Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Wat leuk Vivacavia. Ik heb toen ook mijn nichtje ook in mijn vriends armen gelegt. Hij vind alleen net geboren baby's vasthouden een beetje eng, omdat ze kwetsbaar zijn. Nu ze wat groter is is ze zeker samen met haar oom super schattig. Een grote sterke oom is ook erg handig om je te redden van enge geiten (die achter een hek zaten, maar erg hard aan het blaten waren).
Hihi, ik herken zowel Vivacavia's als Tara's copingstrategie. De ene keer ga ik juist op internet struinen naar info en spulletjes die met baby's te maken hebben maar de andere keer kan ik net zo goed mokken en troost zoeken. Wat leuk dat je dan moet giechelen Vivacavia, hahah!

De laatste paar weken gaat het wel qua rammelen, maar dat is ook omdat ik sommige dingen (lees: sites, tijdschriften etc) probeer te vermijden. Rammelen is niet altijd even leuk.
@Copingstrategie: Idd, diep ademhalen en hopen het de volgende dag niet meer zo erg steekt. In mijn 'nu! nu! nu!' periodes lees ik ook meestal wel wat over opvoeding/scholen ed. Dan heb ik toch het gevoel een beetje er mee bezig te zijn.

@Vivacavia: Het is een sudbury schooltje (mocht je willen googelen).

Het past wel heel goed in de visie waarin wij onze kinderen willen opvoeden, maar ik moet me nog veel meer verdiepen en overleggen met vriend tegen de tijd dat onze kinderen naar school gaan (hier in België al ze 2.5 jaar zijn). Want het is natuurlijk wel een gigantische stap om zo radicaal niet te onderwijzen, en bovendien nog duur ook (privé school).

En jij op bezoek bij een verse baby! Vind ik altijd toch een beetje spannend, zo'n klein hummeltje in je armen.
@ sealight en zanglijster. Ik denk het wel. In augustus (als wij willen starten) dan werk ik er al drie jaar.

Ik hou het nog wel vol, maar ik ben er nu echt achter dat ik wat anders wil. Dit is niet mijn droombaan.

@ copingstrategie: ik krijg al veel (ongevraagde) informatie van vriendinnen over hun miskopen voor de baby (heel handig) en verder ben ik wel een snuffelaar, ik hou ervan om mijzelf te orienteren en lijstjes te maken. hi hi Maar belast mijn vriend daar niet mee. Die zal zich daar pas mee bezig houden als ik daadwerkelijk zwanger ben. Ik denk dat dat ook het verschil is bij mannen en vrouwen. vrouwen zijn er al veel langer mee bezig en mannen weten of ze wel of niet aan kinderen willen beginnen en maken het pas echt als de vrouw zwanger is.

Ik wist op mijn 15de al dat ik een kinderwens had/heb.

Paddle: krijgen ze in Belgie ook tweetalig les?
Nee, zeker niet tweetalig. Vanaf 10 jaar krijg je wel een paar uurtjes Franse les, maar of dat nu zoveel opleverd weet ik niet.

Ik heb in Brussel gestudeerd en daar heb ik me pas leren redden in het Frans. Mijn vriend kan bevoorbeeld alleen de echte basis, wat ze in Nederland ook wel leren denk ik?
Wauw Paddle, wat bijzonder zo'n Sudbury-school! Nog nooit van gehoord. Ben je zelf ook met een dergelijke visie opgevoed?

@Tara; een grote sterke geitenredder is ook woest aantrekkelijk voor zn vriendin ;) hihi ik vind sowieso mannen die goed met kindjes om kunnen gaan leuk

Heb trouwens nog een copingstrategie gevonden; checken wat er allemaal mis kan gaan... BRRRR --> Niet direct aan te raden
Inderdaad Vivacavia mannen met kleine kinderen zijn schattig. Vooral die van mij natuurlijk. Hij is een hele grote stoere sterke (lompe) vent, maar als het kinderen betreft dan is hij heel zorgzaam. Onze hond is wat dat betreft trouwens precies het zelfde. Lomp met volwassenen en heel voorzichtig met kinderen. Toevallig zijn ze ook nog eens beide blond . Ik hoop wel dat onze kinderen mijn haar kleur erven (rood/bruin). Anders word het wel een heel erg blonde bedoeling bij ons.
haha hij drinkt ook nog blond bier zeker?

Maar jouw genen lijken me dan het meest dominant, qua haarkleur dan

Bij ons zal het ook wel een blonde bedoeling worden, zowel vriend als ik blond.. niks mis mee
zelfs de cavia is blond
Mijn haar kleur is meer rood en dat is dan weer niet dominant. Bij mijn broer en schoonzus (ook een rood en blond stel) is er van zijn kleur ook niks te zien bij hun dochter. Die is zo blond als het maar zijn kan. Misschien dat het helpt dat mijn vriend wel een beetje rossige baard heeft. Blonde kindertjes zijn ook schattig hoor en kiezen kan je zelf toch niet. Mijn moeder wilde juist geen rood harige kinderen en die heeft ze juist wel gekregen. Maar zo als mijn opa altijd zei: Mooi rood is niet lelijk.

Bovendien is je eigen kind is toch wel prachtig.
In het kader van afschrikken: Hier op viva is er zo'n horror topic over bevallen enzo. Iets met taboe in de titel.

Over stolsels ter grootte van sinaasappels en rupturen tot aan je anus .

@Cavia: nee, ik ben zelf heel 'gewoon' opgegroeid, maar hoewel ik goed ben terechtgekomen is het toch niet wat ik voor mijn kinderen wil. Ik wil het graag anders doen. Vriend gelukkig ook wel.

@Mannen met kinderen: mijn vriend is beetje bang van kleintjes, vooral om iets mis te doen ofzo. Maar heb er wel vertrouwen in dat ie al doende leert.
@copingtechniek. Die heb ik dus niet. Het is gewoon een pure marteling! Echt het is dat mijn vriend er (denk ik) niet klaar voor is anders was ik al bezig hoor Alleen spreek ik naar hem niet expliciet uit dat ik NU wil. Weet ook niet waarom ik dat niet durf.

@haarkleuren etc. Ik hoop heel erg dat mijn kinderen mijn haar (donkerbruin) krijgen en vriends ogen (ijsblauw).

Vandaag bij forumster kuzu op bezoek geweest. Haar 7 weken oude zoontje helpt niet voor rammels. Zegt vriend: en nu wil jij ook een baby he? Ik: Ja. En dan krijg je geen reactie hahaha.
Oh en welkom nieuwe meeschrijvers natuurlijk!!

Vind het eigenlijk best fijn om hier dus blijkbaar niet de enige in te zijn.
Zou het iets veranderen als je zei dat je nu wilt Orzoo?
quote:Paddle schreef op 22 februari 2013 @ 19:51:

Zou het iets veranderen als je zei dat je nu wilt Orzoo?

weet ik niet. juist daarom zeg ik het niet. krijg ik ook geen teleurstelling ofzo.

Best erg, dat is misschien wel het enige "geheim" dat ik voor hem heb (hoewel ik denk dat hij het eigenlijk ook wel door heeft) en ik wil helemaal geen geheimen hebben.
Misschien moet je er niet zo'n grote betekenis aanhangen Orzoo? Ik bedoel als je het gevoel is, dan is het zo, dat betekent niet dat je morgen de pil de deur uit toch? Of wel?

Ik zeg soms tegen mijn vriend, ik wil nu een baby, maarja, ik snap ook dat het nog niet kan door huis enzo. Dan weet hij toch hoe ik me voel.
Ik heb er ook een handje van om voor mezelf in te vullen wat mijn vriend denkt over zwanger worden. Inderdaad omdat ik niet door hem teleurgesteld wilde worden. Toen ik hem liet uitspreken was hij veel positiever dan ik had ingevuld in mijn hoofd.

Het is wel irritant dat als je dan tegen hem zegt dat je ook een baby wil hij er niet op ingaat.

Ik zou het er toch eens rustig over hebben met hem Orzoo. Je hoeft niet meteen een grote bekentenis te doen, maar je kunt hem wel vragen hoe hij het voor zich ziet. Als er over beginnen moeilijk is kun je hem ook een brief schrijven.
Goedemorgen allemaal!

Zo, even een week op vakantie geweest en ik mag pagina's bijlezen! Fijn al die verhalen.

Vakantie was heerlijk. Niets gebroken, heerlijk weer gehad en gezellig met z'n allen tot rust gekomen.

Het onderwerp kinderen hebben we even aangestipt. Kwam ter sprake door de kinderen in de skiklasjes. Oh wat schattig! Vriend heeft zich een half uur ontfermd over een kleintje en ik zag weer hoe leuk hij als vader zou zijn.

Gelijk maar besproken dat onze kinderen ook zeker op skiles gaan en dat ze heel wat beter opgevoed zouden worden dan al die Franse kinderen die we tegen zijn gekomen-;) oh en de auto is ook al uitgezocht-;) beiden hebben we er 1 nodig voor ons werk, maar we hebben wel een wat grotere nodig voor al die kinderen van ons-:p

We zijn het er nu over eens dat het eerst huis afbouwen, daarna trouwen en daarna kinderen wordt. Planning 2016. Prima voor mij, want ik weet gewoon dat het er eerder niet inzit. En zo kan ik wel naar iets toeleven-:)

Spaargeld hebben we beiden voldoende van. Loopt nu tegen de 20.000 aan, waar zeker een deel van naar het huis zal gaan. We willen een buffer overhouden tussen de 5.000 en 10.000. Verder zijn we beiden echte spaarders en ik denk dat we beiden liever een buffer van 10.000 hebben dan van 5000 voordat we aan kinderen beginnen.!

Qua werk willen we beiden naar 32 uur gaan. Voor vriend geen probleem en ook ik kan dit regelen met werkgever (als ik hier dan nog werk)

Oppas zullen zowel mijn ouders als vriend ouders wel op zich willen nemen, maar daar zullen we tegen die tijd wel naar kijken. Ik hou van structuur en wil dat ook mijn kinderen mee gaan geven in de opvoeding. Dus niet de ene week wel naar oma en de andere week niet. Standaard dagen afspreken en naar het Kdv een of twee dagen.

Zo, ik ga weer even bijlezen, heb toch nog wat dingetjes over het hoofd gezien denk ik!
@tara en paddle, ik weet natuurlijk al hoe mijn vriend erin staat he. Die wil heel graag, maar dan wel over 2 jaar ofzo. En hij heeft nu al zo veel aan zn hoofd dat ik er verder geen punt van wil maken.

Net een foto op fb tegen gekomen waarvan ik een vermoeden krijg dat mijn nicht zwanger is...we zullen zien!
Hou op, schei uit, grote mannen met kleine baby's op de arm

Met deze rotkou wil ik ook een andere baan, bah! Eigenlijk ben ik gewoon een watje en toch doe ik grote-kerels-werk in de haven. Ga echt z.s.m. kijken naar iets anders, ook al mag ik dan niet klagen over het feit dat ik uberhaupt een baan heb..
Jeetje, wat is er weer veel geschreven! Welkom alle nieuwkomers!

@ spaargeld, tsja, ik spaar wel wat, maar meestal gaat dat ook wel weer op aan reizen/vakanties of andere leuke dingen. En vriendlief heeft een gat in z'n hand. Natuurlijk wel fijn om een buffer te hebben, maar hoeft van mij niet 15.000¤ te zijn.

@copingstrategie; in mijn directe omgeving weinig 'last' van zwangeren, maar ik merk wel dat ik heel erg let op hoe oud mensen zijn wanneer ze aan kinderen beginnen. Bv in interviews enzo! Beetje nare gewoonte, om te kijken of 't eventueel niet raar zou zijn als ik nu zwanger zou raken.

Met vriend praat ik er niet veel over. Hij vind het maar raar dat ik op een viva forum zit mee te lezen! Ben overigens wel al een paar weken van de pil af, maar daardoor wordt er op de 1 of andere manier ook minder gesekst... Ik vind dat hij voor condooms moet zorgen en maar hij haalt ze telkens niet!! Zou het een hint zijn? haha..

Over een weekje op wintersport naar Italie met vriend en schoonouders! Heel veel zin in...!
@neeltje: Die tik met die leeftijd in intervieuws heb ik ook! Hoewel nu minder dan vroeger. Was/is denk ik om mezelf van overtuigen dat het toch echt niet zooo vreemd is dat ik op mijn leeftijd kinderwens heb.

@Spaargeld: We hebben nu veel (als in héél veel) spaargeld. De bedoeling is dat dat grotendeels verdwijnt in een koophuis en dat we 5000-10000 overhouden als buffer daarna.

We leven ook bewust sober om zoveel te kunnen sparen.

@Chantilly: Wat leuk dat je vakantie meeviel. Wij gaan in de paasvakantie ook op wintersport, heb er ontzettend veel zin in.

Skiles zou ik het liefst zelf geven later aan onze kinderen, en wil ze ook pas meedoen als ze ietsjes ouder zijn.

Skiles met van die pukjes die amper kunnen lopen vind ik (persoonlijk) meestal eng om te zien.

Ga je bewust trouwen voor de kinderen of is het gewoon omdat het zo handig uitkomt zeg maar?

@Orzoo: ik snap wat je bedoelt .
@Paddle, wij willen juist absoluut niet zelf les geven. Heb zelf wel de papieren hiervoor, maar ik heb zelf zoveel geleerd door de skilessen die ik heel veel heb gevolgd, dat ik dat mijn kinderen niet wil onthouden. En daarnaast vind ik het erg prettig om in eigen tempo ( wat behoorlijk hoger ligt dan voor een kleintje) te kunnen skiën. Vriend idem.

Gelukkig kunnen we kiezen-;) of skiles of het zelf leren-;)

Overigens pas als onze toekomstige kinderen een jaar of 4-5 zijn. Jong zat en ze begrijpen dan toch wat meer van wat gezegd wordt en wat de regels zijn op de piste

.

We willen eerst trouwen omdat ik 'vind' dat het zo hoort. Beiden willen we graag trouwen, voor vriend maakt het weinig uit wanneer, maar ik vind kinderen krijgen ingrijpender en belangrijker in ons leven dan trouwen an sich. Dus eerst de minder belangrijke stap, het trouwen en daarna de belangrijkste in mijn ogen-;) en vriend vindt dat helemaal prima.
Ik snap het. Ik vind het zelf niet belangrijk om technisch goed te zijn zeg (we snowboarden allebei trouwens, maar heb vroeger geskied). Ik snap dat je dan wel les wilt.

Ik heb mezelf grotendeels alles aangeleerd en denk dus dat ik de basis wel kan meegeven aan de kinderen (van beide sporten, ze mogen zelf kiezen van mij).

Ik zou zelf wat later meedoen (denk 6-7 jaar), dan kunnen ze al wat vlotter mee, want met zo'n heel kleintje geraak je idd amper vooruit denk ik.

Ik snap je visie over trouwen ook , hoewel ik het zelf niet zo zie.
Oh inderdaad, dan snap ik dat je zelf wel je kinderen het wil leren.

Ik ben opgevoed door ouders die het heel belangrijk vonden om technisch goed onderlegd te zijn op de piste en mezelf kon redden in niet veel voorkomende situaties. En ze wilden graag zelf kunnen skiën, zonder hun kinderen les te geven. En ik denk dat mijn idee over skiles daar grotendeels vandaan komt-:) Ik moet zeggen dat het wel prettig is om overal vanaf te komen, zonder grote inspanningen. Ben zelf met 4 begonnen, broertje en zusje met 5. Dat ging prima, maar ik ken ook het verhaal van mijn nichtje die les verschrikkelijk vond en huilend naar de les werd gebracht. Ook niet leuk. Gelukkig heb ik nog wel even de tijd om daar over na te denken-;)

Overigens ben ik heel dubbel hoor.. Alleen in mijn eigen situatie vind ik de volgorde trouwen en daarna kinderen belangrijk. Bij andere mensen totaal niet en snap ik ook heel goed waarom ze eerst kinderen krijgen en daarna ( mogelijk) trouwen. Ik ben gewoon raar wat dat betreft-;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven