Gezondheid alle pijlers

Onderbeen gebroken, operatie nu pin met schroeven

11-11-2012 20:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben vorige week zondag gevallen. Ik heb daarbij mijn onderbeen gebroken. Maandag heb ik een operatie gekregen waarbij er een pin is geplaatst met schroeven. Ik mag het been nu 6 weken niet belasten. Ik ga morgen de fysio bellen of ik kan starten met therapie. Ik heb vitamine c en calcium extra nu. Heeft iemand ervaringen of tips voor mij? Alle tips, ervaringen zijn welkom!

Bedankt! Nicolle
Balen Nickske. Gelukkig gaat het minder worden al kan je dat nu moeilijk geloven maar het is echt zo,
hallo allemaal

ook ik heb mijn onderbeen gebroken een dubbele breuk.gevallen met skieen in oostenrijk vorige week , ze hebben me daar die zelfde middag nog geopereerd en heb een pin vanaf mijn knie tot aan de enkel een een plaatje op de zijkant , ik heb geen gips en moest na de 2 de dag al lopen met een belasting van 20 kilo het is zwaar , echt pijn heb ik niet alleen de hechtingen die trekken .ik heb wel voor 5 week trombose spuiten gekregen .moet zowiezo 7 weken op krukken lopen , morgen in nederland voor controle naar ziekenhuis kijken wat ze er daar van zeggen

groetjes diane
Oeii, dat is een zéér onwelkome verrassing als je op vakantie bent. balen voor je Irisdiane.

Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en houd je er weinig aan over.

Sterkte
Ik heb 7 jaar geleden ook mijn onderbeen gebroken na een val van de trap. Bij mij was het een gecompliceerde breuk, het bot lag ik 8 stukjes en de breuk liep door tot in mjjn knie. Ook geopereerd en een plaat met schroeven erin gekregen, geen gips. Ik mocht 6 weken niet belasten en daarna werd het langzaam opgebouwd. Eerst 10% belasten, dan 20% enz.

Dat zware gevoel als je je been naar beneden laat hangen kan ik me nog heel goed herinneren!

Start zo snel mogelijk met fysio, bij mij kwam hij de eerste weken eerst aan huis. Het is namelijk belangrijk om je bovenbeen spieren zo sterk mogelijk te maken, die oefeningen doe je eerst gewoon op bed. Dit bevordert je herstel straks, je staat er echt van te kijken hoe snel die spieren verdwenen zijn, ik had na een paar jaar echt nog maar een heel dun beentje over.

Het herstel duurt lang, trek er zeker een half jaar voor uit, maar uiteindelijk komt het goed. En na ongeveer een jaar mogen de platen en schroeven eruit.

Sterkte en beterschap!!
Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we een hele tijd verder. Ik heb inmiddels 2x per week fysio. De pijn blijft lang aanhouden. Ik kan inmiddels lopen met 1 kruk en als het wat later op de dag is kan ik zonder kruk lopen als een pinguïn. Ik moet vrijdag terug om foto's te maken. Ze gaan dan kijken of er voldoende nieuw bot wordt aangemaakt. Ik wil eigenlijk weer gaan sporten, ik wil de arts vragen of dat een goed idee is. Ik heb een vermoeden dat het nog een lange tijd zal gaan duren, wat een simpele val al niet te weeg kan brengen.

Heeft iemand enig idee op welke termijn ik nu nog kan rekenen?

Groetjes Nicolle
Hoi,

Hoe gaat het nu met je? Ik heb nog steeds erg veel pijn, wat duurt het lang zeg.....

quote:Kwallenbal schreef op 16 januari 2013 @ 09:17:

Oeii, dat is een zéér onwelkome verrassing als je op vakantie bent. balen voor je Irisdiane.

Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en houd je er weinig aan over.

Sterkte
Hallo Nickse, mijn ervaring is ook: de val is binnen luttele seconden gebeurd maar de nasleep is veel langer, pijnlijker en als je pech hebt wordt het nooit meer zoals het was.

Wat heeft de arts gezegdover het sporten?

Het enige wat je kan doen is de oefeningen van de fysio trouw doen en positief denken.

Sterkte
Hoi,

Sporten nog even niet zei de chirurg ik kan wel fietsen of zwemmen gaf hij aan. Het is idd wat je zegt in een paar seconden val je en je bent er maanden zoet mee. Ik heb nu 2x per week fysio. Ik kan niet zeggen dat ik daar veel baat bij heb, maar ik weet natuurlijk niet hoe het was gegaan als ik niet was gegaan. Het is echt bikkelen, daarnaast heb ik nog veel pijn en slik daar dan pijnstillers voor. Heel veel geduld is er nodig. En idd positief blijven denken anders krijg je nog andere problemen.

Liefs

quote:Kwallenbal schreef op 03 februari 2013 @ 10:03:

Hallo Nickse, mijn ervaring is ook: de val is binnen luttele seconden gebeurd maar de nasleep is veel langer, pijnlijker en als je pech hebt wordt het nooit meer zoals het was.

Wat heeft de arts gezegdover het sporten?

Het enige wat je kan doen is de oefeningen van de fysio trouw doen en positief denken.

Sterkte
Het klinkt cliché Nickske maar over een half jaar ben je het al weer bijna vergeten.

Sterkte voor nu en verlies de moed niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven