Gezondheid alle pijlers

Champix bij stoppen met roken??

03-02-2013 17:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie kan mij iets over zijn/ haar ervaringen vertellen m.b.t. Champix als hulpmiddel om te stoppen met roken? Werkt het echt, last van bijwerkingen? Nog steeds gestopt? Voor- en nadelen hoor ik graag. Kun je het me aanraden of juist niet?

Helaas kan ik geen actueel topic hierover vinden op deze site, vandaar dat ik het met een nieuw topic probeer.

Alvast bedankt!
Een vriendin van mij heeft het gebruikt en begon roken vies te vinden en is ermee gestopt.

Het helpt je overigens alleen als je het slikt. Als je na een maand, na het stoppen, trek krijgt in een sigaret, is het aan jou.
Wat Cateautje zegt. Alleen, die trek in een sigaret, na een maand, na de champix, dat is puur psychisch, lichamelijk ben je dan niet meer afhankelijk van kritiek.
Ik lees even mee, ook op zoek naar hulpmiddelen.
Hielp super! Alle andere methodes al eens geprobeerd, maar met deze pillen kosten het geen centje pijn. Deed de helft maar, 1 p/d, het is best duur! Maar na maand was ik er wel klaar mee. Gestopt met roken vond ik het onzin om door te slikken. Dat ging helaas niet super )0: Raakte psychisch erg van mijn pad! Kijk daar even naar. Als je al labiel bent, beter niet... Ben na 8 maanden weer begonnen (zwak!) nu durf ik het niet nog een keer te doen.
Mijn vorige vriend is met behulp van Champix gestopt, niets dan positieve ervaringen. Geen trek, geen bijwerkingen, ja, beetje tandpijn, maar dat scheen achteraf een bijwerking van de nicotine-afkick, en niet door Champix te komen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het helpt wel maar ik werd er kotsmisselijk van. Stond elke morgen te braken. 'S avonds werd ik niet misselijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben inmiddels voor de 2e maal gestopt met champix. 8 jaar geleden voor het eerst en toen 4 jaar gestopt geweest. Met mijn stomme kop weer begonnen met roken en nu inmiddels ook al weer een paar maanden rookvrij met behulp van Champix.

Ja, de misselijkheid is vervelend. Bij mij hielp het om de champix met melk ipv water in te nemen.

De eerste keer Champix had ik veel last van heftige dromen, maar de tweede keer heb ik er helemaal geen last van gehad.

Ik zweer bij Champix. Ik heb al 100 stoppogingen ondernomen, maar de enige 2 succesvolle pogingen waren met behulp van Champix.
quote:Cateautje schreef op 03 februari 2013 @ 17:14:

Een vriendin van mij heeft het gebruikt en begon roken vies te vinden en is ermee gestopt.

Het helpt je overigens alleen als je het slikt. Als je na een maand, na het stoppen, trek krijgt in een sigaret, is het aan jou.Het is dan ook verstandig om niet al na een maand te stoppen met Champix. Slik het gewoon een maand of 4/5. Mijn man heeft het ook geslikt en is zonder problemen gestopt met roken. Wat een verademing!!!
Ik ook tandpijn en misselijk. Voordeel van de misselijkheid is wel, dat ik hierdoor nog eerder gestopt ben dan m'n officiële stopdag. Verder nergens last van, dus ik kan het je van harte aanraden!
Bij labiliteit niet doen! Er zijn mensen door het gebruik van Champix dusdanig van het padje geraakt dat ze een eind aan hun leven hebben gemaakt. Kun je natuurlijk zeggen dat die óók gestopt zijn met roken, maar zo heeft de fabrikant het natuurlijk niet bedoeld.

Hou dus je geestelijke gesteldheid dus góed in de gaten. De kans is klein, maar het zou toch zonde zijn als jij één van die gevoelige mensen bent die dit medicijn niet verdragen.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven