Idioot stoelpootdilemma

11-02-2013 21:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn appartement aan het herdecoreren en doe mijn best het naar mijn zin te krijgen maar het ook betaalbaar te houden. Heb een mooie laminaatvloer via marktplaats, een bank (moet nog geleverd worden) naar mijn zin en betaalbaar, nieuw vloerkleed en een nieuwe lamp. Allemaal betaalbaar en van goede kwaliteit.

Nu zit ik met een klein dilemma. Vandaag twee eetkamerstoelen besteld (moet binnen een week de bestelling bevestigen), zelf de kleur poten en stof uitgezocht, helemaal naar mijn zin maar wel duurder dan ik wilde en 12 weken levertijd,

Nu heb ik dezelfde stoelen gezien op marktplaats alleen met zwarte poten ipv witte. Ik heb alleen maar (gebroken) witte meubels binnen staan.

Is dat heel storend als je stoelpoten niet matchen met de rest van je interieur? Ik moet er bij zeggen dat alles op ongeveer 20m2 huiskamer staat en je dus overal alles ziet.

Idioot klein dilemma maar toch..
Kun je die poten niet verven?

Waarschijnlijk is dat een achterli
Kun je die poten niet verven?

Waarschijnlijk is dat een achterlijke vraag, aangezien wit over zwart meestal niet goed dekt, maar het is het eerste wat in me opkomt.
Kan je de poten niet verven? Mij zou het niet storen, maar mijn meubels matchen dan ook niet met elkaar.
Is het niet juist fijn dat er ook wat 'breekt' met het witte thema?

Alleen maar witte meubels, wordt dat niet een beetje te strak en saai?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik dacht ook aan verven maar heb geen idee of dat kan. Weet niet van welk materiaal de poten precies zijn en of ze dus fatsoenlijk over te schilderen zijn.
dubbel
Misschien is het juist een heel leuk contrast!
Wij hadden hetzelfde dilemma, en het stoort helemaal niet! ( maar het blijft natuurlijk persoonlijk). Kijk het straks in ieder geval even aan.
Eerst eens afwachten of de verkoper er maar twee van de zes aan me wil verkopen ;)

En misschien breekt dat inderdaad wat. Ik heb uiteindelijk ook een zwarte tv en bass, dus het past wel ergens bij haha.
Kun je die bestelling wel kosteloos annuleren?

Eh.. Laat maar, ik las de OP niet goed :-)
Vraag de verkoper dan gelijk ook naar het materiaal van de poten. Als het hout is kan je het zwart er waarschijnlijk grotendeels afschuren en wordt schilderen een stuk makkelijker. Andere materialen kan je misschien spuiten met een spuitbus? (wel moeilijk)
Gewoon kopen (proberen). Als het achteraf niet bevalt kun je altijd die andere stoelen alsnog bestellen.
Alles op mijn kamer is in creme tinten. Echter mijn eetkamerstoelen zijn zwart met houten poten. Staat helemaal niet gek. Ondanks dat ik er zelf niet zo 100% zeker van was. Heb overigens deze 4 mooie stoelen voor 25 euro in totaal van de kringloop gehaald . Het warenhuis in Leiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven