Is dit het servies voor mij?

20-02-2013 16:46 47 berichten
Inmiddels ben ik goed en wel volwassen, maar eet nog steeds van een allegaartje. Borden waar stukjes af zijn en koffiekopjes die geen van allen bij elkaar passen etc.

Ik wil eigenlijk wel een mooi servies. Maar het aanbod is zo enorm dat ik het telkens uitstel. Ik kan natuurlijk naar ikea gaan en daar mijn hele servies halen, maar ik ben een beetje 'klaar' met ikea.

Nu heb ik een mooi servies gevonden. Borden, ontbijtborden, bekers en koffiekopjes en het mooiste van het servies vind ik de kan.

Maar.... wanneer gebruik in een kan? Ik heb geen mooie kast waar ik het servies in kan zetten zodat ik het kan 'showen'.

Wat denken jullie? Is dit iets of hebben jullie een leuk idee? Misschien een goede tip?

Ik wil een serieus servies, maar wel robuust en stoer.
Hi TO,

Ik zat net als Merano ook aan iittala te denken. Ook stoer en sterk. Kan in de afwasmachine, oven, magnetron. Erg fijn dus. Ik maak vaak gerechten al in de borden klaar en die kunnen dan zo de oven in.

Ik heb zelf Teema van iittala, dat is er in verschillende kleuren. Maar ik denk dat hun Sarjaton-servies je ook zal aanspreken qua kleurstelling.

En net als velen voor mij word ik van vierkanten grepen niet echt happy...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wedgwood en gebruik het altijd, met 3 kleine kinderen. 1 x per jaar vul ik aan wat kapot is en bestel ik er iets nieuws bij. Afgelopen jaar is er niets kapot gegaan. Ik heb nu voor 9 personen en allerlei grote schalen, plateaus, schaaltjes etc. Ben nu 12 jaar aan het sparen/ bijkopen. Voordeel vind ik dat je altijd bij kunt kopen omdat het niet trendgevoelig is.
Fijn servies! Ik heb t ook De kan en de eierdopjes niet. Geen idee wat ik daarmee moest dus gewoon niet gekocht. Maar ik vind het echt een supermooi servies!
Ik heb t over DIK van Piet Hein Eek. Zie nu dat er ook andere serviezen genoemd worden.

De vierkante handgrepen vind ik helemaal niet vervelend. En het gaat hier al lange tijd gewoon in de vaatwasser en is nog steeds even mooi.
Als je wilt dat het een eenheid blijft, moet je er op letten dat je iets neemt dat al jaren verkocht wordt en waarvan de fabrikant van plan is het nog jaren te blijven maken, zodat je later altijd bij kan kopen als er iets stuk valt. Geen modeservies zegmaar.

Op de foto ziet het er uit of de kopjes wel handig stapelen, maar de mokken niet erg (oor zit in de weg). In mijn kastjes moet alles goed gestapeld kunnen, anders past het niet.
quote:Cateautje schreef op 20 februari 2013 @ 17:08:

[...]

De kan is 27,50 dus dat valt reuze mee.Bijenkorf is dus duurder dan de Wereldwinkel. Daar kost de kan ¤25,00

Ik zou het een nadeel vinden dat dit servies een soort van matte afwerking heeft. Dat maakt namelijk dat het misstaat bij ongeveer ieder ander serviesstuk. Maar goed, als je uberhaupt geen andere serviesstukken wilt, dan is dat natuurlijk geen issue.

Zelf ben ik al jaren op zoek naar een wit servies, liefst met een blauwe rand oid. Met relatief kleine etensborden (diameter ongeveer 24 cm). Heel veel serviezen vind ik te grote etensborden hebben.

Ik zou me niet laten leiden door het koffie-/theegedeelte van een servies. Je hebt namelijk nooit beide gedeeltes van de serviezen tegelijkertijd op tafel staan.

Iitala-servies vind ik geweldig mooi. Ook die hele drukke desins, maar dan vooral als er geen eten op ligt maar die etensborden wil ik niet, en dan houdt het op.

Bij Vileroy en Boch vind ik vaak de modellen wel heel goed, maar de dessins niet zo en plain white vind ik niet zo leuk.
Het servies wat je plaatst lijkt echt veel op het servies van de blokker wat ik deze week in de folder zag. Dat heeft dezelfde kleuren alleen iets rondere vormen. En kost waarschijnlijk een fractie.
Ik vind het mooi. Waarom wil je ons advies? als jij het mooi vind koop je het toch?

Mijn servies is ook nog een allegaartje maar ik kan ook niet zo goed kiezen dus lees toch even mee (lekker tegenstrijdig, hahaha)
Mijn servies is een allegaartje maar wel allemaal in het wit met 1 accentkleur, daardoor past het toch allemaal bij elkaar

Ik vind het een mooi servies, maar ik zou ook bang zijn dat het over een paar jaar niet meer te koop is en dat je dan met 6 soepkommen en 5 borden zit.
Hier dezelfde ervaring als Starshine: begonnen met wat we hadden uit onze studententijd, zelf eens wat borden bijgekocht, dan een reeks borden en kopjes van Ritzenhoff cadeau gekregen (die er sowieso allemaal anders uitzien). Vervolgens waren de eerste gekochte borden stuk dus een set nieuwe gekocht in weer een andere kleur.

Enfin, voor dagelijks gebruik zie ik niet hoe je kunt vermijden dat het een mengelmoes wordt.

Als we etentjes geven, wil ik wel graag allemaal hetzelfde. Daar heb ik dus een massa ikea-borden (platte en diepe) voor gekocht, die ik zo nu en dan nog eens aanvul. Het Ritzenhoff-koffieservies komt dan ook wel van pas.
Enfin, voor dagelijks gebruik zie ik niet hoe je kunt vermijden dat het een mengelmoes wordt.

Als reactie op bovenstaand: ik heb mijn servies al jaren. Gebruik het dagelijks. Maar het kan zo in de etalage. Niets kapot oid. Ik snap niet zo goed dat het bij anderen altijd (snel) een mengelmoes is. Niet alleen qua servies. Denk dat het ook een kwestie is dat sommige mensen hun spullen verbruiken. Ikzelf gebruik het.
Laatst bij de kringloop voor EUR 7,50 mijn Blokkerservies (Athena) aan kunnen vullen met theepot, 12 kop en schotels, gebaksbordjes, sauskom, vleeswaarschoteltje, koffiemelkkannetje en suikerpot.

Eigenlijk had ik liever de diepe borden gehad (daar zijn nog maar twee van), maar ik vrees dat die al eerder in de winkel hebben gestaan en meteen verkocht zijn.

Is er iemand in de buurt van Groningen die het betreffende servies kwijt wil ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zal het voor je in de gaten houden bij de kringloop.
quote:merano schreef op 20 februari 2013 @ 17:06:

Ik heb servies van Iittala, ooit speciaal gekocht en gespaard omdat het oersterk is. .Oh wat kleurrijk ! Leuk, ik kende het niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:SeptemberGirl schreef op 21 februari 2013 @ 19:38:

Ik zal het voor je in de gaten houden bij de kringloop.

Dank je !

Mocht je het ergens tegenkomen, dan mag je me dat melden op
quote:Snoesje666 schreef op 21 februari 2013 @ 19:43:

[...]

Dank je !

Mocht je het ergens tegenkomen, dan mag je me dat melden op

folderbakje @ live . nlhttp://www.marktplaats.nl ... e0818a26e&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl ... e0818a26e&previousPage=lr
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb een servies van Tric. Gekocht omdat deze lijn al aren in de collecte zit en als er iets kapot gaat gewoon aangevuld kan worden. In 8 jaar alleen een ontbijtbord en een kommetje bij moeten koen. We gebruiken het dagelijks. Ik zou als tweede servies graag nog de edme Wedgewood willen hebben. Ik hou van een klassiek servies. Ik heb allerlei kleurige, niet bijpassende, schalen en bakjes om e.e.a. op te fleuren voor feestjes.
Heb dit servies uit m'n hoofd gezet. Misschien toch beter om iets te kiezen wat ik kan aanvullen met de tijd.

Voorlopig eten we gewoon nog even van t allegaartje. Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik had al eerder geschreven dat ik twijfelde en ik denk dat ik zoiets als een servies, bij twijfel maar niet moet kopen.

Ik bedoel ik moet er iedere dag naar kijken/ vanaf eten.

(ik vind voorpret, zoeken, bekijken en 'dromen' over dit soort dingen vaak ook net zo leuk, als het daadwerkelijk kopen. Net zoals met een vakantie of een andere 'grote aankoop')
quote:HelpBrand schreef op 20 februari 2013 @ 20:08:

Ik heb t over DIK van Piet Hein Eek. Zie nu dat er ook andere serviezen genoemd worden.

De vierkante handgrepen vind ik helemaal niet vervelend. En het gaat hier al lange tijd gewoon in de vaatwasser en is nog steeds even mooi.

Ben ik nog op tijd??
Ik vind dat servies van itala ook schitterend met die prachtige kleuren. Maar wat voor servies je ook kiest: waarom kijk je niet op marktplaats? Je kunt een servies met veel geduld voor een zacht prijsje op marktplaats aanvullen.

Of je koopt een heel mooi servies in één keer op marktplaats, maar dan moet je dus een echt oud servies kopen. Die heb je in allerlei vormen. Ik zelf hou daar heel erg van.
quote:Enn schreef op 21 februari 2013 @ 19:46:

[...]

Dank je voor de links.

Ik zoek echt de borden, maar wel afhalen i.v.m. breekbaar.

Ik heb al (dankzij die laatste aankoop bij de kringloop) 18 kop-en-schotels, twee melkkannetjes en twee suikerpotten-met-deksel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven