Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Ik ben tegen tabellen, maar ik merk dat ik nu de hele tijd terug scroll om te zien hoe iedereens situatie is.

Gefeliciteerd sealight! Ik zou ook wel een GP willen, maar dat kan niet, waar ik woon, dat is alleen voor stellen van het gelijke geslacht.
Sealight, gefeliciteerd!

Ik zal het mijn familie en vrienden pas vertellen als ik daadwerkelijk zwanger ben. Als ik mijn moeder zou vertellen dat ik er mee bezig ben, dan heb ik morgen al een babyuitzet voor mijn deur staan. Zij staat echt te popelen om oma te worden.

En een tip van mijn vriendin: nooit zwanger trouwen. Zij heeft een prachtige bruiloft gehad, maar was de hele dag door misselijk en moe. Dit kan natuurlijk verschillen per persoon.
Gefeliciteert Sealight!

Wij hebben ook zitten denken om alleen met ouders, broer en zus naar het gemeentehuis te gaan. Er is zo weinig verschil tussen geregistreerd partnerschap en trouwen dat wij dan toch wel voor het trouwen (alleen voor de wet) gaan. Maar mijn vriend wil het toch wat groter doen met meer familie en vrienden. Maar dan geen vage vrienden en collega's uitnodigen. We zitten dat toch ook al op de 40 gasten. Zwanger trouwen zie ik ook niet zitten. Dan zou ik toch voor de optie met alleen ouders kiezen. Mijn schoonzusje is haar hele huwelijksreis misselijk geweest en heeft de hele avond van het feest met het zelfde glas wijn rond gelopen zodat niemand zou merken dat ze niet dronk (ze was echt net zwanger toen).
Bedankt allemaal!

Als ik dat zo hoor klinkt zwanger trouwen niet leuk inderdaad!

Mijn schoonmoeder wil wel graag oma worden volgens mij en mijn moeder begon er laatst over dat ze wel wilde oppassen doordeweeks. Ze kan zelf haar werktijden bepalen. Erg lief, is dat alvast geregeld..haha. Maar ik had het er met haar over gehad en ze zei ook dat we nu nog kunnen genieten van ons 'vrije' leventje.
Een (klein) feest klinkt trouwens wel erg leuk Tara82. Kost wel geld, maar is toch niet zo groot dat het enorm veel geld gaat kosten. En je hebt toch het idee van echt trouwen en alles wat daarbij hoort.
Ik vind vooral dat een jurk zo vreselijk veel geld kost. Ik koop daar echt liever baby spullen voor. Als we trouwen zullen we dat ook niet doen in onze eigen gemeente. Een gemeente vlak bij heeft een veel mooiere lokatie en is bovendien ook nog eens veel goedkoper.
Wil je wel een echte trouwjurk hebben voor je trouwdag? Of koop je dan iets anders? Prijzen weet ik niet precies, maar wat ik zo zie op TLC ( bij say yes to the dress) dan schrik ik wel van de prijzen ja! kun je inderdaad veel beter besteden aan babyspullen:) Maar in het programma zal het misschien ook wel extra overdreven zijn allemaal.

Dan zou ik inderdaad voor die andere gemeente gaan! Hoef je niet allebei (of één van jullie) ingeschreven te staan in die gemeente?
Een vriendin van mij is getrouwd in een creme coctail jurk van een galajurken winkel, was 135 euro! Zoiets lijkt me wel een mooie prijs. Als we gaan trouwen, ga ik mijn jurk zelf maken. We weten ookal waar we gaan trouwen en in welke kerk.
Ik vind een trouwjurk wel mooi, maar dan word het misschien eentje die ik van marktplaats haal (moet je natuurlijk wat geluk mee hebben). Een galajurk vind ik ook een optie. Helaas ben ik zelf helemaal niet handig met een naaimachine, dus zelf maken word het niet. Wel heel bijzonder als je dat zelf doet.

Wat wel zal schelen is dat we een bloemiste, een paar hobby fotografen en hobby bakkers in de familie hebben. Vooral de eerste kan ik niet omheen, maar ik weet zeker dat ze een geweldig boeket zal maken.

In ondertrouw moet je in je eigen gemeente. Daarna mag je elke gemeente in Nedeland kiezen voor het trouwen. Het scheeld bij ons al snel 200 euro door niet in onze gemeente te trouwen. Ik vind dat een hoop geld. Vooral als je daar dus al een prachtige galajurk voor kan kopen.
Ik zou dan idd naar een creme galajurk kijken, er zijn ook wel websites waar je niet te dure jurken kan bestellen. Maar ik koop nooit jurken, dus heel veel verstand heb ik niet van.
Sealight, gefeliciteerd! Wat leuk!

Trouwen terwijl ik zwanger ben lijkt me 3x niks dus dat zal wel niet gebeuren. Verder wil ik liever ook geen grote bruiloft. Tussen de 20 en 40 gasten lijkt me prima. Tegen die tijd zal ik me zeker gaan verdiepen in een leuke maar vooral betaalbare jurken.

Over het vertellen, tsja ik denk dat ik het wel aan mijn moeder zou willen vertellen omdat ik verwacht dat ze niet om de haverklap zou vragen of t al wil vlotten. Anders hou ik het liever gewoon voor onszelf.
Oo ik heb een paar dagen ziek op bed gelegen en niks gelezen. Welkom nieuwe schrijfsters!

Pompedom: wat spannend zeg!! Maar toch ongesteld geworden..

Het lijkt mij wel leuk om een tabel te maken. Dan heb je bovenaan een overzicht van wie allemaal meeschrijft en wie wanneer in de planning heeft om te beginnen. Ik weet alleen niet hoe je een tabel maakt. Ben jij de enige die dat kan in de OP pompedom?

Mijn vriend en ik willen wel (ooit) trouwen, maar we willen het geld liever eerst uitgeven aan een kindje:)
En idd gefeliciteerd sealight!!:)

Als wij gaan vertellen vertel ik het aan 1 vriendin. Niet aan mijn moeder. Vertel het aan mijn ouders liever als ik al zwanger ben. Hebben jullie al een idee hoe je het gaat vertellen als het zover is? Ik stiekem wel..haha! Erg he? Ik denk iets van een kadootje met een hint erop/erin
Ik bedoel natuurlijk als wij gaan beginnen;)
Dank jullie wel!

Het lijkt me erg leuk om het te vertellen aan vrienden en familie als je zwanger bent. Daar denk ik ook wel eens over na.

Ik denk ouders met een echofoto of een kaartje met vior opa en oma erop of gefeliciteerd jullie worden opa en oma.
Ja een tabel lijkt me ook niet verkeerd, Pom en Beer!
Okokok, ik zal een tabel maken, weet niet of het vandaag lukt, anders wordt het pas na mijn skivakantie. Kan iedereen even zijn info [bdik][/b] of in HOOFDLETTERS plaatsen, dan zal ik het in de tabel gooien.

Als ik doe: Naam, leeftijd, leeftijd partner, hoelang wachten, bijzonderheden, dan is dat wel prima toch?
Ik heb nog geen idee hoe ik het aan mijn ouders zou vertellen als ik zwanger ben. Ik zat eerst te denken aan iedereen uitnodigen en dan in een keer vertellen. Mijn ouders zijn gescheiden en kunnen gelukkig prima samen, maar de sfeer is dan toch wat gespannen. Dus het word dan toch appart. Een kaartje is wel leuk. Zouden jullie ouders voor de eerste keer opa en oma worden? De mijne krijgen binnen kort kleindochter nummer 2.

Een tabel vind ik ook een prima idee.
Klinkt prima Pom. Zo iets goed?

TARA | 30 | 31 | 6 MAANDEN TOT EEN JAAR | ALVAST GESTOPT MET DE PIL
Prima Tara, bedankt!

De tabel is er hoor!

We hebben een TABEL! en ik sta erin, ongelofelijk!
Mooie tabel Pom. Dat heb je snel gedaan.

Bij waarom wachten mag wel komen te staan: baan vriend.
Ja, als je kan programeren is het een eitje!
mooie tabel! bij mij mag er nog bij, start rond augustus.

oehh ik denk de hele tijd... een half jaar!!

over het trouwen. je hebt ook veel winkels en ook op internet die designer trouwjurken namaken voor een paar honderd euro.

fijn weekend allemaal. ik ga mijn huis carnavalproof maken voor alle logees.
Naam: Orzoo

leeftijd: 23

leeftijd vriend: 29

wanneer beginnen: 2014/2015

reden wachten: afstuderen, reizen

Ben ik weer dus
Welkom terug Orzoo, je staat erin hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven