Sabotage?

17-05-2008 19:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgend probleem;

Ik heb paar maanden terug een heel erg leuke man leren kennen via een goede vriend van me..

Dit gebeurde in een cafeétje waar mijn goede vriend regelmatig komt en ik eens een keertje wou meegaan.

Sindsdien kom ik er ook regelmatig over de vloer in de hoop die leuke man tegen te komen...

Nu het de laatste malen wel enorm klikt tussen mij en die leuke man, merk ik toch een beetje jaloezie afkomen van die goeie vriend van me... Vanaf het moment dat ik aan mijn goeie vriend heb verteld over mijn beginnende gevoelens voor die leuke man, neemt hij mij niet meer mee naar dat caféetje, zegt dat zijn vriend geen goede partij is voor mij, ...

Ik weet niet wat ik van dit alles moet denken maar ik zou dolgraag die leuke man beter willen leren kennen en zou het zonde vinden dat er iemand roet in het eten komt gooien!

Iemand tips?

xxx

lunie
Welke reden heeft die goede vriend jouw nadere kennismaking met die leuke man te saboteren (wat ik een vrij zwaar woord vind gezien de situatie maar goed)?

Is dat omdat hij jou zelf leuk vindt of is het omdat hij het een en ander over die andere man weet waar hij jou voor wil behoeden?
Nou, simpel he......... goede vriend is dus toch geen goede vriend

leuke man is eigenlijk pas een leuke man als hijzelf ook eens probeerde met je in contact te komen

leuke man is dus in leuk cafeetje te vinden.......... en dat mag jij alleen betreden in begleiding van goede vriend?

Wat dacht jij van goede vriendin die samen met je naar het leuke cafeetje gaat om leuke man aan de haak te slaan.......

nou, so simpel is het.........
ik heb dit ook een keer meegemaakt dat een goede vriend me waarschuwde voor iemand en een paar maanden later hoorde ik via via dat diegene voor wie ik gewaarschuwd was door goede vriend een soort loverboy was, daarna heeft hij dat nooit meer gedaan die vriend van me, er kan wel degelijk iets aan de hand zijn met iemand voor wie je gewaarschuwd wordt...

maar goed het kan ook gewoon jaloezie zijn die je vriend drijft je bij die man weg te willen houden, je kunt dat wel uit zijn gedrag afleiden als hij je zegt niet met die man om te gaan.

ik zag toen toch in ieder geval wel dat mijn goede vriend het oprecht meende wat hij zei, jij kunt dat vast ook.

daar hebben we intuitie voor.
Hm, daar zit wat in ptt, geef toe...... in mijn ijver over het goede vriend geneuzel vergeten......maar mijn gevoel gaf meer aan dat goede vriend is een beetje jalours is...... maar klopt ......TO check eerst eens effe nog iemand die leuke man kent voordat jij te veel energie erin stopt.....
Hoi,

Ik weet het...leuke man = pas echt een leuke man als die ook wat moeite zou doen.. Maar dan nog staat die 'goeie' vriend tussen ons midden..en ik heb nu al zo'n donkerblauw vermoeden dat hij de boel manipuleerd door onwaarheden of wat dan ook over mij te vertellen om mij in een slecht daglicht te plaatsen...

Het is de eerste keer dat ik soms verschiet van zijn reacties..ken hem al zo lang en heb nooit eerder gevoelens van zijn kant gemerkt (heb hem ook nooit hoop gegeven)..om dan nu zo kinderachtig en tegendraads te doen..

Ik vind het gewoon zonde dat men elkaar geen geluk wilt gunnen..want misschien loop ik zo de man van mijn leven wel mis..

xxx

lunie
Maar ja Lunie, die ander is wel een goede vriend, altijd al geweest.

Liefde maakt blind en dat gezegde is er niet voor niets gekomen. Mogelijk is deze nieuwe vriend niet zo'n leuke man. Vraag eens door waarom hij het geen goede partij is. En kijk eens wat jij, oprecht, hiermee kunt.
@ lunie:

kijk eens met open ogen naar de situatie, jouw goede vriend is geen vriend aan zijn gedrag te beoordelen dat jij hier beschrijft, man in cafe is mij onbekend, kan net zo goed alsnog bad news zijn ook al stelt je ''vriend'' zich dubbelzinnig op, deze stiuatie schiet niet op zo, als de man in het cafe echt met je in contact wilde komen of jij met hem zouden jullie elkaar al lang buiten die context gezien hebben, interpreteer niet teveel in zo een situatie, het kan je alleen maar verdriet opleveren.
Pure jaloezie is het!! als jij iets zou krijgen met die leuke man heb je natuurlijk minder tijd voor je vriend...

Ik heb het ook gemerkt in mijn vriendenkring, iedereen zegt dat ze zo blij voor je zijn dat je een nieuwe partner hebt gevonden, maar ondertussen weet ik dat er een heleboel mensen zijn die dat niet menen. Een vaste relatie betekent dat je automatisch minder tijd kunt besteden aan je vrienden/ vriendinnen.

Maar ja, wat je ertegen doet? Ik zou zelf denk ik ook een beetje jaloers zijn.
ik vind het ook wel een beetje simpel alles terug te voeren op jaloezie en iets zo snel sabotage te noemen. zo kun je wel alles goedpraten, bovendien lijkt het dan net alsof je jezelf stiekem heel belangrijk vindt...
Als die leuke man jou ook leuk had gevonden had hij allang moeite gedaan om met je in contact te komen.
Als je die vriend al jaren kent, zou ik me eerst maar eens afvragen waaróm hij liever niet heeft dat je met die 'leuke man' in zee gaat.

Misschien is het jaloezie, maar kan het niet zijn dat hij je wil beschermen?

Een goede vriend van mij heeft mij ook eens geheel terecht beschermd, en daar ben ik heel blij om geweest .

Nu was het in dat geval gelukkig zo dat een kennis van hem zijn oog op mij had laten vallen terwijl dat níet wederzijds was, mijn type niet. Maar toen kennis aan vriend ging vragen hem bij mij te introduceren, heeft vriend gezegd 'NEE! Zij is niks voor jou en jij bent niks voor haar, ze is bezet (dat was niet waar) en je moet haar met rust laten.' Daarna kwam vriend naar mij toe en zei: "die en die is geïnteresseerd in jou, ik adviseer je er niet op in te gaan en ik heb gezegd dat je bezet bent." Ik vroeg natuurlijk waarom, ik dácht niet eens aan jaloezie namelijk, en toen bleek dat de geïnteresseerde gewoon een hele foute man was.

Het kan ook bezorgdheid zijn he, beschermingsdrang, gewoonweg echte vriendschap.

Liefde maakt blind, en misschien is die leuke man wel hartstikke fout. Vráág het je vriend, alvorens je 'hij misgunt me mijn geluk' conclusies trekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven