Gezondheid alle pijlers

herstel na lisexcisie

19-03-2013 21:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb gisteren een behandeling (lisexcisie) gehad vanwege een afwijking in mijn uitstrijkje. De behandeling vond ik erg meevallen. Ik ben wel benieuwd hoe snel het herstel zou gaan. Heeft iemand hier ervaring? Hoe lang duurde het voordat je weer de oude was?

Groeten, Rosie
Herstel ging erg snel.. met een weekje was ik weer de oude, .. moest meer herstellen van de narcose dan van de behandeling op zich..

Enige zware vond ik de eerste menstruatie ... die was zeer pijnlijk bij mij..
Ik heb iets van 3 weken flink gevloeid, maar verder geen klachten gehad.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
dank, en jullie gingen ook direct weer aan het werk?
Paar dagen zeurderig gevoel in mijn buik en een paar dagen maandverband moeten dragen ivm afscheiding/rest bloed. Verder niets. Ook geen narcose gehad trouwens, vond ik persoonlijk niet nodig en veel te belastend voor zo'n ingreep (-je).

Eerst volgende menstruatie was was pijnlijker en heviger, meer niet. Kortom, ik heb een dag of 2/3 even rustig aan gedaan en verder vond ik het peanuts eigenlijk.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Werk was bij mij niet aan de orde, ik zat op dat moment namelijk al met een andere reden in de ziektewet. Maar anders was ik denk ik max. 2 dagen thuis gebleven.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Hi, ik heb ook geen narcose gehad. ben nu nog wel moe en wat misselijk. De ingreep viel me erg mee. Nou maar hopen dat alles weg is.
Ik heb volgende week de behandeling. De gynaecoloog heeft mij aangeraden om twee weken rustig te doen en dan voornamelijk niet fietsen, lopen, paardrijden :( zwaar tillen etc. Door deze bewegingen gaat het schuren en dan zit het genezingsproces in de weg.

Bij jullie ook zo?
quote:Winterdip schreef op 19 maart 2013 @ 21:24:

Paar dagen zeurderig gevoel in mijn buik en een paar dagen maandverband moeten dragen ivm afscheiding/rest bloed. Verder niets. Ook geen narcose gehad trouwens, vond ik persoonlijk niet nodig en veel te belastend voor zo'n ingreep (-je).

Eerst volgende menstruatie was was pijnlijker en heviger, meer niet. Kortom, ik heb een dag of 2/3 even rustig aan gedaan en verder vond ik het peanuts eigenlijk.Zo was het bij mij ook, ik kan me alleen niet meer herinneren dat mijn volgende menstruatie pijnlijker was. Volgens mij was dat niet zo.
Bij mij werd gezegd: paar dagen niet zwaar tillen en sporten, rustig aan doen en daarna zelf inschatten wat goed voelt en wat niet/
ps. miepie succes! blijft toch spannend vond ik.
Ik heb 3x een lisexcisie gehad met tussenpozen van een half jaar (halfjaarlijks uitstrijkje bleef pap 3b geven). Alle 3 de keren zonder narcose, mijn gyneacoloog doet het liever met plaatselijke verdoving (ik had wel zoiets van: eventuele 4e keer wil ik wel helemaal onder zeil want ik was er na 3 keer wel flauw van).

Na de 1e en 2e keer was ik na een paar dagen al weer aan het werk.

Laatste (3e) keer zijn ze veel dieper gegaan dan anders (omdat de afwijkingen blijkbaar dieper zaten) en toen heb ik flink last gehad. 3 weken heel erg vloeien en pijn. Het heeft wel zijn nut gehad want laatst weer controle uitstrijkje gehad na een jaar en alles is goed (pap 1) :-).
Bij mij was het hele oppervlak weggehaald met een lis. Heb narcose gehad.

Ik mocht een maand niet zwaar tillen, sporten, geen seks en niet zwemmen. Heb een maand lang wondvocht gehad... Als ik iets te snel de trap af ging liep ik helemaal leeg.

Geen enkele pijn gehad.

Maar als bij jou minder is weggehaald, dan zal de dokter je wel goed advies hebben gegeven.
anoniem_16044 wijzigde dit bericht op 19-03-2013 21:44
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
Zo pinaColade, dat vind ik nogal wat, drie keer een behandeling. Wel fijn voor je nu alles goed en rustig verloopt
Dat is goed nieuws Pinacolada! Ik weet nog dat ik ook zo blij was met pap1! En ik ben maar 1x geweest!
een week rustig en daarna zelf bepalen wat goed voelt/ Wel fijn dat het niet pijnlijk is. vond de ingreep wel vervelend. duurde heel lang voordat het bloeden klaar was. Maar goed, als het daarmee klaar is....
quote:PinaColada schreef op 19 maart 2013 @ 21:38:

Ik heb 3x een lisexcisie gehad met tussenpozen van een half jaar (halfjaarlijks uitstrijkje bleef pap 3b geven). Alle 3 de keren zonder narcose, mijn gyneacoloog doet het liever met plaatselijke verdoving (ik had wel zoiets van: eventuele 4e keer wil ik wel helemaal onder zeil want ik was er na 3 keer wel flauw van).

Na de 1e en 2e keer was ik na een paar dagen al weer aan het werk.

Laatste (3e) keer zijn ze veel dieper gegaan dan anders (omdat de afwijkingen blijkbaar dieper zaten) en toen heb ik flink last gehad. 3 weken heel erg vloeien en pijn. Het heeft wel zijn nut gehad want laatst weer controle uitstrijkje gehad na een jaar en alles is goed (pap 1) :-).super dat het zo is afgelopen, maar wel heel vervelend 3x...
Ik werd de week erna ongesteld dus kan niet zeggen of ik nog heb gebloed. Gyn vond dat niet zo fijn, ik moest direct bellen als ik een bloeding had. Maar alles is goedgekomen.
quote:lief_29 schreef op dinsdag 19 maart 2013 21:41 Bij mij was het hele oppervlak weggehaald met een lis. Heb narcose gehad.

Ik mocht een maand niet zwaar tillen, sporten, geen seks en niet zwemmen. Heb een maand lang wondvocht gehad... Als ik iets te snel de trap af ging liep ik helemaal leeg.

Geen enkele pijn gehad.

Maar als bij jou minder is weggehaald, dan zal de dokter je wel goed advies hebben gegeven.

Ik had hetzelfde; 5 weken maandverband, 6 weken geen seks. Op dag 5 was er echt een rivier aan wondvocht, maar dat schijnt vaker voor te komen.

Je moet goed naar jezelf luisteren. Ik was 2 dagen thuis van werk en was zeker de eerste week erg vermoeid, maar er was ook behoorlijk wat weggehaald.

Ben na 3 weken langs de huisarts geweest voor een gesprek, had behoefte aan meer informatie.
Ik was de volgende dag gewoon weer gaan werken. Was geen goed idee, maar had de dag wel volgemaakt. De dag daarna was het wel weer te doen. Wel heb ik het thuis nog een paar dagen wat rustiger aan gedaan, dat was ook eigenlijk wel nodig.

Ik had overigens geen narcose maar plaatselijke verdoving. Zal vast veel schelen.
Hoi, ik ga vandaag thuis aan het werk en morgen weer aan de slag. Voel me best goed. Nog wel wat misseljk. Goed om ervaringen van anderen te lezen. groeten, rosie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven