Stomme opbeurende onzin.

18-03-2013 00:50 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar geverfd. Het doosje beloofde paars, violet zelfs. Niet dus. Het is een soort van rood geworden. Ik wil geen rood! Ook niet als huisgenoot roept "Oooh staat leuk!" Ja vast wel, maar ik wil geen rood. Als ik rood wil dan koop ik wel rood. Dat deed ik niet. En opmerkingen als "Ach, dit staat toch ook heel erg leuk" werken niet. Zal best, maar het is niet wat ik wou. En het is geen enorme ramp, en het went best op een gegeven moment, en misschien staat het zelfs leuk(er). Maarrr: het is NIET wat ik wou, en NIET wat beloofd werd op het doosje. En het irriteert me eigenlijk enorm dat dat zomaar opzij geschoven wordt. Hoe lief bedoeld ook.

Herkenbaar, dat sommige opbeurende opmerkingen alleen maar irriteren?

Herkenbaar?

Totaal aantal stemmen: 30

Ja (73%)
Nee (7%)
Soms. (7%)
Regelmatig (13%)
Een week na het overlijden van mijn moeder(54 jaar) Had ik even een verdrietig moment.Werd er gezegd ja meid dat is het leven vroeg of laat gaan we allemaal.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Mijn opa overleed een paar jaar geleden. Op het werk was het nogal druk met heel weinig mensen dus ik heb die hele week gewoon gewerkt, ondanks 1 nacht zeer weinig slapen.

Leidinggevende een heel verhaal met: ja maar dit is wel de goede volgorde he. Eerst de opa's en oma's, dan je ouders. Dus het is heel mooi dat het zo gaat en niet andersom.

Bla bla.

Mens, ik ben moe en mijn opa is net overleden.... houd je hoofd.
Mijn moeder tegen mij (single) over mijn nichtje: "het is toch zo'n leuke meid, ik snap niet dat zij geen relatie heeft". Na een iets te lange stilte van mijn kant "oh, ja, maar jij bent zo..zelfstandig, jij wordt vast gelukkig alleen oud".

Ze bedoelt het goed geloof ik maar aaargh
quote:Lotte35 schreef op 18 maart 2013 @ 13:03:

'Zo raar dat jij geen relatie hebt, je bent zo leuk'.

Het gaat er bij sommige mensen écht niet in, dat (ook al ben je leuk) je prima gelukkig bent als vrijgezel.

(Ik vind het trouwens wel lief dat ze zeggen dat ik leuk ben hoor )

Het lijkt me overigens nog erger als ze zouden zeggen: 'Jij bent zo stom, ik snap niet dat jij een relatie hebt'

Maar da's mss. ook weer zo'n dooddoenerreactie...
Of als de relatie net over is "Oh, maar je hebt vast zo weer een ander hoor." Uhm...misschien wil ik dat helegaar niet?!

Of toen ik mijn oudste dochter kreeg "Oei, nu wordt een relatie wel lastig he? Niet veel mannen zitten te wachten op een alleenstaande moeder..." Ja, weet je, ik heb er net een kind uitgeperst, ik geloof dat er nu voorlopig letterlijk geen man meer in komt bij mij, maar evengoed bedankt, denk ik... Alsof ik niks anders aan mijn hoofd had.
Mijn dochter sliep heel snel door toen ze geboren was:" wacht maar tot ze ouder is dan gaat ze spoken" waarom in hemelsnaam? Misschien is mijn dochter wel een fijne slaper.
Dus vooral zinnen met wacht maar als ze ouder is, dan doet ze het wel kan ik niet zo goed hebben.
quote:digijuf schreef op 19 maart 2013 @ 00:05:

Het lijkt me overigens nog erger als ze zouden zeggen: 'Jij bent zo stom, ik snap niet dat jij een relatie hebt' Of nóg erger: 'Jij bent zo stom, het is logisch dat jij geen relatie hebt'
.
Toen mijn oma net was overleden (op een leeftijd van bijna 30 jaar onder de gemiddelde leeftijd die we tegenwoordig bereiken) zei iemand drie dagen na de begrafenis tegen mijn moeder: 'En, ben je er al overheen, het komt allemaal wel weer goed hoor. Je hebt je vader gelukkig nog.' Ze kon haar wel wurgen op dat moment.
Er zijn eigenlijk zoveel momenten dat mensen maar beter gewoon helemaal niks kunnen zeggen. Echt bizarre dingen komen er hier voorbij, zeg... Waarom altijd die behoefte om commentaar te geven?

Toen ik net (en voor mij erg onverwacht) de diagnose van een chronische darmziekte had gekregen kreeg ik ook zoveel "opbeurende" woorden:

"Gelukkig heb je geen kanker" Eh, ok, dat is verder ook helemaal niet aan de orde geweest, maar gelukkig niet inderdaad.

"Oh jaaaa, ik begrijp het, ik krijg ook altijd last van mijn darmen als ik stress heb" Goede vergelijking joh, fijn hoor, dat je begrijpt waar ik doorheen ga.

"Jaa, mijn achterneef/buurvrouw/collega/ Nance heeft dat ook en die heeft medicijnen en heeft nu helemaal nergens meer last van!" De ironie wilde dat ik na 3 weken medicatie daar zo ziek van werd dat ik met nog veel meer pijn dan ik al had in het ziekenhuis belandde

Ik herinner me nog dat er welgeteld 1 jongen geweest is die stil viel toen ik het aan hem vertelde en gewoon niks zei. Zo'n verademing was dat.
Miskramen zijnook zo'n gelegenheid voor totaal misplaatste 'opbeurende' opmerkingen:

Nou ja gelukkig heb je al een kind, wees daar nou maar blij mee.

Er was waarschijnlijk iets mis met het vruchtje dus het is eigenlijk maar beter

Drie kinderen was toch ook wel druk geweest

Ach joh, je bent vast zo weer zwanger

Het is minder erg dan als je een kind verliest dat al geboren is.
En wat poep van je stomme nieuwe haarkleur.

Kan je niet gaan klagen bij de fabrikant?
quote:zoembaya schreef op 19 maart 2013 @ 17:48:

Miskramen zijnook zo'n gelegenheid voor totaal misplaatste 'opbeurende' opmerkingen:

Nou ja gelukkig heb je al een kind, wees daar nou maar blij mee.

Er was waarschijnlijk iets mis met het vruchtje dus het is eigenlijk maar beter

Drie kinderen was toch ook wel druk geweest

Ach joh, je bent vast zo weer zwanger

Het is minder erg dan als je een kind verliest dat al geboren is.Die heb ik ook allemaal gehoord! En door 1 tang zelfs aangevuld met: je moest dat maar niet meer doen, proberen zwanger te worden...
quote:digijuf schreef op 19 maart 2013 @ 17:51:

[...]

Die heb ik ook allemaal gehoord! En door 1 tang zelfs aangevuld met: je moest dat maar niet meer doen, proberen zwanger te worden... Dat is wel heel erg!
quote:zoembaya schreef op 19 maart 2013 @ 17:56:

[...]

Dat is wel heel erg!Ja, ik stond toen ook echt met m'n mond vol tanden. Maar ik heb niet naar haar geluisterd en daarna nog 2 kinderen gekregen.
quote:2010viva schreef op 19 maart 2013 @ 10:13:

Mijn dochter sliep heel snel door toen ze geboren was:" wacht maar tot ze ouder is dan gaat ze spoken" waarom in hemelsnaam? Misschien is mijn dochter wel een fijne slaper.Oh ja, die deprimerende toekomstvoorspellingen...maar die zijn toch nooit opbeurend bedoeld? Volgens mij is het gewoon jaloezie ofzo. Maar goed, ik sla aan op deze post omdat ik zwanger ben, dat nu best heel redelijk gaat (ben gewoon fit) maar dat gaat vast snel slechter hoor, met me! Echt zo'n schijt aan!! De boodschap is eigenlijk: Oh, er gaat iets goed? En je hebt het gore lef daar blij mee te zijn? Wacht maar, jouw tijd (van ellende) komt nog wel! sorry, offtopic...
Ook dat ja, je mag vooral nergens blij mee zijn.

Kan me nog goed herinneren dat ik ooit vertelde over een leuke avond uit waarin ook redelijk wat sjans had. "Nou uh...voor jou tien anderen, die wilden gewoon seks hoor, haal je maar niks in je hoofd." Uhm ja, ik had dus best een leuke avond, that's all. Maar bedankt...denk ik?

Echter, als je ergens niet blij mee bent dan moet je dat vooral snel wel zijn, dmv opbeurende onzin.
Toen ik weer terug was op de werkvloer nadat ons zoontje in mijn buik was overleden: "je kunt ook een puppy nemen, die zijn ook leuk!"
Bezzzzz echt?????? Hoe bedenken mensen het!!!!

Over mijn kinderwens: Ah joh, je bent nog jong, gewoon lekker genieten!
Bezzz en Orzoo: dat is gewoon LOMP!
quote:digijuf schreef op 22 maart 2013 @ 12:58:

Bezzz en Orzoo: dat is gewoon LOMP!Bij mij bedoelen ze het ook echt goed hoor. Ik ben ook nog jong en dan krijg je dus standaard dat argument. Maar 1. wie zegt dat ik niet geniet? 2. op vakantie kunnen en met niemand rekening hoeven houden behalve met elkaar IS ook genieten, maar dat neemt mijn kinderwens niet weg.
Bezz wat erg.

Ik krijg bijna medelijden met die persoon, hoe dom kun je zijn?
quote:Bezzzz schreef op 22 maart 2013 @ 12:54:

Toen ik weer terug was op de werkvloer nadat ons zoontje in mijn buik was overleden: "je kunt ook een puppy nemen, die zijn ook leuk!" Ze kan ook gewoon dr strot houden, das ook een optie
Is idd wel de belangrijkste les uit dit topic: Je hoeft niet altijd iets te zeggen.

Moet eerlijk zeggen dat er een paar dingen voorbij zijn gekomen die ik ook wel eens heb gezegd. Niet recentelijk... meer toen ik als tiener probeerde soms wat 'volwassens' te zeggen.

Ik zal het nooit meer doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven