Gezondheid alle pijlers

Pijn na avondeten links onder mn ribben/borst

03-03-2013 22:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke..

Ik heb een aantal weken al last van stekende pijn links onder mn ribben/borst. Vooral na het avondeten. En als ik diep inadem ook.

Ben bij de huisarts geweest en die constateerde dat ik verstopt zat.

Had idd ook wel erg last van een opgeblazen gevoel. Leek soms wel 5 maand zwanger. ik laat geen winden. Geen harde ontlasting.

Kreeg poeders mee om mn ontlasting zacht te maken? Die heb ik gehad (een aantal dagen) en ben een aantal keren naar het toilet geweest. Maar die pijn blijft. En niet extreem veel ontlasting gehad.

Ben weer gestopt met de poeders want ik weet niet of dat het wel is... en wil mn darmen niet lui maken.

Ik eet zo vezelrijk mogelijk.. drink veel. Nou alles om een goede stoelgang te bevorderen. En ik probeer extra te bewegen

Zit momenteel wel in een stressvolle periode. Scheiding.. baan misschien verliezen... Huis moet verkocht.

Zijn dit toch mn darmen?? Zou ik toch moeten doorgaan met die poeders?? Of moet ik terug naar de huisarts?

Ik weet het even niet meer....

Iemand nog tips/trucs of advies????

De hele avond op de bank met die rotstekende pijn is het ook niet!!
Terug naar de huisarts, dat zou ik in ieder geval doen. En hou even een poepdagboek bij...
1) waarom ben je zonder overleg met de huisarts gestopt met de poeders?

2) waarom ga je sowieso niet terug naar je huisarts met de vragen die je hebt?
Terug naar de huisarts, als je verstopt zit dan mag je verwachten dat de afneemt zodra je ontlasting hebt gehad.
Probeer eens een Rennie of Gaviscon. Klinkt als maagzuur. Wordt het ook erger als je voorover buigt of als je gaat liggen?

EDIT: Of bedoel je links echt onder je ribben dus meer richting je zij? Want daar zit wel de bocht van je dikke darm. Als je verstopt zit kun je daar pijn krijgen. Maar dat hoeft dan niet persé vast te zitten aan de maaltijd, die pijn. Daarom denk ik eerder aan maagzuur.
Terug naar de huisarts! Als ik een opgeblazen gevoel heb ga ik veel melk drinken, want daarvan moet ik naar het toilet. Maar dan is het daarna ook weg. Dat het blijft vind ik een beetje raar klinken.
Tip: als je iets probeert en dan weer stopt, weet je nooit of het helpt. Wat verwacht je dan dat je huisarts nu moet? Die kan er weinig mee nu. Probeer de poeders een twee weken, dan kun je daarna zeggen wat het doet. Of niet doet.
Naar de huisarts! Zou ook je maag kunnen zijn (maagzweer?)
Ja dit is heel vervelend he? Ik heb het ook. Meestal s morgen als ik op wil staan. Ik ben er ook mee naar mijn huisarts geweest omdat ik me kapot schrok van de plek waar het zat. Links achter mijn ribben en borst. De dokter dacht aan stress en heeft me gezegd dat ik rustig aan moest doen en ik mag paracetamol slikken. We hebben het verder niet over poeders of ontlasting gehad. Waarschijnlijk omdat er bij mij geen opgeblazen gevoel mee speelde.

Heb je al activia geprobeerd. Dat zijn toetjes en die schijnen daar voor op de markt te zijn gebracht.
Ik heb precies hetzelfde maar dan rechts onder de ribben met uitstraling naar zij en rechterschouderblad. Pijn fluctueert wel naar gelang de ontlasting makkelijker of moeilijker gaat. Ga vlgd week voor een echo van de bovenbuik maar volgens de huisarts kan het idd de darm zijn. Zelf denk ik ms ook aan galstenen (of alvleesklierkanker, als ik een hypochondrische bui heb :') ). Heb wel een scheur in mijn middenrif en extreem veel last van reflux waarvoor ik Omeprazol slik. Wat ik maar wil zeggen is: het kan van alles zijn, dus ga naar de huisarts.
Hai, ik herken de klachten. Zowel van Jans als Hertje. Ik heb al een aantal weken erg verstopte darmen. Hier kwamen ze achter in het ziekenhuis toen ze een Röntgen foto maakten nadat ik op de spoedeisende hulp was opgenomen na hele heftige buikpuinen, lees koliekaanvallen waarbij ze eerst aan nierstenen dachten. De koliekaanvallen kwamen dus dachten ze door de volle darmen terwijl ik wel regelmatig een beetje ontlasting had. Ook aan de poeders maar daarnaast ook Magnesium pillen. Vooral die combi werkt goed maar je moet het wel eerst een aantal dagen slikken Jans!!! En vooral doorgaan anders werkt het niet. Ik heb idd ook veel steken links en in mijn hele buik en een erg opgeblazen gevoel daardoor. Maar daarnaast is toch een echo van mijn buik gemaakt vanwege de heftige pijnaanvallen die me deden kruipen over de grond, rechts onder mijn ribben met uitstraling naar mijn rechterschouder en onderrug. Die pijn is weer veroorzaakt door galstenen! Hiervoor word ik nu 12 maart geopereerd. Helaas ben ik nu ook wat lakser met het innemen van de poeders e.d. en merk ik meteen dat ik weer meer pijn krijg. Ook ik heb daarnaast wat last van stress e.d. dus dat werkt niet mee. Ik heb al een keer een laxeertabletje genomen maar dat hielp ook niet echt en daar moet je mee oppassen want die kunnen je darmen wel lui maken. Die poeders zijn onschuldig hoor. Die vooral nemen en heel veel drinken daarnaast. Sterkte ermee.
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven