Mode & Beauty alle pijlers

foundation vraagje

10-03-2013 21:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik gebruik al tijden een foundation van max factor, bevalt me prima, helaas zijn deze best prijzig (tenminste dat vind ik )

En in deze tijden van economische crisis zal ook ik hetmoeten bezuinigen..... Nu kan je zeggen gebruik dan geen foundation maar dan zie ik eruit als een spook dus dat is helaas geen optie, had het ook liever anders gezien maar dat is eenmaal niet anders

Ik vroeg mij dus af of de foundation van bijvoorbeeld essence ( schrijf je dat zo) of Catrice, die prijstechnisch gezien een stuk leuker zijn voor mijn rekening, te vergelijken zijn meteen duurdere versie, maw zie je eruit of je een laag plamuur op je gezicht hebt of valt dat mee? En blijft heteen beetje zitten?

Nou kan ik het natuurlijk gewoon proberen maar als het tegenvalt dan ben je nog duur uit.... dus bij deze de vraag wat zijn jullie ervaringen met deze foundations?
Zoek eens op YouTube. Dan kun je ook direct zien hoe het lijkt en wat mensen ervan vinden.
De foundation van Catrice schijnt goed te zijn. Op verschillende beautyblogs lees ik positieve verhalen over de foundation van Catrice. Op google intikken: catrice foundation review

catrice photo finish

klik
maar maxfactor is zo vaak in de aanbieding bij etos en kruidvat, is het geen optie om er dan gelijk meerdere te kopen? zodat je toch bij je favoriet kunt blijven?

ik persoonlijk zou eerder minder eten dan mijn favoriete foundation te laten liggen.

mijn foundation kost 42¤ en ik doe er sowieso een half jaar of langer mee.

catrice en essence vind ik geen mooie kleuren hebben btw,

ik zag laatst wel mooie kleuren van maybelline, fit foundation ofzo? perfect fit? anyways, ze hebben een foundation met een gele ondertoon, en dat siert iedereen. geel neutraliseert rood. misschien iets teveel info, sorry daarvoor
Wat ik wel een nadeel vind aan Catrice/Essence foundation is dat ze een beperkt aantal kleuren hebben. De lichtste kleur is voor mij vaak nét iets te donker. Ik ben wel bleek maar niet spierwit, ongeveer zoals de vrouw op de foto hiernaast.

Ik heb laatst deze gekocht. De lichtste kleur is echt heel licht. Hij is niet zo fijn als mijn Chanel foundation maar die is dan ook wel dertig euro duurder.
Ik ben normaal van de duurdere merken, maar ik word ook heeeeeel erg blij van de foundation van de Hema!
Klopt Andreavogel, hou de krantjes alweer tijden in de gaten maar kom de aanbiedingen niet tegen

Handige reviews blusher dat ik daar zelf niet aan gedacht hebt.... google is your friend thanx!
Omdat ik zelf ook een vrij lichte huid heb gebruik ik ook een foundation. Ik bestel hem via een van mijn vriendinnen die bij de Oriflame werkt. En dan gebruik ik er naast ook nog bronzing pouder.
quote:AndreaVogel schreef op 10 maart 2013 @ 21:20:

anyways, ze hebben een foundation met een gele ondertoon, en dat siert iedereen. geel neutraliseert rood. misschien iets teveel info, sorry daarvoor Ehh nee hoor! Ik heb per ongeluk die fit met gele ondertoon gekocht, geloof me, het lijkt wel of ik geelzucht heb. Heb daarna ook maar de tegenhanger met de roze ondertoon gekocht.
@lily

oei, misschien hebben ze m dan te geel gemaakt? over het algemeen werk ik nooit met roze ondertoon foundations, maar ik werk ook alleen met mac en chanel etc. dus daar kan het hem in zitten.

ik was eindelijk blij dat er eentje in de schappen lag voor mensen die de duurdere merken te duur vinden.

ik ben echt spierwit met neiging naar rood, ik kon nooit bij de etos terecht voor foundation en moest gelijk al naar de duurdere merken voor een goede kleur. vandaar dat ik blij was. maar dat is bij deze ongedaan -_-

ik ga hem wel even testen als ik er weer eens langsloop. wat was de prijs?
Ik vind mac ook niet zo duur, 18 euro voor een flinke tube.

Ik heb van de zomer photo finish van catrice gebruikt die vond ik beter dan mijn estee louder double wear en mijn max factor facefinity.

Het ligt inderdaad aan je ondertoon en huidskleur of je catrice kunt hebben. Zo heb ik ooit een hele verkeerde chanel foundation aangesmeerd gekregen het leek inderdaad of ik een geelzucht had,beetje een veenlijk idee. Zag er echt verschrikkelijk uit. En duurder is echt niet altijd beter hoor.

Gewoon testen in de winkel, even een rondje gaan lopen in de stad en kijken hoe de foundation na een uurtje zit.
nee idd duurder is niet altijd beter,ik ben het eens dat chanel een foundation heeft die erg geel is volgens mij is dat de vitalumiere.

maar je hebt geluk als je precies de kleur bent van een flesje, ik heb vaak dat ik toch moet mixen en koop ook altijd 2 verschillende kleuren.

ik vind sowieso dat er vaak een verkeerde kleur wordt aangesmeerd, vandaar dat ik ook altijd eerst een tester vraag voordat ik er een aanschaf.

ik heb goede ervaringen met mac maar dan alleen face&body, chanel en ysl.

en goedkoper de revlon colorstay is ook een mooie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven