Entertainment alle pijlers

Fantasy en sci fi boeken

16-02-2013 14:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil meer gaan lezen dan wat ik nu doe (en ook weer eens dingen die ik niet verplicht voor school hoef te lezen), dus ik ben op zoek naar suggesties welke boeken leuk zijn.



Ben op zoek naar Engelstalige fantasy of sci fi.



Leuk lijstje:

- Harry Potter

- Black Magician Trilogy

- His Dark Materials

- Kingmaker/Kingbreaker

- The Hunger Games

- Timeline



To-read lijstje:

- Song of Ice and Fire

- Seraphina



Dus kom maar door met die tips
Alle reacties Link kopieren
Raymond E. Feist, de boeken van Puc de magier!



Diana Gabaldon, over een vrouw die 200 jaar terug in de tijd reist.
Alle reacties Link kopieren
Boeken van

Terry Goodkind

David Eddings

Sarah Ash

Raymond E Feist
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle bovenstaande tips, en verder:

Robin Hobb

Jacqueline Carey

Brandon Sanderson
Terry Pratchett, de schijfwereld serie.
Patrick Rothfuss!
Alle reacties Link kopieren
Eragon. Deel 1 van Christopher Paolini. Zijn nog drie delen van.

Lord of the Rings

Twilight

Sookie Stackhouse boeken



Ik vind zelf de boeken van Kerstin Gier, beginnende bij Robijnrood ook best leuk om een keer gelezen te hebben.



The knife of never letting go vond ik een bijzonder boek, beetje als the hunger games maar dan anders. Boek 2 moet ik nog aan beginnen vond ik een beetje te heftig. Dit is een boek wat best indruk heeft gemaakt.



The mysterious benedict society is meer als Harry Potter, maar heb het nog niet uitgelezen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die Rotfuss heb ik als luisterboek grotendeels geluisterd, maar ben afgehaakt omdat ik vond dat er eigenlijk niks gebeurde.

Is voor iedereen anders natuurlijk, maar wanneer wordt het leuk?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de meer klasiekere sf? isaac asimov, greg bear, arthur c clarke, philip k dick, poul anderson, frank herbert, robert jordan, tantith lee, larry niven, Wheel of time (jordan) is leuk. Tantith lee is meer fantasy achtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus de hungergames,twilight,zielen(ook een boek van de schrijfster van twilight),sookie stackhouse boeken ook gelezen.

Ik ben nu bezig in academicus vampyricus is een 6 delige serie over een vampieren school ook erg leuk.

De onsterfelijken serie van allyson noel ook leuk zijn geloof ook 6 of 7 delen.

Huis van de nacht van pc cast ook leuke boeken!
Alle reacties Link kopieren
Fairytales van Feist
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
De Artemis Fowl serie is ook leuk. Ben even de naam van de schrijver kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 16 februari 2013 @ 15:15:

Fairytales van Feist

Dat is ook een favoriet van mij.

Sowieso de eerste boeken van Feist, latere werken vielen erg tegen.
Alles van J, Carrey.
De boeken over Eragon en Safira van Poalini.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties. Ik ben hier wel even zoet mee
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten so far:



Patrick Rothfuss

Raymond Feist

Robin Hobb

Dan Simmons (Ilium-Olympos)

Terry Goodkind

Deborah Harkness
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een aantal vampierboeken langs komen.

Ook een aanrader: Anne Rice.

De schrijfster van Interview with a vampire.

De film met Brad Pitt & Tom Cruise.



Het is een verfilming van slechts 1 boek, maar het is een hele serie. Misschien een tip.
Alle reacties Link kopieren
2X
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hercke schreef op 17 februari 2013 @ 11:02:

Wat?! Jack Vance is nog niet genoemd!

Vergeet die kinderachtig geschreven Harry Potter ("de naam die niet genoemd hoeft te worden") -boeken. De Stervende Aarde (trilogie) van Jack Vance lees ik iedere paar jaar, omdat ze zo mooi geschreven en humoristisch zijn. Ook Lyonesse is heel mooi.

qua sci fi: Telek, de Duivelsprinsen, Tschai (ook allemaal van Vance).
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hercke schreef op 17 februari 2013 @ 11:02:

Wat?! Jack Vance is nog niet genoemd!





Oei daar noem je een naam.... ergenis bij de bib omdat een volgende uit de serie er niet was ....

Idd Jack Vance ... ZEER de moeite waard
Ik vind de "empire" serie van Feist ook erg goed. Latere boeken zijn inderdaad minder. David Eddings is al genoemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven