Avondeten op het werk

26-02-2013 12:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik werk in de zorg en heb daardoor onregelmatige werktijden.

Nu werk ik dus ook soms s'avonds en dan moet ik eten op het werk. Morgen ook, maar ik ben zo uit mn ideeën wat ik kan meenemen. En anders wordt het brood, maar dat vind ik zo saai.

Dus mijn vraag: hebben jullie tips wat ik kan meenemen om te eten op mijn werk?

Ik hoor het graag!

x
Macaroni, nasi , bami??? Even opwarmen en klaar
Gewoon, wat je normaal eet, maar dan in een magnetronschaal. Ik neem tenminste aan dat er een magnetron staat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat eet je normaal gesproken op het werk?
Ik werk ook vaak 's avonds en red me meer dan prima met de maaltijdsalades van Albert Heyn. Die leuk ik dan vaak op met bijv een extra hand rucola en een zelfgemaakte dressing (vaak gezonder en lekkerder). Smakelijk, geen magnetron nodig en daarna kun je weer fris verder zonder zwaar gevoel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als er geen magnetron staat kun je ook veel gerechten koud eten.

Denk aan couscous, bulgur, rijst, pasta, aardappel salades. Allemaal salades maar eindeloos veel variatie mogelijkheden.
Een pastasalade

soep

boerenkool

zuurkool

lasagna

een pizza

nasi

bami

macaroni

een prakkie
O en ik ben ook een meester geworden in lekker belegde broodjes. Van die grote triangel broodjes bijv zoals deze op de foto, belegd met pesto, kerstomaatjes, geitenkaas, rucola, rauwe ham, etc etc

Precies, je hebt ook opwarm maaltijden bij de AH zoals boerenkool zuurkool pasta etc die je alleen even in de magnetron hoeft te doen.

Als je liever zelfgemaakte heb nou dan maak je de avond ervoor macaroni of nasi en doe je in een bakje en neem je mee en warm je het op.

En anders is er idd nog genoeg keuze in maaltijdsalades of andere koude gerechten. Of bijv zakjes noodles wat je alleen met een beetje gekookt water kan bereiden (is alleen beetje smakeloos)
Mijn zusje maakt de avond ervoor gewoon wat extra avondeten en stopt een portie daarvan in een magnetron bestendige bak. Die neemt ze mee naar het werk en warmt het daar op. Nog nooit commentaar van haar gehoord.
quote:Louba schreef op 26 februari 2013 @ 12:10:

Mijn zusje maakt de avond ervoor gewoon wat extra avondeten en stopt een portie daarvan in een magnetron bestendige bak. Die neemt ze mee naar het werk en warmt het daar op. Nog nooit commentaar van haar gehoord.Dit deed ik ook altijd. Smaakte perfect hoor.
Is er een keukentje?
Bedankt voor de tips

Meestal neem ik een pastasalade mee of inderdaad macaroni.

Vanavond eet ik iets waarvan ik niets overhoud en dus niet kan meenemen.. dus vandaar dat ik even nieuwsgierig was naar tips.
En ja er is een keukentje met magentron;)
Maaltijdsoep met stokbrood? (heb een heel lekker recept van `mexicaanse` gehakt maaltijdsoep, heet niet zo maar hij staat op mijn ext. geheugen dus als je wilt kan ik die later even doorgeven)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:pluizebolletje89 schreef op 26 februari 2013 @ 12:12:

En ja er is een keukentje met magentron;)Kun je altijd nog een ei bakken.
Tosti's maken in een koekenpan

pannenkoeken meenemen en even in de magnetron

biefstukje bakken
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 februari 2013 @ 12:15:

Tosti's maken in een koekenpan

pannenkoeken meenemen en even in de magnetron

biefstukje bakkenBiefstukje bakken?? Jeweettoch Bi, die keukentjes. Een aanrecht, ijskast, magnetron, waterkoker. Thats it. Of hebben de keukentjes in jouw ervaring gasfornuizen, afzuigkappen en kookeilanden?
Werkt Jamie Oliver ook bij jou, Bi?
quote:Very__Cherry schreef op 26 februari 2013 @ 12:22:

Werkt Jamie Oliver ook bij jou, Bi?Duh, die staat vanavond hier in mijn keuken, afblijven!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gaat ie je oraal verwennen Emveetje?

Haha een biefstukje bakken gaat het helaas niet worden denk ik;)

Maar als Jamie Oliver langs kan komen, graag;)

@Mylene_valerie: jouw soep klinkt goed:)
quote:Very__Cherry schreef op 26 februari 2013 @ 12:07:

Ik werk ook vaak 's avonds en red me meer dan prima met de maaltijdsalades van Albert Heyn. Die leuk ik dan vaak op met bijv een extra hand rucola en een zelfgemaakte dressing (vaak gezonder en lekkerder). Smakelijk, geen magnetron nodig en daarna kun je weer fris verder zonder zwaar gevoel.doe ik ook vaak. Ik vind de meeste magnetronmaaltijd niet zo lekker en te duur. Ook zit er vaak amper groente in. Dus met zo'n maaltijdsalade ben ik meer tevreden. Cracker of boterham erbij en ik zit vol.
Ik werk ook in de zorg en ik heb altijd een maaltijdsalade bij me als ik ga werken. Is er een magnetron beschikbaar? Zo ja,dan zou je natuurlijk ook gewoon rijst met goulash of zo kunnen meenemen en dat opwarmen ( alles wat makkelijk in een bakje kan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven