Werk & Studie alle pijlers

Open sollicitatie

27-02-2013 01:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, eindelijk heb ik een afspraak komende week voor een kennismakingsgesprek bij een bedrijf! . Het gesprek is naar aanleiding van een open sollicitatie.

Ben nu al erg zenuwachtig voor het gesprek. Want wat kan ik van een dergelijk gesprek verwachten aangezien ik niet op een directe functie heb gereageerd?

Als iemand ervaringen wilt delen dan hoor ik het graag. En tips zijn natuurlijk ook altijd welkom .
Ik neem aan dat ze willen weten welke functie jij voor ogen hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kan een lieve mod de titel wijzigen, heb iets te vroeg op versturen geklikt :p
Uitleggen welke rol jij verwacht te kunnen vervullen in het bedrijf en wat het bedrijf aan jouw heeft. Vooral het laatste willen ze graag horen. Wat hebben zij aan jou? En juist dat zal jou moeten onderscheiden van alle andere kandidaten.
No love without lost
Je kan op internet op zoek gaan naar een vergelijkbare functie, dan kan je omschrijvingen uit die vacature gebruiken in wat jij voor je toekomstig werkgever zou kunnen betekenen.
Dus je geeft bij een bedrijf aan dat je een toegevoegde waarde zou kunnen hebben, maar hebt geen idee wat die toegevoegde waarde dan is?

Dat is best dapper!
Na contact op te nemen me het bedrijf ben ik er achter om wat voor functie het gaat. En ik vind het leuk!

Ook is mij meer bekend over de procedure. Ik heb dus een gesprek waarbij 2 personen zitten. Dit heb ik nog nooit gehad en ik vraag mij dan ook af hoe ik zou moeten reageren bijvoorbeeld. Kan iemand mij misschien vertellen waarom een bedrijf voor 2 personen kiest in plaats van 1? Jullie snappen dat ik erg zenuwachtig ben!!
Er zitten bijna altijd 2 mensen bij een gesprek. Vaak iemand in de lijn, een manager en iemand van hr. Twee horen meer dan 1. Het 1e geprek is vaak ter kennismaking, een tweede vaak meer inhoudelijk. Sluiten jouw ervaring en kwaliteiten aan op de functie.
Vraag aan het einde van het gesprek wat ze van het gesprek vonden, zo kun je eventuele twijfels meteen weerleggen. Succes
Hier zit je bij een gesprek meestal tegenover drie, soms zelfs vier mensen. Lijkt me heel gewoon dus. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven