Welke naam past bij....

09-08-2010 14:32 3624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.
@Momboygirl

Aimée vind ik erg mooi.

Leuk, wij hebben ook zoon Thijn. Meisjesnamen die bij ons heel hoog stonden, maar die we niet meer zullen gebruiker (3e zoon op komst): Elin, Janne en Hannah
cejo: thankx voor je reactie, jij vind dani dus niks.. is het een meisjesnaam in jouw opzicht?

Luca & olivier past niet bij elkaar he?

en ik vind levi ook een mooie naam,maar weer die grrrr L beginletter...
@ zonnetje

Ik vind Dani om 2 redenen niet leuk

De voetballer Dani en ik ken inderdaad een meisjesDani.

Maar goed smaken verschillen natuurlijk.

en nogmaals de combi "klopt"wel.

Olivier vind ik dan weer in een heel andere categorie vallen

Ravi ipv Levi vind ik ook mooi zonnetje!
@momboygirl

Aimée vind ik qua klank mooi passen bij Tijn, maar qua stijl niet. Vind Tijn best 'hip', maar Aimée juist klassiek en bekakt.

Wat vind je nog van:

Loren

Emma

Estée

Stella (vind ik er weg leuk bij!)

Aster

Feline

Inez

Manèl

Liza

Yara

Romy

Juliette

Loïs

Jade

Lina

Zoiets?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hoi allemaal, een tijdje geleden zocht ik naar een jongensnaam met bij voorkeur een Franse klank, voor bij Julie.

Uiteindelijk hebben we dit weekend (ik ben nu 38,5e wk, dus het werd tijd) besloten, het wordt Filip. Dat wilde ik even komen melden, aangezien er veel mensen hebben meegedacht, wat toen erg fijn was.

En nog even heel iets anders, zonnetje, heb jij ooit heel even meegeschreven met het sept. 2010 topic? Zo ja, wat fijn dat alles goed gaat en dat de tweede op komst is!
Odi, fijn voor jullie dat jullie er eindelijk uit zijn!
Wat fijn dat jullie je keus hebben gemaakt Odi, gefeliciteerd

@ zonnetje: Luca en Olivier vind ik prima kunnen samen. Wel een beetje verschillende soorten stijlen namen maar dat is echt niet raar. Luca en Dani zou ik niet doen, die combinatie maakt het behoorlijk ordinair. Dan veel liever Olivier!

@momboygirl. Aimée heeft voor mij maar 1 'correcte' schrijfwijze en uitspraak, namelijk de Franse. Dus Aimée, spreek uit 'Eemee' met zachte Franse klanken. Ik vind het erg leuk bij Tijn! Leuke, frisse combi, niet al te voor de hand liggend maar dat vind ik juist leuk, en qua klank is het mooi bij elkaar.
odi : jaaa dat klopt inderdaad Heb na mijn zoontje weer een miskraam gekregen... en nu is het nog steeds spannend hoor. Met 8 wk nu een kloppend hartje gezien, maar as dinsdag de 10 wk echo.. en dan hopen dat nog steeds alles goed zit.

polala: whaaaaa ordinair? daar heb ik echt nooit bij stil gestaan ! Vind jij luca een ordinaire naam dan? Of dani?

Thanks voor het meedenken... ik denk nog even verder voor leuke namen, Kyan vind ik ook wel leuk en vince.
Zusje voor Tijn:

Aimee is een heel andere soort naam dan Tijn vind ik. Bij Tijn past meer:

Fenne

Sam

Kiki

Floor

Liz

Noortje

Mara

Imke

Wieke

Maud

Namen als Aimee:

Fabiënne

Maxime

Céline

Joëlle

Valérie

Fabienne

Celine

Welke soort namen vind jijzelf mooier voor een dochter?
Ik vind aimee ook niet zo bij tijn passen.

Bij Tijn vind ik meer Nederladse meisjesnamen passen zoals Sara, Anna Hannah, Maud etc

Ik heb ook een vraag. Welke jongens en meisjesnamen vinden jullie passen bij Lauren? (zijn wel halfbloedjes)
Odi

Vind je de schrijfwijze Philip niet mooier?

Ik persoonlijk wel.. Zeker in combi met Julie!

Maar misschien hebben jullie er een goede reden voor!
quote:odi schreef op 13 maart 2013 @ 10:07:

Hoi allemaal, een tijdje geleden zocht ik naar een jongensnaam met bij voorkeur een Franse klank, voor bij Julie.

Uiteindelijk hebben we dit weekend (ik ben nu 38,5e wk, dus het werd tijd) besloten, het wordt Filip. Dat wilde ik even komen melden, aangezien er veel mensen hebben meegedacht, wat toen erg fijn was.

En nog even heel iets anders, zonnetje, heb jij ooit heel even meegeschreven met het sept. 2010 topic? Zo ja, wat fijn dat alles goed gaat en dat de tweede op komst is!Leuk dat 't gelukt is. En Filip klinkt mooi bij Julie!
Bij Luca, past Dani inderdaad goed. Verder:

Nino

Milan

Noah

Tomas

Mika
Dochterlief, op één of andere manier vinden we Philip te 'chique' en niet zo goed bij ons passen. Ik vind het mooi dat de stijl Frans is, maar bij de ph-schrijfwijze, ben ik bang voor verkeerde uitspraak. Het moet echt Fielip worden. En niet de Engelse (Fillip) of Franse (Fieliep) versie.

Bij Julie gaat het nl. ook meer fout dan goed (dat is nl. wel de Franse manier, maar kun je niet Franser schrijven dan dat).

Daarnaast vind ik het enige jammere aan deze naam dat het geen baby-naam is. Ik ben dus wel bang dat veel mensen het kaartje lezen en het niet zo'n mooie naam vinden.

Maar als ik een jongetje van 2 a 3 jaar zie rondrennen, kan ik me er prima die naam bij voorstellen.

@ Zonnetje - Fijn om te horen, hopelijk gaat het goed nu weer!

Voor zusje van Tijn: ik ken wel een Amé, misschien is dat een meer passende optie? Overigens vind ik Aimée ook heel erg mooi. Niet persé bij Tijn, maar is de niet-perfecte match met broers naam een reden om een mooie naam te laten liggen?
quote:odi schreef op 15 maart 2013 @ 21:19:

Dochterlief, op één of andere manier vinden we Philip te 'chique' en niet zo goed bij ons passen. Ik vind het mooi dat de stijl Frans is, maar bij de ph-schrijfwijze, ben ik bang voor verkeerde uitspraak. Het moet echt Fielip worden. En niet de Engelse (Fillip) of Franse (Fieliep) versie.

Bij Julie gaat het nl. ook meer fout dan goed (dat is nl. wel de Franse manier, maar kun je niet Franser schrijven dan dat).

Daarnaast vind ik het enige jammere aan deze naam dat het geen baby-naam is. Ik ben dus wel bang dat veel mensen het kaartje lezen en het niet zo'n mooie naam vinden.

Maar als ik een jongetje van 2 a 3 jaar zie rondrennen, kan ik me er prima die naam bij voorstellen.

@ Zonnetje - Fijn om te horen, hopelijk gaat het goed nu weer!

Voor zusje van Tijn: ik ken wel een Amé, misschien is dat een meer passende optie? Overigens vind ik Aimée ook heel erg mooi. Niet persé bij Tijn, maar is de niet-perfecte match met broers naam een reden om een mooie naam te laten liggen?Oh...maar als je Filip schrijft zou ik het juist uitspreken als fieliep! Als je wilt dat mensen het uitspreken als fielip, dan moet je toch juist schrijven als Philip? Dat is de normale schrijfwijze bij deze uitspraak..
Haha Tinkerbell, je post i.c.m. je motto

Ik vind Filip mooier geschreven dan Philip, het oogt jonger (naar mijn mening) en de enige goede uitspraak is met die schrijfwijze degene die we graag willen. Dus ik ben het met je eens dat het bij Philip op zich ook wel goed zal gaan, maar ik vind het minder mooi staan.

Zo, en nu ga ik eens even lekker gestrekt op de bank, want voorlopig zit Filip nog lekker binnen energie te vragen en maakt 'ie geen aanstalten om z'n gezicht eens te laten zien (39.1 wk)...
Spannend Odi.

Vind het een mooie naam, zou ook die schrijfwijze kiezen en denk dat uitspraak wel los zal lopen.

En wordt het voor een klein kindje niet al gauw liefkozend Flipje?
quote:zonnetje82 schreef op 15 maart 2013 @ 14:42:

polala: whaaaaa ordinair? daar heb ik echt nooit bij stil gestaan ! Vind jij luca een ordinaire naam dan? Of dani?

Thanks voor het meedenken... ik denk nog even verder voor leuke namen, Kyan vind ik ook wel leuk en vince.

Als ik eerlijk ben vind ik Dani wel wat ordinair ja. En vooral de combinatie Luca en Dani vind ik ordinairder worden. Luca vind ik in een andere combi (Luca & Olivier, Luca & Danielle, Luca & Vigo, etc etc) absoluut niet ordinair, dus juist daarom zou ik zeker niet voor Dani kiezen. Sorry, het is echt niet mijn bedoeling om negatief te zijn maar dit was wel meteen mijn associatie. Succes met de keuze

@Odi: ik vind eerlijk gezegd Philip ook mooier staan bij Julie. Ben je ook niet bang dat het altijd verkeerd geschreven wordt? Met Ph lijkt me toch de 'gangbare' spelling.
quote:odi schreef op 15 maart 2013 @ 21:19:

Ik ken een Philip die altijd gewoon Fielip wordt genoemd hoor. Ja, door anderstaligen natuurlijk niet. Het is echt internationaal een heel handige naam. Maar dat zal Filip ook wel zijn.

Mijn zoontje heeft ook een mannennaam, wij kregen juist daardoor wel heel positieve reacties, zo van "He, he, eindelijk weer eens een normale naam voor een jongen". Het is niet zoiets als Henk ofzo hoor.
.
bedankt voor jullie reacties!

@eligansje, ik ben zelf helemaal weg van de namen Ninthe, Maud, Yara. maar dat vindt mijn man helemaal niks, hij wil heel graag Elise, Maartje. de enige naam welke we allebei mooi vinden is Aimée, alleen blijf ik twijfelen ivm de schrijfwijze uitspraak (dat ze altijd moet spellen etc).

erg lastig zijn we dus :-)
polala; ik vind het juist fijn hoor dat je je mening geeft, en snap nu ook wel een beetje wat je bedoelt volgens mij....

ga nog ff verder nadenken. Vigo vind ik ook een leuke naam trouwens En vince.

momboygirl: aimee is een mooie naam he ! vinden wij ook. Jullie willen persee met streepje erboven (hoe heet dat teken ook alweer...)? Want aimee is toch een duidelijke schrijfwijze?
.
@ filiala Mees als meisjesnaam kende ik nog niet..vind het wel stoer eigenlijk

wat vind je van

Mees Viënna

Mees Livia

Mees Elinne

Mees Liyana

Mees Noalie

Mees Rosalie

Mees Amelie

Mees Florine

Mees Fabiënne

Mees Junia

Mees Naëlle

Mees Anaïs

Mees Evianne

Mees Nerena

zo iets??
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven