L-lysine bij mogelijke besmetting koortslip?
woensdag 20 februari 2013 om 21:19
Allereerst; ik ben, sinds ik een baby heb, echt panisch voor koortslippen. Zo bang dat m'n kindje besmet raakt. En inmiddels ook dat ik zelf besmet raak. Nooit een koortslip gehad trouwens..
Hier ook voor onder behandeling.
Gisteren kwam ik er niet onderuit; een gesprekspartner met een koortslip (en volgens mij open..) die op een gegeven moment met consumptie sprak en ik voelde dus een speekselspetter op mijn lip...
Paniek dus! En dat heeft dus een incubatietijd tot 12 dagen dus ik maak me onwijs veel zorgen dat ik alsnog een koortslip krijg.
Ik lees veel over l-lysine ter voorkoming van een herpesuitbraak. Is het zinvol om dit preventief te slikken (ook als je nog nooit een koortslip gehad hebt en dus enkel bang bent voor opgelopen besmetting...)?
Hier ook voor onder behandeling.
Gisteren kwam ik er niet onderuit; een gesprekspartner met een koortslip (en volgens mij open..) die op een gegeven moment met consumptie sprak en ik voelde dus een speekselspetter op mijn lip...
Paniek dus! En dat heeft dus een incubatietijd tot 12 dagen dus ik maak me onwijs veel zorgen dat ik alsnog een koortslip krijg.
Ik lees veel over l-lysine ter voorkoming van een herpesuitbraak. Is het zinvol om dit preventief te slikken (ook als je nog nooit een koortslip gehad hebt en dus enkel bang bent voor opgelopen besmetting...)?
woensdag 20 februari 2013 om 21:24
Hou nou toch eens op. Je kind is ondertussen al vier maanden en je hebt hier ontelbaar veel topics geopend over mogelijke besmetting van oma tot je gesprekspartner vandaag. Heeft dat kind nou nog geen koortslip? Dan heeft het meer dan genoeg antistoffen van jou meegekregen en kan je al je irreeel angsten eindelijk overboord gooien.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 20 februari 2013 om 21:27
En ga echt naar je huisarts om daar al je angsten voor alles wat je niet hebt (of zult krijgen) uit te spreken. Kom je wel eens mensen tegen die net zo hysterische en panisch den zoals jij? Ga naar je huisarts, dan krijg je meer rust en kan je meer genieten van het leven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 20 februari 2013 om 21:29
L-Lysine helpt inderdaad tegen een uitbraak, als ik mijn koortslip voel opkomen, dan slik ik die pillen en komt hij niet door.
DAT WIL DUS NIET ZEGGEN DAT HET VIRUS UIT MIJN LICHAAM IS.
L-Lysine is een aminozuur dat zorgt dat ik geen uitbraak krijg, het is geen "anti-stof" of iets dergelijks. Preventief slikken heeft dus geen zin. Je kunt toch ook niet preventief Zovirax smeren op iets dat er niet is?!
DAT WIL DUS NIET ZEGGEN DAT HET VIRUS UIT MIJN LICHAAM IS.
L-Lysine is een aminozuur dat zorgt dat ik geen uitbraak krijg, het is geen "anti-stof" of iets dergelijks. Preventief slikken heeft dus geen zin. Je kunt toch ook niet preventief Zovirax smeren op iets dat er niet is?!
woensdag 20 februari 2013 om 21:33
Meid, zoek hulp. Volgens mij hebt je een soort angststoornis ontwikkelt. Is niet normaal en niet gezond. Niet voor jezelf maar ook niet voor je kindje.
Ik heb zelf heel vaak last van een koortslip. Heb 3 kinderen. De jongste is 1,5 en de oudste 8. En geen van allen hebben ooit een koortslip gehad. Je bent niet meer reëel.
Ik heb zelf heel vaak last van een koortslip. Heb 3 kinderen. De jongste is 1,5 en de oudste 8. En geen van allen hebben ooit een koortslip gehad. Je bent niet meer reëel.
woensdag 20 februari 2013 om 21:33
woensdag 20 februari 2013 om 21:35
Je hoeft geen L-lysine te slikken, maar wel netjes je AD innemen en naar de psycholoog gaan. Ben je daar ondertussen al geweest en wat heeft hij/zij gezegd. Je hebt hier zelf geschreven dat je angsten uit de hand liepen, doe daar dan iets aan en zoek niet steeds allerlei ziektes om je mee bezig te houden.
woensdag 20 februari 2013 om 21:35
Ik denk dat jij beter eens professionele hulp kan inschakelen. Klinkt als een angststoornis of smetvrees.
Jou kindje gaat dadelijk na de kinderopvang, basisschool , bso, middelbare school, wat denk je dat ie daar gaat oplopen?
Stel je niet zo aan. Dan had je geen kind moeten nemen.
Jou kindje gaat dadelijk na de kinderopvang, basisschool , bso, middelbare school, wat denk je dat ie daar gaat oplopen?
Stel je niet zo aan. Dan had je geen kind moeten nemen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet