is een fijne gedachte, maar zegt ook niet alles.

Ook in 7 landen gewoond! In ieder geval niet wereldvreemd :P

Dat was ook een voorwaarde van mijzelf, eerst de wereld zien en dan kind(eren)

Denken jullie ook al over bepaalde babyspullen? (Kinderwagen/kamer e.d.)
quote:pompedom schreef op 28 januari 2013 @ 14:53:

Kate, je hebt je bericht aangepast zie ik, ik had begrepen dat je dacht dat een mirena verwijderen te duur was.

Sorcha, ik snap dat het lastig is om zo lang te wachten, dat vind ik ook en ik hoef nog maar anderhalf jaar. Maar misschien gaat het sparen wel sneller, of heb je eerder een betere baan en ziet alles er over 2 jaar heel anders uit. 2016 is nog ver weg, juist daardoor kunnen dingen nog veranderen.

Wij hebben zeker nog geen eigen huis als we aan kinderen beginnen, maar dat heeft bijna niemand hier, bijna iederen huurt of heeft een huis van zijn ouders gekregen.

Ik hoop dat voor eind 2016 er zoiets als KOT komt in dit land .

Mijn vriend en ik hebben het ook vaak over kinderen, als we een leuke naam tegenkomen, en als we een vervelend kind tegenkomen dat we het vooral niet zo gaan doen.

Welkom nieuwe meeschrijvers

@Sealight, ik hoop dat je vriend er snel klaar voor is.

@Goldstrike, ik heb nog geen specifieke spullen in mijn hoofd maar ik vind Nijntje heel leuk.

@beer, ik heb ongeveer dezelfde leeftijd en ik ben de eerste die klaar is met studeren en de eerste die samenwoont. Eentje moet de eerste zijn toch!

@pompedom, ik heb een beetje hetzelfde als jij. Maar ik redeneer het anders. Als je "vroeg" kinderen krijgt zijn ze ook vroeg het huis uit! Tegen die tijd heb je alle tijd om te reizen en als het goed is meer geld

Ik zou minimaal 5000 euro als buffer willen hebben.
Goldstrike en Pompedom, leuk dat jullie in zoveel landen hebben gewoond en wat van de wereld hebben gezien!

Ik zou ook graag nog willen reizen buiten europa. Maar kost natuurlijk allemaal geld en wil het ook wel sparen nu.

We hebben samen nu 7000 denk ik. Maar daar gaat de helft nog af , in huis moesten er een aantal dingen opgeknapt worden. Maar zou minimaal 5000, liefst 10.000 als buffer hebben. Dus ga druk verder met sparen, voor zover dat kan.

Over spullen denk ik nog niet teveel na, ben bang dat de kriebels nog erger worden..:p

Sorcha, eind 2016 lijkt ook nog ver weg. Maar de tijd gaat ook wel heel snel en je kunt beter alles eerst goed voor elkaar hebben idd. En misschien heb je alles ook wel veel eerder voor elkaar:) Hoop voor je dat er eerder iets van KOT komt inderdaad! scheelt alweer een hoop geld.

En ja, als je vroeg kinderen krijgt zijn ze eerder het huis uit en kun je eerder reizen. Misschien kan ik het ook beter zo bekijken:) Wil ook wel nog naar wat festivals gaan dit jaar en sowieso nog het huis opknappen. Zodat die straks helemaal af is voordat we aan een kindje beginnen:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven