Uitgerekend eerste helft oktober 2013

29-01-2013 19:48 1062 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn compleet!!!

NaamLeeftijd#kindjeDuedateBijzonderhedenGeborenZomerzonnestraal323e29 september JONGEN

16-09-2013 Aapje31321e1 oktober MEISJE

13-10-2013 potje_sambal291e1 oktober JONGEN

27-09-2013 Liesje99321e1 oktober JONGEN

05-10-2013 AndeG291e2 oktober MEISJE

Marion1970423e5 oktober JONGEN

10-10-2013 Marilene26331e6 oktober JONGEN

25-09-2013 Mimmy81312e6 oktober MEISJE

Natas83301e7 oktober MEISJE

01-10-2013 Amele362e8 oktober JONGEN

14-10-2013 NYC341e11 oktober JONGEN

21-10-2013 Hiesje311e18 oktober MEISJE

26-10-2013
@ Jufje84, heb idd meerder testen gedaan. Was al vrij vroeg begonnen om te kijken of de hormonen uit m'n lijf waren (dan is de test negatief), maar hij werd niet negatief. Dus eerst nog heel spannend of het toch nog de hormonen waren of toch van mezelf.

Maar inmiddels is de streep veeeeel donkerder geworden en heb ik ook 3 digitale testen gedaan ! Het is dus zeker!!

@ nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

@ de anderen, ga proberen om ook op jullie te reageren, maar hou het nu nog niet helemaal bij....
Whaaaaaaa net verloskundige gebeld... 7 maart eerste echo! 12 maart 2e afspraak!

wat spannend allemaal....

ons verhaal ;)

wij zijn dit jaar 13 jaar samen. we wonen dit jaar 6 jaar samen. afgelopen september zijn we getrouwd. Mijn man hoefde niet zo nodig te trouwen. hij wilde graag kinderen. maar ik wilde graag eerst trouwen (ouderwets he? ;) ) want stel dat we eerst kinderen zouden krijgen, had ik een andere achternaam. dat zou ik gek vinden. dus na lang zeuren toch besloten om eerst te trouwen. we hadden een bruiloft met alles erop en eraan.

daarna het stripje van de pil afgemaakt. en toen maar gestopt. ontzettend spannend. ook al weet je dat de pil eerst uitgewerkt moet zijn, je gaat toch bij maand nr1 met spanning naar de wc.

ik ga nu even een leuk knuffeltje bestellen voor ouders en schoonouders met de tekst: jullie worden opa en oma erop.

ik wil het zoooooooooo graag aan ze vertellen...!!!
ik voel me gelukkig weer wat beter.. hoofdpijn minder. wel nog steeds als een ballon!

ik roep maar dat de griep in aantocht is.. heb ik een excuus... want idd.. degene die op een feestje graag een wijntje lust, zal nu weigeren? wat is daar aan de hand?? hihihi......
Zo, wat een drukte hier! Hier gaat alles goed, nog steeds geen klachten, alleen ietsje sneller moe

@nieuwe zwangeren welkom! Het is zo gezellig druk hier, dat ik nog even moet proberen om iedereen te onderscheiden.

@paracetamol mag gewoon hoor, als je zwanger bent. 3x 1000mg inderdaad. Gelukkig heb ik sinds mijn vorige zwangerschap geen migraine meer! (daarvoor 2x per week!) Dus ik hoop dat deze zwangerschap dat zo houdt
Ook weer even een berichtje van mij, merk dat ik vaak genoeg mee lees maar te weinig post. Ik forum altijd mobiel dus moet echt even tijd maken :-)

Wat een aanmeldingen! Gezellig hoor!

Eind deze week heb ik de eerste echo, gezien ik niet weet hoe ver ik ben door onregelmatige en lange cyclus, ben dus héél nieuwsgierig.. Erg veel zin in!!

Sinds vorige week behoorlijk misselijk geweest, niet alleen 's ochtends maar ook overdag en 's avonds, zeer vervelend. Met de VK maar even over hebben, misschien is er een pilletje voor.

Beetje ego post maar er zijn inmiddels zoveel nieuwe aanmeldingen kan niet op iedereen reageren, ik lees wel trouw mee!
Vlinder, spannend zeg!! Ik zag dat Liesje de eerste s met een echo! Het lijkt me zo bijzonder!! Gelukkig mag ik zelf volgende week vrijdag!

Jufje: dat probleem ga ik ook krijgen met die alcohol op feestjes dat wordt sprite in een prospeccoglas

Hallo en gefeliciteerd trouwens voor de nieuwe schrijfsters welkom!!

Ik krijg morgen mvm op bezoek en dan schrijf ik even verder!
Hmmm, het forum is van slag! Ik kan helaas de berichten niet lezen omdat de achtergrond zwart is. Hopelijk lees ik snel weer hoe het met jullie gaat!

Ik voel me heel goed! Ik heb alleen echt al nieuwe BH's moeten kopen. Het is wel vreemd hoor, je lichaam zo te zien veranderen! Ik ben echt benieuwd hoe het voelt om een dikke buik te hebben!
Sorry meiden, ik ben moeeee en heb moeite me te concentreren, dus ik onthoud niet zo veel op het moment. Met de storingen op het forum en twee kinderen niet zo veel tijd om hier te reageren.

@ buikje, hier begint het ook al hoor. Echt strakke broeken krijg ik nog amper dicht en zeker 's avonds gaat de knoop open. Zijn m'n darmen en volgens mij heeft alles gewoon nog een soort van geheugen waar het ook al weer moest gaan zitten, ha ha. Ik heb van m'n kinderen 1 mooi rolletje over gehouden en daardoor nu extra een buik volgens mij.

@ borsten, ik heb het idee dat ze nu minder hard gaan dan de vorige keren, maar dat komt misschien ook doordat ze nu eerst weer steviger worden. Mijn tepels staan wel recht naar voren, zelfs door een padded bra zag ik ze gister, niet echt handig.

@ misselijk, ben zelf gelukkig alleen weeig misselijk en gevoel alsof eten heel hoog zit, maar hoef gelukkig niet te spugen (wel bijna met tandenpoetsen), maar ik spuug gelukkig bijna nooit ook niet met buikgriep. Bij heftig spugen idd even aan de bel strekken er zijn medicijnen die soms kunnen helpen. En sowieso in de gaten hpuden dat je niet uitdroogt.

Ehm, voor de rest ben ik het weer even kwijt.

Alle nieuwe meiden, gefeliciteerd! En welkom natuurlijk.

Over mezelf: Ik ben dus 32, al 12 jaar samen met m'n man. We zijn 7 jaar getrouwd. Hebben samen 2 meiden van 6 en 2,5. Hiervoor dus een miskraam gehad met 9,5 week. Bij beide meiden voor de 40 weken bevallen, nu ook sterk het gevoel dat het een septemberkindje gaat worden. We zullen zien.
Pfff, er vallen wel wat dingen op hun plaats sinds ik die test in mijn handen had eergisteren. Ben al zeker een week doodop en heb echt z'n plofgevoel in mijn buik.

Sinds vanochtend ook een beetje misselijk, zoals zomerzonnestraal zegt, wat weeïg. Ik heb de verloskundige dus maar gebeld en heb een afspraak voor eerste echo en intake op 14 maart.
Hoi Allen,

Jee wat gaan die berichten allemaal snel. Wat mij opvalt dat jullie allemaal zo'n vroege echo krijgen. Ik heb zelf op 28 februari mijn eerste echo, dag erna heb ik een echo bij de gynaecoloog. Die wilde mij ff checken naar aanleiding van mijn MA vorig jaar. Verloskundige zei ook dat als je zo vroeg gaat je nooit een hartslag ziet en dat dan weer voor grote onzekerheid zorgt. Tja, ik twijfel erg maar denk dat ze gelijk heeft. Ik heb dan mijn echo als ik bijna tegen de 8 weken zit.

@Schitzel gefeliciteerd!

@marloena1986 ja, hier ook grote onzekerheid, probeer me ook op nu te richten en niet naar verleden kijken. Maar blijft moeilijk.

@juf 84 paracetamol mag gewoon hoor alleen dan zonder coffeïne

@funnymiss ik heb zelf totaal geen behoefte aan sex ben zelf diegene die het eng vind, ik weet het klinkt mutserig, maar toch. Hoop dat ik snel weer vertrouwen erin krijg. Dus ook hier hand en spandiensten. Dus.......

Hier ook buikpijn, nog steeds af en toe, beetje eng maar zie gelukkig dat meerdere dat hebben, wat downer/nerveus maar kan ook door de onrust komen en omdat er natuurlijk weer veel op me afkomt. En soms voel ik echt helemaal niets.

Wij hebben het alleen aan onze ouders verteld i.v.m. als het misgaat willen we ook dat hun het weten. Ervaringen in het verleden dat als meerdere familieleden het weten ze toch niet echt weten hoe ze je moeten steunen en hierdoor voel je zo rot dat we maar hebben besloten het heel klein te houden.

Ik heb ook een behoorlijke buik, echt opgezet, heb ook idee dat mensen het kunnen zien. Borsten zijn groter geworden en mijn rechtertepel is pijnlijk. Wat doen jullie met sport, ik lees dat je hartslag niet hoger mag dan 140 en dat je goed moet drinken bla bla bla. Ik word zowieso knettergek van alles wat je niet mag. De ene site zegt dit en de andere weer dat, word er behoorlijk onzeker van. Ik doe aan combinatie fitness en cardio heb me eigenlijk net ingeschreven.
Oke, paracetmaol mag dus wel.. das fijn om te weten. wat fijn om allemaal te lezen hier!

ik loop vandaag de hele dag met mn knoop van mn broek open........... shocking! :O
x
Heeee Meiden!!

Even een verhaaltje over mijzelf:

5 jaar samen met Maurits ik woon in Haarlem. We zijn niet getrouwd. We moeten ons er nog even in verdiepen wat we gaan doen. Samenlevingscontract, of toch trouwen of iets anders?? Ik wil uiteindelijk wel trouwen maar wil ook een feestje. Dus dat is misschien handiger als de baby er is...nou ja even over nadenken dus. Wat gaan jullie doen??Ik heb een onregelmatige menstruatie (nu dus even niet, meiden beseffen jullie dat we 8maanden niet ongesteld gaan zijn??? ) en ik had het vermoeden dat er wel eens wat mis kon zijn, dus vrij snel naar de dokter: Pcos en toen in de 7e ronde zwanger geraakt. Was echt superspannend, want Maurits was voor zijn werk in t buitenland en was echt net op tijd terug voor de eisprong

MvM komt vanavond langs, want ik ga natuurlijk wel mee doen! Heb zelf ook pregnyl gebruikt, dus weet wat het doet!

Morgenavond aan mijn ouders en broers vertellen. Schoonzusen schoonmoeder weten het al en mijn eigen zus ook.

Seks: Maurits is ook bang dat hij iet kapotdrukt hahahaha. Dus er gebeurt niet heel erg veel op dit moment. T moet sowieso een beetje landen bij hem. Heb m "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt " gegeven.

Borsten zijn gevoelig en af en te weeïg gevoel en panty's zitten niet meer lekker.

Schoonzus en schoonmoeder informeren regelmatig hoe ik me voel hihihihi, wel schattig.

Beha's: sommige beginnen te knellen, dus moet ook snel nieuwe halen..

Een zwaai voor allemaal!!!
Hi! Welkom iedereen, echt een grote groep nu!

Erg spannend inderdaad morgen een echo om te checken of alles wel goed is omdat ik zoveel buikpijn had in begin, en nog wel.

@vlinder, ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat en wat ze kunnen zien op de echo!

Tot snel!
.
@amele Ik heb zelf enorme borsten al, mijn beha's passen niet, ik ben dus wel snel naar winkel gerend voor nieuwe.

Ik ben ook erg bang om aan te komen heb er aanleg voor door een traagwerkende schildklier, daar was ik al 25 kilo door aangekomen. Vond het ook erg moelijk om nu te accepteren dat het nu niet anders is en de zwangerschap kilo's erbij te moeten nemen. Ik ben klein dus je ziet het ook enorm omdat ik nu behoorlijk zwaar ben. Ik heb mezelf voorgenomen niet meer op de weegschaal te staan zodat ik me daar niet meer zo lamlendig door kan voelen. Er is mijn verteld door mijn arts dat het na de zwangerschap allemaal weer recht zal trekken.

@liesje 99 succes met de echo! Ben benieuwd hoe het is gegaan.

Sporten ging gisteren wel heel moeizaam, ik werd er doodmoe van alles was tien keer zwaarder. Snap er niks van, wil graag blijven sporten maar leek gisteren net een oma, ik moest heel langzaam gaan en dan nog was ik buiten adem.
Lovely Ladies!

@buik: Ongelooflijk! Ik dacht dat ik gewoon teveel gegeten had en te weinig gesport, maar nu blijkt dat ik niet de enige ben met een opgezette buik en dat de 'dader' een heel klein ukkepukje is hier in mij Heb al heerlijke zwangerschapsbroeken in de sale gekocht bij Prenatal. Wat een opluchting is dat zeg. En je ziet echt niet dat het positiekleding is. Heb alleen broeken gekocht hoor. Wat betreft de 'boven'kleding, die vond ik echt TE lelijk en tuttig daar en ik denk dat je je 'gewone' kleding best lang aan kunt zolang het maar lang genoeg is.

@borsten: jaaaaaa! Ook maar nieuwe BH's kopen binnenkort, niet normaal hoe snel dat groeit! M'n vriendin/collega zei gisteren zelfs: wow, your boobies look huge! You aren't pregnant are you?? Dus ik maar iets van 'uhhhh noooooo' uitgestameld haha!

@misselijk: geuren komen wel heel scherp binnen, maar gelukkig valt het mee met de misselijkheid. Hoop niet dat 'the worst yet to come is'....

@gewicht: Serieus, ben al 3 kg aangekomen terwijl ik echt niet anders eet of minder sport ofzo. Dammmnnnnn. Heb maat 34/36 en hoop dat ook echt te houden. Toch maar beetje meer sporten en nog gezonder eten dus.

@bloedverlies: Heb dinsdagavond en woensdag lichtbruin bloed verloren. Helemaal in de stress natuurlijk en verloskundige gebeld met trillende stem. Gelukkig kon ze me redelijk geruststellen dat het door het sporten kon komen of oud bloed van innesteling. Vriendinnen zeiden ook dat wanneer het niet echt heel erg doorzet en zolang het bruin is, het meestal oke is. Pfff ik ben nu wel beetje bijgekomen van de schrik, maar kan toch niet wachten totdat iemand mij kan vertellen dat het allemaal goed is en ik me zeker weten geen zorgen hoef te maken.

Laat gauw weten hoe jullie echo's waren en hoe de intake ging? Ben heel benieuwd!

@de tijd: Hebben jullie ook het gevoel dat de tijd zoooooo langzaam gaat?!?! Please laat het 14 maart zijn zodat ik 11 weken ben en dat er een echo is gemaakt en we het aan de hele wereld kunnen vertellen.... Dammmnnn wil het wel uitschreeuwen haha!

@dit forum: Wat heerlijk om dit allemaal te kunnen lezen, herkennen en te delen met elkaar. Daar kan geen zwangerschapsbijbel tegenop haha :-)

@carnaval: OMG ik ga nuchter carnaval vieren morgen in Breda. Kom zelf helemaal niet uit het zuiden, maar we gaan elk jaar met vriendinnen naar Den Bosch, Eindhoven of Breda om lekker gek te doen en het echte carnaval mee te maken. Maar nuchter middenin die gekte?!?! Uhhhh... ben heel benieuwd! Mag ik 5 bier en 1 appelsapje alsjeblieft?

Liefs en geniet van jullie alcoholvrije weekend haha
Sunny Side Up!
Hi!

Net terug van echo en alles gelukkig helemaal goed, ook hartje zien kloppen! Voor de rest heel moeilijk om echt iets goed te zien, het was ongeveer 8mm. Dus weer gerustgesteld ondanks mijn buikpijn steeds😉.

Vlinder, hoe was jouw echo?

Ben ook benieuwd naar die van de rest binnenkort.

Tot snel weer en fijn weekend!
Hohoi,

Ben ik ook weer even. Lekker veel verhalen hier en inderdaad @AndeG, fijn om van die herkenbare dingen te lezen en samen te moeten wachten. Want o, o, o wat duurt het toch lang voor die eerste drie maanden voorbij zijn. Denk dat ik nu 6 weken ben, op de helft van het eerste trimester....

@Liesje: wat fijn dat je een goede echo had, en zo vroeg al. Ik heb vandaag over twee weken mijn eerste echo, dan ben ik bijna 8 weken volgens eigen berekening. Hopelijk dan ook een kloppend hartje te zien. De vorige keer dat ik zwanger was, had ik ook rond 8 weken een echo maar toen was er helaas geen kloppend hartje en was het gestopt met groeien op 7 weken...

Even voor de tabel: ik heb dus op 22 februari de echo, en op 5 maart de intake bij de verloskundige.

Verder ben ik wat gammel, bij vlagen weeïg, alleen misselijk als ik te lang niet eet, en kan ik de hele dag wel slapen. En... koud, koud, koud... Mijn buik is ook nogal opgezet net als bij jullie. Ben benieuwd hoe dat verder gaat...

Zo, ik probeer later weer meer te reageren, nu even chillen met een kopje thee!

Fijn weekend
x
Hi!

@marenova, ik heb het ook steeds superkoud, hoort er echt bij, gister met kruik in bed.ben benieuwd naar jouw echo binnenkort.

@aapje, uitgetekende datum is lastig om zo vroeg te zien, dat doen ze bij 10 weken echo ongeveer.maar volgens vk klopte mijn berekening aardig.

Duik Zo lekker mijn bedje in, moe van deze week, welterusten en succes allemaal!
Heeey!! Vanmiddag de echo gekregen! Het hartje klopt!! Zooooo leuk om te zien!! Ik kneep hem nog wel een beetje want op de buikecho was niets te zien, dus een inwendige echo gehad. De eerste pasfoto is binnen

Ik ben iets meer dan 6 weken.

Jammer genoeg houd de misselijkheid nog flink aan en heb het daardoor op mn werk ook maar verteld. Onze ouders krijgen het dit weekend te horen. Voor de rest proberen we het nog even geheim te houden.

@ Liesje: fijn om te horen dat jij ook een goede eerste echo hebt gehad! Bijzonder he!

@ alle meiden met aankomende echo's: veel succes!!

Iedereen een fijn weekend!
.
Hi allemaal!

Wat zijn we met veel! Gefeliciteerd allemaal!

Lukt me niet om op iedereen te reageren, sorry.

Liesje en Vlinder wat fijn dat jullie een goede echo hebben! Nu de rest ook nog.

Hier ook ongetrouwd en samenwonend, dus dat erkenningsverhaal gaat ook voor ons op. Wil ooit nog trouwen en ga geen geregistreerd partnerschap doen van te voren. 8 jaar samen met vriend (34) waarvan 4,5 jaar samenwonend en 2,5 jaar geleden huis gekocht. Mooie timing voor uitbreiding nu

Nog steeds heerst er een gevoel van onwerkelijkheid. Ondertussen al aan veel mensen verteld ouders, schoonouders, ouders, broers, zussen en zelfs collega's ( mag bepaalde werkzaamheden niet meer doen ivm schadelijke stoffen). Voelt nog wel vreemd om te zeggen, aangezien het eerste trimester nog lang niet voorbij is. Mijn schoonzus vertelde het eerder ook bij 5 weken toen dacht ik nog oei dat is wel vroeg. En nu ben ik net zo! Beginnersenthousiasme zal het wel zijn. Laat dat eerste trimester maar voorbij zijn en dat ik en jullie allemaal een goede echo hebben!

Wat zijn jullie gedachten over de combitest? Ik ben er nog niet over uit. Zou wel willen weten als er signalen zijn dat het niet goed is. Maar kan me ook voorstellen dat je jezelf helemaal gek laat maken.

Qua klachten alles nog redelijk mild, voel mijn buik soms. Af en toe een vlaag van misselijkheid en gespannen borsten. Nog niet zo erg dat ik een nieuwe bh moet. En de moeheid valt ook nog mee.

Fijn weekend allemaal.
Haai!!

ik denk dat ik die combinatietest niet laat doen.. wat als ik zou weten dat het een gehandicapt kindje is. laat ik het dan weghalen? waarschijnlijk niet.. dus als ik het zou weten, worden het verdrietige en zware maanden naar de geboorte toe.. lijkt me er zwaar..

waarschijnlijk vertellen we het morgen aan onze ouders! spannend!!

vanavond hebben we een feestje.. ik zie er zoooo tegenop.. ik die altijd een wijntje drink..

smoes: ik neem eerst wel een wijntje en na een paar slokjes zeg ik: mag ik wel fris, ik voel me de hele week al niet zo fit en hij valt er niet lekker in.. ppff vind het zo vervelend.

waren we maar ene paar weken verder!

fijn weekend!! en 'geniet' van de kwaaltjes ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven