Gezondheid alle pijlers

chronische looporen bij kind

10-02-2013 10:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is nu 7 maanden oud. Hij heeft sinds half december 4 maal looporen gehad. Deze looporen bestaan dan langer dan een week. Hij heeft 1 maal een antibiotica kuur gehad en is bij de 4e oorontsteking verwezen naar de KNO arts. Omdat de oren toen nog steeds liepen (> 10 dagen) heeft hij sofradex oordruppels gekregen). Na 1 week moesten we terugkomen (was afgelopen vrijdag). Zijn linker oor was goed en rechter oor liep nog. Rechts moeten we nog 3 dagen door gaan en volgende week weer terug op de poli. Links zijn we gestopt (vrijdag) en gisteravond begon het weer te lopen. Hij lijkt er niet heel veel last van te hebben, maar chronische looporen kunnen gevaarlijk zijn voor het binnenoor.

Zijn er mensen met ervaringen met chronische looporen bij kinderen? En was is toen als behandeling gedaan? En succesvol? op internet lees ik dat je bij chronische oorontsteking schade kunt krijgen aan t binnenoor en spraak/taal problemen. Wat is jullie ervaring?
Onze dochter heeft zo'n beetje de hele periode van 3 mnd tot 10 mnd chronische oorontsteking met looporen gehad. Toen ze 11mnd was, heeft ze buisjes gekregen, dat hielp heel erg goed, zij had overigens wel heel erg veel pijn aan haar oren echt afschuwelijk. De eerste winter heeft ze nog een paar keer een loopoor gehad zonder pijn, daarna nooit meer. Afgelopen winter weer een keer kort, weer wat sofradex en was zo over.
Computer says nooooo
Onze dochter had ook steeds oorontstekingen met veel pijn. Als het dan doorgebroken was een loopoor.

Met twee jaar oud heeft zijn buisjes gekregen en is haar neusamandel geknipt. Dit hielp wel wat.

Met drie jaar keelamandel geknipt en neusamandel opnieuw (die groeien opnieuw aan) De buisjes zaten nog. Dat is lang, voor buisjes.

Inmiddels, ze is 4,5 jaar, zijn de buisjes eruit gegroeid. En zit ze op zwemles zonder problemen.
mijn man is doof,hij had als kind regelmatig oorontstekingen maar er werdt niet naar de dokter gegaan,heel raar.de afgelopen 5 jr is hij 3 x geopereerd nu heeft hij heel soms een ontsteking en krijgt dan oordruppels en/of het wordt uitgezogen door de kno arts.wel heeft hij hoorapparaten.

m,n oudste kreeg als baby van bijn 1 jaar oorproblemen,in het zh hebben ze het doorgeprikt zodat de troep eruit kon.tot z,n 3e last gehad daarna buisjes, later geen last meer.

bij chronische oorontsteking kan je inderdaad beschadiging krijgen dat zie ik bij m,n man.hij heeft geen spraakproblemen.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Hier ook een dochtertje met chronische looporen, na knippen van de neusamandel nooit meer gehad. Mijn man had als kind hetzelfde, maar heeft nooit een behandeling gehad en is nu slechthorend aan een oor. Kortom, als je ermee bij een KNOarts loopt zal het denk ik niet zo'n vaart lopen.
De antwoorden stellen mij niet heel erg gerust; Welliswaar lijkt er bij een goede behandeling geen problemen later te ontstaan, maar tot nu toe hebben de behandelingen geen effect op de looporen, dus blijven die bestaan bij mijn zoon (en dus zou je het kunenn zien dat hij "niet" behandeld wordt met de consequenties.
Je loopt als bij een KNO-arts. Die weet vast wel wat hij/zij doet en ik zou anders je zorgen met de arts overleggen ipv hier te wachten op verhalen over wat er eventueel kan gebeuren. Vergeet niet dat vroeger dingen anders gingen dan tegenwoordig en dat er weer meer kennis is nu dan toen. De dames die hier reageren hebben het over hun partner met gehoorproblemen, dat is dus niet iets wat in de laatste paar jaren gebeurt is. Zal tegenwoordig wel veel minder vaak voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven