Special-T van Nestlé

10-02-2013 11:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om dit apparaat aan te schaffen. Ik ben een fervent theedrinker en ik vind het een prachtig apparaat om te zien. Wat ik er van lees schijnt het goed te zijn en de verschillende soorten thee lekker.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Special-T
Echt, ik vind het zo'n geldklopperij! Wat is er mis met een zelfgemaakt kopje thee? Wat mis je nu, als fervent theedrinker, dat je denkt te kunnen vinden in zo'n apparaat?

Zo heb ik zelf jaren en jaren Nespresso gedronken, tot ik die cupjes allemaal te duur vond. Nu drink ik weer ouderwetse versgezette koffie en ik vind het écht veel lekkerder!
foutje
Daarom wil ik graag ervaringen. Hoe is die thee, hoe zijn de verschillende smaken, is er echt verschil in de temperatuur van het water bij de verschillende theesoorten?

Mijn man drinkt al jaren Nespresso en vind de gewone koffie niet lekker (meer).
Ik vind het echt ontzettende onzin. Daarbij moet theewater gekookt hebben om goede thee te krijgen, en dat doet t in zo'n apparaat vast niet.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Thee is een van de dranken die lekker en niet duur is. Met zo een apparaat gaat dat niet meer op, ik zou het om die reden zonde vinden. Er is zoveel keus aan thee, daar heb ik geen apparaat voor nodig.
Lees mee! Ook benieuwd. Durf het niet aan om zo te kopen.

Net als vroeger de Senseo theepads, vond ik niet te drinken!
Ik zou eerder voor een qoocker gaan dan voor een automaat.
De Senseo theepads waren echt een flop. Net als die chochomel dingen. Brrrr. Warme chocomel op basis van water is niet te drinken, dat hoort gewoon met melk te zijn. Jammer dat je in de horeca toch deze troep krijgt (ik vraag altijd of het met water of melk gemaakt wordt). Als het toch op basis van water is, doe dan maar thee. Even off-topic, I know.

OdeKlonje (leuk gevonden!) als jij het apparaat prachtig vind, en je bent een fervente thee-drinkster....dan zou ik gewoon kopen. Maar wat is er mis met zelf gekookt water en daarin je theezakkie hangen?
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Ik heb een Special T! Nu anderhalve maand. Eerlijke bevindingen?

Het apparaat is vooral cool om te hebben. De keuze in thee is ruim voldoende, elke thee smaakt ook erg duidelijk naar wat er op het pakje staat. Vooral biologische theeën zijn lekker zacht. Het is leuk en snel te maken. Geen gedoe met lekkende theezakjes. Inderdaad trekt ie elke thee anders. Of watertemperatuur ook anders is weet ik zo niet. Dampt in elk geval behoorlijk als ie klaar is.

De thee is lekker, maar echt niet lekkerder dan gewone thee. Daarvoor hoef je het apparaat niet te kopen, als je het mij vraagt.

Het is dus vooral cool en hip, niet perse lekkerder.
Geldklopperij, net als de Senseo en Nespresso.

Dure apparaten, dure cups en de shit is niet te drinken.

Die Nestle T, die pads zijn ook stukken duurder dan een pakje thee.

Als fervent theedrinker is het even uitrekenen wat je kwijt bent.

Zet je de thee zelf ( gas of electra, theezakjes , hoeveelheid water berekenen )

Zet je de thee met een duur apparaat en dito cups, electra en water rekenen.

Het Nestle T apparaat zal het water snel moeten verhitten ( kookpunt ), wat extra stroom trekt.

Dat erbij optellende, bij de aanschaf van apparaat en cups, heb ik de rekensom allang gemaakt: lekker zelf blijven zetten en het geld wat je ermee bespaart, kun je heel veel andere leuke of lekkere dingen van doen...
Nespresso snap ik, al vind ik het zelf te duur. Koffie verliest veel smaak als er lucht bij komt, dus die cupjes hebben echt een meerwaarde. Maar een theemachine, dat is is echt grote flauwekul.
.
quote:Flowerpowerwoman schreef op 10 februari 2013 @ 13:10:

Geldklopperij, net als de Senseo en Nespresso.

Dure apparaten, dure cups en de shit is niet te drinken.

Die Nestle T, die pads zijn ook stukken duurder dan een pakje thee.

Als fervent theedrinker is het even uitrekenen wat je kwijt bent.

Zet je de thee zelf ( gas of electra, theezakjes , hoeveelheid water berekenen )

Zet je de thee met een duur apparaat en dito cups, electra en water rekenen.

Het Nestle T apparaat zal het water snel moeten verhitten ( kookpunt ), wat extra stroom trekt.

Dat erbij optellende, bij de aanschaf van apparaat en cups, heb ik de rekensom allang gemaakt: lekker zelf blijven zetten en het geld wat je ermee bespaart, kun je heel veel andere leuke of lekkere dingen van doen...

Sorry, maar dit vind ik nou dus echt zo'n typisch Nederlandse reactie. Door meteen de casio erbij te pakken kun je de leukigheid van alles afkrijgen. Ja, dat apparaat en de cups zijn natuurlijk (veel) duurder in aanschaf/stroom/verbruik enzovoorts dan een gewoon pakje thee. Alhoewel, qua stroom hebben we het werkelijk over dubbeltjeswerk, maar ok.

Maar mensen gaan ook op vakantie (thuisblijven is goedkoper!), laten acrylnagels zetten (je eigen nagels zijn gratis!), verven hun haren (je eigen kleur kost niks!) enzovoorts.

Het gaat er gewoon om: gun je jezelf dit stukje luxe? Vind je het het extra geld waard? Zoniet, dan blijf je lekker thee uit een pakje drinken. Zoja, dan koop je het apparaat.
Dames, ik snap dat jullie vinden dat het duur, overtrokken, geldklopperij, flauwekul en weet ik wat meer vinden. Die rekensom had ik al gemaakt en toch vind ik het een mooi apparaat, ik kan het betalen, past prachtig bij onze nieuwe keuken.

Maar dat is mijn vraag niet :-)

Dus dank je wel, Rose34 voor jouw ervaring met het apparaat. Het lijkt mij goed om een keer naar de Nespresso store te gaan om de verschillende thee daar te proeven.
quote:rose34 schreef op 10 februari 2013 @ 13:41:

[...]

Sorry, maar dit vind ik nou dus echt zo'n typisch Nederlandse reactie. Door meteen de casio erbij te pakken kun je de leukigheid van alles afkrijgen. Ja, dat apparaat en de cups zijn natuurlijk (veel) duurder in aanschaf/stroom/verbruik enzovoorts dan een gewoon pakje thee. Alhoewel, qua stroom hebben we het werkelijk over dubbeltjeswerk, maar ok.

Maar mensen gaan ook op vakantie (thuisblijven is goedkoper!), laten acrylnagels zetten (je eigen nagels zijn gratis!), verven hun haren (je eigen kleur kost niks!) enzovoorts.

Het gaat er gewoon om: gun je jezelf dit stukje luxe? Vind je het het extra geld waard? Zoniet, dan blijf je lekker thee uit een pakje drinken. Zoja, dan koop je het apparaat.Ik zou er nog een smiley bij gezet hebben, maar dit dus!
Ok dan, !
Hoeveel soorten thee hebben ze dan? kan me niet voorstellen dat het ook maar in de buurt komt van het aantal soorten thee en kruidenthee dat je los of in zakjes koopt. Dat is toch wel anders dan bij koffie. Zeker voor een fervent theedrinker ligt daar het grootste struikelblok lijkt mij. Dan heb je toch zo je favoriete smaakjes?

Als ik geld en een stopcontact over had, en nog een ding op mijn aanrecht wilde (liever niet!) dan zijn er wel apparaten waar ik meer aan zou hebben.
.
Ik heb in december voor mijn verjaardag een Special T cadeau gekregen en gebruik hem elke dag met veel plezier.

Moet wel toegeven dat het echt een gadget is die leuk en cool staat in de keuken. Ik proef niet heel veel verschil met gewone thee. Wel is de thee bij de Special T naar mijn idee 'zachter' door het waterfilter en dat proef je wel vind ik. En je merkt het ook aan minder aanslag in je kopje.

De thee zelf vind ik lekker en er is veel keuze. Ze smaken inderdaad naar de omschrijving op het pakje. De cups zijn wel duur. Maar ik kan met 1 cupje wel 2 tot 3 kopjes thee zetten.

Al met al vind ik het als theeliefhebber een leuk apparaat om te hebben. Weet niet of ik het zelf had gekocht, maar nu ik hem heb ben ik er wel erg blij mee.
quote:LouisaVuitton schreef op zondag 10 februari 2013 11:47 Echt, ik vind het zo'n geldklopperij! Wat is er mis met een zelfgemaakt kopje thee? Wat mis je nu, als fervent theedrinker, dat je denkt te kunnen vinden in zo'n apparaat?

Zo heb ik zelf jaren en jaren Nespresso gedronken, tot ik die cupjes allemaal te duur vond. Nu drink ik weer ouderwetse versgezette koffie en ik vind het écht veel lekkerder! Ik hoorde laatst van mijn collega dat er ook een imitatie van die Nespresso cupjes bestaat. Ze kosten iets van 30 cent per cupje. Zij vond dat het met zo lekker smaakte als de echte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven