Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
En ik ben ook erg benieuwd............
Hier nog een nieuwsgierig aagje.
Nou en hier nog iemand die nieuwsgierig is....
Spam!!!..zucht!

Hier een meelezer die ook benieuwd is!
Ja, kom maar door met die update!
Graag...
Hallo allemaal! Ik leef nog hoor ben alleen niet echt meer actief op het forum. Keek weer eens in de app en zag pardoes m'n topic weer staan. Voel me er een beetje schuldig onder want jullie hebben me door een moeilijke tijd heen gesleept! Maar dan volgt hier de update!

Mijn man heeft een jaarcontract en promotie gekregen en dus gelukkig ook een beter salaris!

We zijn hier natuurlijk super blij mee! Ik ga 32 uur werken maar dat kan pas vanaf de zomer helaas. Ik heb aangedrongen op januari maar helaas was dat geen optie. Maar vanaf de zomer dus weer meer.

Ik hou nog steeds al mijn uitgaven bij in het super fijne excel bestand. Ik heb een groot deel van ons spaargeld door mijn ouders laten stallen. Klinkt wat onvolwassen maar aan die buffer mogen we echt niet komen en ik wilde het gewoon niet steeds zien staan.

Ik vind het wel moeilijk om te werken met de week menu's die krijg ik er gewoon niet in. Maar de inkopen gaan best goed. Gooi geen boodschappen weg in ieder geval

Sporten heb ik nog laten vervallen en ik ren nu zelf drie maal per week.

Oh ja we hebben wel weer een klein autootje gekocht konden deze winter toch moeilijk zonder doorkomen maar de kosten vallen erg mee. 30 WB en 25 verzekering. Alleen benzine is killing maar we rijden niet veel.

En wat kan ik nog meer vertellen.... Het gaat gewoon best goed. Het is nog steeds erg opletten hoor want door het hogere salaris van mijn man zijn de toeslagen weer veel minder geworden dus we zullen altijd op onze uitgaven moeten blijven letten. Maar daar is natuurlijk niks mis mee!

Ik hoop dat alles met jullie ook goed gaat!!!!
quote:nancy_weeds schreef op 16 februari 2013 @ 23:16:

Ik hou nog steeds al mijn uitgaven bij in het super fijne excel bestand. Ik heb een groot deel van ons spaargeld door mijn ouders laten stallen. Klinkt wat onvolwassen maar aan die buffer mogen we echt niet komen en ik wilde het gewoon niet steeds zien staan.

Nancy, wat leuk om je update te lezen. Fijn dat het zo goed gaat. Heb alleen een vraag/waarschuwing. Je hebt het spaargeld door je ouders laten stallen, maar hoe heb je dat vastgelegd? Heb je je laten adviseren door een notaris. Stel dat één van je ouders overlijdt, valt het geld dan als er niets is vastgelegd binnen hun vermogen en erven je zussen/broers mee van jouw spaargeld? Als je geen zussen/broers hebt dan erf je je eigen geld weer terug, maar betaal je er dan wél succesierechten over? Allemaal vragen die gelijk door mijn hoofd schieten.

Ik ken een verhaal van twee jongeren die een gezamelijke spaarrekening hadden en ieder nog bij hun ouders woonden. Zij legde meer in omdat zij meer verdiende, hij verongelukte, en zijn ouders eisten de helft van dat geld! Moet altijd aan dat verhaal denken als ik zoiets hoor of lees.
Nancy goed om te lezen!
Nancy goed om te lezen!
En? Hoe gaat het nu?!
Nancy ik lees nu pas je update. Ik zocht je topic weer eens op omdat ik aan je moest denken.

Ik ben blij dat jullie vooruitzichten nu een stuk beter zijn! Op korte termijn wordt het hogere loon van je man (deels) teniet gedaan door lagere toeslagen. Maar als jij van de zomer weer 32 uur gaat werken dan gaan jullie op volle kracht vooruit. Dan maken jullie het gemis aan toeslagen meer dan goed!

Fijn om te horen dat het weer beter gaat met jullie. Leuk dat jullie van het extra geld nu toch een klein bescheiden autootje hebben kunnen kopen. Nu jullie de auto een poos gemist hebben zullen jullie er extra van genieten ondanks dat het maar een bescheiden wagentje is.
Nancy, hoe gaat het nu met je?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven