Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
@ chantilly; grappig om te lezen dat je echt eerst wil trouwen. Zo heeft iedereen zijn eigen ideeen daarover. Ik heb dat bijvoorbeeld helemaal niet. Maar ik wil wel dat er iets geregeld wordt als er daadwerkelijk kinderen komen. Voorlopig ook nog geen samenlevingscontract hier, want geen koophuis.
Zo wat is er weer veel geschreven:) moest weer even bijlezen.

Wat zijn jullie allemaal sportief me die skivakanties! Leuk dat jullie het je kinderen willen leren Chantilly en Paddle!

Orzoo ik ken het gevoel wel. 'durfde' het ook niet zo goed aan te kaarten bij vriend omdat ik inderdaad niet teleurgesteld wilde worden. En ja de ene keer stelt hij me wel teleur en de andere keer dus niet.. Verwarrend

Maar goed, bij jou ligt de situatie misschien anders omdat je zei dat je vriend nu ook veel andere dingen aan zijn hoofd heeft.
@skieen. Ik kan niet skieen. Vriend wel. Dus ik denk dat ik samen met kind naar het kikkerklasje kan

@trouwen. Hier gaat trouwen op allemaal huwelijkse voorwaarden gebeuren als het al ooit gebeurt. Dit ivm erfenis bij mij en eigen zaak (later) van vriend die we strikt gescheiden van elkaar willen houden. De zaak omdat het gescheiden houden ervan wat zekerheid geeft, de erfenis omdat mijn oma (van wie ik die krijg) graag wil dat het ten alle tijden ook echt van mij blijft. En aangezien je dan toch al naar de notaris kunt en ik niet echt happig ben op trouwen ivm de regels zoals ze nu zijn...zie ik de meerwaarde er niet van. Maar...als mijn vriend het echt graag wil dan ga ik daar niet moeilijk over doen.

@Samenlevingscontract daar willen we binnenkort wel naar kijken nav de ziekte van mijn schoonmoeder en dat we ons daardoor gerealiseerd hebben dat als er iets met een van ons zou gebeuren we officieel helemaal niks van elkaar zijn. (dit omdat hij terug moest komen van vakantie, als ik in het ziekenhuis had gelegen doet de verzekering bijvoorbeeld niks voor je want je "bent niks van elkaar" een samenlevingscontract volstaat dan wel.)

@Sealight, mijn vriends moeder is momenteel best wel ziek, dus ik wil hem daar gewoon niet mee lastig vallen. Daarbij weet ik dat het NU gewoon niet handig is, dus ik laat het even voor wat het is. Als alles een beetje rustiger is kan ik het idd wel aankaarten zodat hij weet hoe ik me voel.
[ BEVALLEN: DE TABOES! ]

Ik heb bovenstaand topic gelezen, waar Paddle het over had. Voor de helft en moest toen echt stoppen van mezelf. Mijn god. Heb er van gedroomd vannacht dus zelfs mn onderbewuste is er van geschrokken haha
Ik vind dat topic hilarisch
@ praten met vriend: mijn vriend is ontzettend nuchter, zelfs als ik zou zeggen dat ik NUNUNU een kind wil, blijft hij nog rustig. Maar hij weet wel dat ik eigenlijk niet wil wachten en alleen wacht omdat we nog kort samen zijn.

@ skien, mijn vriend ik skileraar, maar onze kinderen gaan sowieso op les, dat is leuker voor iedereen.

@ copingstrategie: nog niet echt nodig heb ik het idee, we hebben een duidelijk startpunt en dat is al over iets meer dan een jaar.

Hier: ik heb vandaag een rustig dagje, was nog even op een hobbymarkt en nu ben ik thuis en zit ik op de bank te haken.
@ pompedom; dat klinkt al behoordelijk mama-achtig; haken Fijn dat je vriend zo rustig blijft! Die van mij heeft dat ook.

@ skiklasje; ik zou mijn kinderen ook op les doen hoor! Heb je zelf ook nog wat tijd om van de berg af te knallen! Heb net een pieper/schep/sonde aangeschaft en heb het vermoeden dat mijn vriend voor mijn verjaardag (is in de skivakantie) ook nog wat geregeld (nieuwe 2e hands poederski's) heeft, dus ben heel benieuwd! Zin in!!
Wij zijn niet zo van de wintersport, maar als we gaan kan iedereen dus wel wat les gebruiken. Vriend zou wel graag schaatsen willen leren, zodat hij dat weer aan zijn kinderen kan leren. Alleen vind hij zichzelf te oud. Ik vind dat je nooit te oud bent om te leren. Ik kom zelf wel een beetje vooruit op schaatsen, maar echt goed kan ik het ook niet.

Condooms zorgen we samen voor en we moeten nog even een flinke voorraad bestellen. Momenteel hier ook wat minder sex, maar dat komt niet door het stoppen met de pil. Dat komt omdat ik grieperig ben en hij inmiddels ook een beetje. Ik heb ook een nare hoest en dat is niet echt aantrekkelijk.

Gisteren een schattige rammelaar gekocht voor mijn nieuwe nichtje. Nu nog wachten op haar geboorte, maar dat kan nu elk moment zijn. Voor haar ouders haal ik er nog wat lekkers bij. Natuurlijk komt de belofte om op te passen er ook nog bij.
@Orzoo, wat heftig zeg. Sterkte ermee! Begrijpelijk dat je hem er dan niet 'lastig' mee wilt vallen.

@Pom, leuk dat haken. Wil je ook dingen gaan maken voor jullie kindje?

Ik ben niet zo creatief, maar lijkt me wel leuk om kleertjes te maken of dingen te breien voor m'n eigen kindje. Misschien binnenkort maar eens een poging wagen om het te leren

En ik heb in het taboe topic een paar dingetjes gelezen. Wel grappig, maar minder als je bijna moet bevallen denk ik!

Verder vannacht heel raar gedroomd, dat ik wel drie positieve zwangerschapstesten had. Hoe kom ik erbij! Maar zullen de hormonen wel zijn want ben ook ongesteld geworden..
@ Tara, leuk dat je alvast wat voor je aankomende nichtje hebt gekocht! En misschien oppassen dus:) vind je dat ook moeilijk ivm jullie eigen kinderwens?
Ik kan wel heel erg genieten van oppassen. Het moeilijke is eerder om ze weer af te leveren bij de ouders. Van de zomer is de oudste van mijn broer een weekend hier geweest en dat was erg leuk. Ze was meteen dikke maatjes met de hond. Die vond ook alles best. Het fijne als het niet je eigen kind is, dat je die lekker extra kan verwennen. Bij opa, oma of een tante mag toch altijd meer.
Herkenbare dingen lees ik er tussen!

Wij zijn niet getrouwd, ook nog geen plannen. Denk ook dat we eerst aan kinderen gaan beginnen. Is tegenwoordig ook gewoner als vroeger.

Morgen afgesproken met vriendin die zwanger is. Maar eens aankaarten hoe en dat mijn wens er ook al is. Dingen delen is altijd fijn.

Oppassen lijkt me ook erg leuk, kun je ook eens zien hoe dat is.
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
@ creatief: ik maask alles zelf, kleren voor mij, ook soms voor mijn vriend en voor vriendinnen. Ik naai eigenlijk vooral, maar nu herb ik geen naaimachine en nu haak en brei ik. Ik heb al een hele lijst met dingen die ik voor een evt kindje wil maken.

De rest reageer ik morgen op, lig al in bed.
quote:Orzoo schreef op 24 februari 2013 @ 00:26:

@Samenlevingscontract daar willen we binnenkort wel naar kijken nav de ziekte van mijn schoonmoeder en dat we ons daardoor gerealiseerd hebben dat als er iets met een van ons zou gebeuren we officieel helemaal niks van elkaar zijn. (dit omdat hij terug moest komen van vakantie, als ik in het ziekenhuis had gelegen doet de verzekering bijvoorbeeld niks voor je want je "bent niks van elkaar" een samenlevingscontract volstaat dan wel.)

@Sealight, mijn vriends moeder is momenteel best wel ziek, dus ik wil hem daar gewoon niet mee lastig vallen. Daarbij weet ik dat het NU gewoon niet handig is, dus ik laat het even voor wat het is. Als alles een beetje rustiger is kan ik het idd wel aankaarten zodat hij weet hoe ik me voel.Wat naar dat je schoonmoeder zo ziek is. Ik kan mij goed voorstellen dat hij nu met hele andere dingen bezig is. Is het iets wat weer beter/stabieler word of alleen maar erger? Hoe dan ook wens ik je heel veel sterkte. Door dit soort gebeurtenissen realiseer je je inderdaad dat het wel goed is om dingen te regelen zoals een samenlevingscontract. Onze hypotheek adviseur vertelde dat hij een keer had mee gemaakt dat net na de koop van een huis de man overleed. Ze hadden niks geregeld en Het halve huis was ineens van zijn familie en dat gaf erg veel heisa. Als je het simpel houd kost een samelevingscontract niet eens zo veel.
Wij hebben inderdaad ook voor een samenlevingscontract + testamenten ( is nodig in geval van overlijden met het erven van partner) gekozen toen we een kavel kochten. Aan een samenlevingscontract heb je niet genoeg om erfgenaam te zijn. Hadden we geen testamenten afgesloten, dan had familie van vriend bij zijn overlijden alsnog de helft van het huis kunnen erven. Met de testamenten is dit nu uitgesloten.

Ook met pensioen is het handig om toch wat af te sluiten.

Gisteren op de huishoudbeurs en de 9 maanden beurs geweest. Lekker mutserig-;) Oh wat lastig om al die zwangere buiken te zien. En die kleine kindjes! Zo schattig. Even gekeken bij de babyspulletjes.. Heb het maar laten liggen-;) Heeft toch geen nut om mee te nemen nu, kan het zelf niet gebruiken en heb niemand op dit moment aan wie ik het kan geven.
Orzoo sterkte met jouw schoonmoeder!

Pompedom, leuk dat jij zo creatief bent! Als ik ooit zwanger ben, dan krijg ik een naaimachine van mijn moeder. Zelf vind ik het ontspannend om te haken en kleding te herstellen. Ik wil nog wel een cursus volgen voor het maken van kinderkleding.

Ik heb zelf ook een samenlevingscontract met testamenten laten opstellen. Dit was nodig voor de koop van ons huis.

Chantilly, heb jij nog veel leuke nieuwe dingen gezien op de huishoudbeurs?

Ik ben er een keer geweest, vond het leuk, maar wat een graaicultuur daar whoei! Dat had ik nog nooit zo erg gezien.
Orzoo, ik heeb dat het snel beter gaat met je schoonmoeder. Kan me vorostellen dat je vriend genoeg aan zijn hoofd heeft. Maar ik denk ook dat je jouw babywens moet zijn als een extra 'probleem' moet zien, maar gewoon iets waar jullie over kunne praten.

@neeltje: Kijk je uit als je gaat skien? off-piste dan bedoel ik. Heb je al eens een lawine training gedaan? Weet je hoe je je pieper, sonde en schep moet gebruiken? En ga alsjeblieft niet buiten de piste skien bij lawine gevaar 4 of hoger. Sorry voor mijn bemoeienissen, maar buiten de piste skien is een beetje een heikel punt voor mij. (hoewel ik het zelf ook doe hoor)

@ dingen geregeld: Wij hebben op dit moment nog niks geregeld, we hebben een huurhuis en hebben afgesproken dat mochten we uit elkaar gaan, ik in het huis mag blijven en mijn vriend terug gaat naar zijn familie. Dat is voor hem veel makkelijker namelijk. Het meeste van de inboedel is van mij en dat vindt hij geen probleem.

Ik heb gister met mijn vriend geskyped en hij vertelde over een vriendin van ons die al 5 jaar bezig is om zwanger te worden, zonder resultaat. Ze zijn nu bezig met de 3de ivf poging, verschrikkelijk lijkt me dat. Ze kijken nu ook naar adoptie, maar dat moet dan wel snel gebeuren want daar zit ook een bovengrens aan.

Dat is wel iets waar ik bang voor ben, dat ik niet zwanger kan worden. Ik weet dat mijn moeder ook niet snel zwanger was van ons. Bovendien heb ik een te trage schildklier, maar ben nu wel goed ingesteld en heeft mijn vriend een laag testosteron gehalte. En daar komt bij dat ik waarschijnlijk 30 ben als we gaan beginnen.

Ik begin nu een beetje te twijfelen of we niet te verstandig willen zijn en het ons daardoor extra moeilijk maken.

Ik moet in mei weer naar de geynacoloog, misschien moet ik haar vragen wat het beste is.
Testamenten hebben wij ook. Maar dat is inderdaad vooral nodig als je een huis hebt en van elkaar wil erven. Als het alleen gaat om iets van elkaar te zijn is een samenlevingscontract wel voldoende denk ik. Ik vond dat er een hoop vragen gesteld werden waar we toch goed over na moesten denken. Wij hebben het heel simpel gehouden, maar bijvoorbeeld wel zelf iemand aangewezen die de erfenis moet verdelen mochten we tegelijk dood gaan.

Leuk dat jullie zelf kleding gaan maken. Ik kan zelf een knoop aan naaien en een beetje borduren (ik doe al 10 jaar over een borduurwerk), dus aan mij is dat niet helemaal besteed. Ik heb wel het plan om een hondenhok te gaan timmeren en later dan een speelhuisje ofzo.
quote:pompedom schreef op 25 februari 2013 @ 11:00:

Ik heb gister met mijn vriend geskyped en hij vertelde over een vriendin van ons die al 5 jaar bezig is om zwanger te worden, zonder resultaat. Ze zijn nu bezig met de 3de ivf poging, verschrikkelijk lijkt me dat. Ze kijken nu ook naar adoptie, maar dat moet dan wel snel gebeuren want daar zit ook een bovengrens aan.

Dat is wel iets waar ik bang voor ben, dat ik niet zwanger kan worden. Ik weet dat mijn moeder ook niet snel zwanger was van ons. Bovendien heb ik een te trage schildklier, maar ben nu wel goed ingesteld en heeft mijn vriend een laag testosteron gehalte. En daar komt bij dat ik waarschijnlijk 30 ben als we gaan beginnen.

Ik begin nu een beetje te twijfelen of we niet te verstandig willen zijn en het ons daardoor extra moeilijk maken.

Ik moet in mei weer naar de geynacoloog, misschien moet ik haar vragen wat het beste is.Ik ben daar ook bang voor. Vooral omdat ik voor de pil zo onregelmatig was. Mijn schildklier is toen wel getest, maar daar kwam toen niks uit. De huisarts zei toen wel dat als ik aan kinderen wilde beginnen ik maar terug moest komen. Daarna ben ik behoorlijk afgevalen en hopelijk draagt dat bij aan een succesvolle bevruchting. Mijn vriend is daarom nu ook helemaal overtuigt dat het goed is dat ik gestopt ben met de pil, zodat mijn lichaam al die hormonen kwijt kan raken. Als ik het over een paar maanden geen redelijk cyclus heb ga ik zeker bij de huisarts langs. Nou is mijn moeder ook altijd heel onregelmatig geweest en die had geen probleem om zwanger te worden. Je kunt het uiteindelijk niet voorspellen, maar het is wel goed om er rekening mee te houden dat het niet altijd goed lukt en wat advies in winnen bij je gynacoloog lijkt me sowieso niet slecht.
Tara, is er al een reden gevonden dat je zo onregelmatig ongesteld bent, zonder pil bedoel ik?

Fijn dat het iig niet je schildklier is.

Ik zou ook nog wel een paar kilo kwijt mogen, ik zit net op de grens van een gezond gewicht, maar ik kon een jaar niet sporten omdat ik ernstig ziek was. Nu gaat het gelukkig weer beter en kan ik weer sporten, dan gaan die kilos er ook wel weer af. Ik heb bovendien een hele korte cyclus van 24-25 dagen, dat is ook geen voordeel geloof ik.

Ja, als de gyneacoloog zegt dat het verstandig is om te beginnen, dan gaan we dan wel doen denk ik, of iig als mijn promotiedatum vast staat.
Er is toen niet verder naar gezocht, want ik was pas 18 ofzo. Ik heb wel gemerk dat als ik minder zwaar ben het wel iets minder onregelmatig was. Maar ja nu na 7 jaar pil heb ik geen idee. Helaas ben ik het afgelopen jaar weer 10 kilo aangekomen en zit ik weer op het gezond/ongezond randje (het is nog steeds 17 kilo minder dan op mijn zwaarste). Sporten staat momenteel op een laag pitje. Al die sneeuw nodigt niet echt uit om lekker buiten te gaan hardlopen en als je dan ook nog eens niet lekker bent word het helaas helemaal niks. Eigenlijk moet ik gewoon op de hometrainer gaan zitten, maar dat is zo saai. Bij mijn vriend gaat het sporten momenteel ook niet zo omdat hij een knie blesure had en last van galstenen. Ik ga hem deze week een schop geven dat hij gaat sporten. Hopelijk krijg ik dan weer een motiverend schopje terug. Gisteren merkte hij wel op dat ik was aangekomen. Hij vind het opzich niet erg, maar weet dat ik me veel fijner voel als ik slanker ben.
Leuk huishoudbeurs, ik ben er eergisteren geweest. Pff wat een drukte zeg. Maar was wel gezellig. En ja ik zag ook veel zwangere buiken en ook mensen met baby's. Wat kriebelt het dan zeg! Ben express niet door de negen maandenbeurs gelopen.. Haha.

Wij hebben door middel van het geregistreerd partnerschap ook alles geregeld en we hebben een overlijdensverzekering afgesloten voor beiden.

@Pom en Tara, vervelend van de onregelmatige ongesteldheid en de schildklier. Dat lijkt me het extra spannend maken of het wel gaat lukken inderdaad.

Ik kan me niet eens meer herinneren hoe mijn cyclus was. Slik al vanaf mijn 16e de pil en Mirena gehad.

Ik wil eigenlijk van de pil af, maar ben bang dat ik meteen zwanger word als ik stop, bijv dat een condoom scheurt ofzo ( weet dat dit een rare gedachtegang is, want wie weet kan ik niet makkelijk zwanger worden) Als ik rationeel denk wil ik toch nog wel even wachten.

Ben benieuwd wat de gynaecoloog dan zegt Pom! Maar nog even wachten tot je erheen mag dus.

Wat goed dat jullie wat zijn afgevallen. Ik wil ook meer sporten, maar komt er ook niet van de afgelopen tijd.
quote:goldstrike schreef op 25 februari 2013 @ 10:43:

Orzoo sterkte met jouw schoonmoeder!

Pompedom, leuk dat jij zo creatief bent! Als ik ooit zwanger ben, dan krijg ik een naaimachine van mijn moeder. Zelf vind ik het ontspannend om te haken en kleding te herstellen. Ik wil nog wel een cursus volgen voor het maken van kinderkleding.

Ik heb zelf ook een samenlevingscontract met testamenten laten opstellen. Dit was nodig voor de koop van ons huis.

Chantilly, heb jij nog veel leuke nieuwe dingen gezien op de huishoudbeurs?

Ik ben er een keer geweest, vond het leuk, maar wat een graaicultuur daar whoei! Dat had ik nog nooit zo erg gezien.

Nee, erg veel bijzonders vond ik er niet echt tussen staan. De drank was wel erg leuk:P Alles zo'n beetje geproefd, dus de entree heb ik er redelijk uitgezopen daar-;) Oh en veel met snoep, chocola en chips teruggekomen. Van die actieverpakkingen gekocht voor vriend en mijn ouders. De trolleys waren verschrikkelijk, voeten werden overreden, niemand hield rekening met elkaar. Het gegraai naar de vaatwasserblokjes van de Lidl was niet normaal en het vechten om vooraan te komen te staan om een worstje te proeven vond ik behoorlijk sneu voor volwassen vrouwen. Verder prima vermaakt met het kijken naar het gedrag van andere mensen-;) Maar dit was wel de enige en laatste keer dat ik die kant op ben gegaan. Niet aan mij besteedt en vriend heeft me van tevoren voor gek verklaard. Drukte in die mate is totaal niets voor mij-;).

@ handwerken: ik ben een haakster. Vind het erg leuk en heb nu een babydekentje af en ben nu met een grote plaid bezig voor onze bank. Sjaals heb ik vorige maand gehaakt voor zusje en moeder. Het is lekker ontspannend, verstand op nul en het eindresultaat is ook nog eens leuk. Kleertjes haken/breien weet ik nog niet, maar proberen kan altijd natuurlijk:)
@chantilly ik ben nu met zoiets bezig. Een babydekentje voor een vriendin. Veel werk, maar het wordt prachtig.

babydeken

Ik ben 1 keer op de hhb geweest, maar toen was er tegelijk de fietsbeurs, daarvoor ging ik eigenlijk. Vreselijk iid dat graaien en die trolleys.

Ik zou wel eerder naar de gyn kunnen, bij ons kan je gewoon een afspraak maken, maar die paar maanden maken ook niet meer uit denk ik zo.
quote:pompedom schreef op 25 februari 2013 @ 14:39:

@chantilly ik ben nu met zoiets bezig. Een babydekentje voor een vriendin. Veel werk, maar het wordt prachtig.

babydeken

Ik ben 1 keer op de hhb geweest, maar toen was er tegelijk de fietsbeurs, daarvoor ging ik eigenlijk. Vreselijk iid dat graaien en die trolleys.

Ik zou wel eerder naar de gyn kunnen, bij ons kan je gewoon een afspraak maken, maar die paar maanden maken ook niet meer uit denk ik zo.Wat grappig, ik heb hetzelfde patroon voor mijn plaid! Wel met donkergrijs, paars en roze ( onze meubel en accessoires kleuren). Werkt erg makkelijk, wel veel werk inderdaad. Hij is ook iets groter geworden dan ik van tevoren had bedacht-;) Iets teveel steekjes opgezet. Ach, dan maken we 'm maar iets korter in de breedte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven