Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

quote:Etosha schreef op 22 mei 2008 @ 14:46:

Fieje en Kjong: ik mis jullie ook! Doe 'es wat aan die computers van jullie! en bedankt hè!

En jij gefeliciteerd met het visum, dat is wel heel erg snel gegaan zeg. (Als ik het vergelijk met onze aanvraag) Ben benieuwd wat hij van NL gaat vinden. Eerste keer over de grens maar als het allemaal meezit is het hier ook een beetje warm, voor zijn gevoel waarschijnlijk winter Krijgen we straks onze eigen Crocodile Dundee in onze stad

Ik blijf het stom vinden dat de een wel een visum krijgt en de ander niet, ik kan er echt niet bij. Ik zit hier verdomme met een kind en dan wordt het visum geweigerd en dan moet je dus gewoon een MVV gaan aanvragen anders zie je elkaar nooit meer. Echt te belachelijk voor woorden. Ik ga binnenkort beginnen met het MVV ook al ben ik het er niet mee eens, we wilden gewoon 3 maanden op 3 maanden af, dat leek ons beter om de relatie weer op te bouwen. Suffe IND die denkt dat je ineens weer kan gaan samenwonen en dat alles dan goed gaat, gek eigenlijk misschien wil ik wel helemaal niet samenwonen?? Nou ja, we zien wel hoe het gaat lopen, voorlopig heeft hij nu geleerd en gaan we tussen de werkzaamheden door eens kijken wanneer het voor hem het beste uitkomt dat hij zijn examen gaat doen.

Lieve Isiss, (je vroeg laatst of ik even wat wilde melden) maar ik heb momenteel weinig te melden. Heb er in de avond even de puf niet voor om te reageren. Het is best wel aanpoten met die 2 en mijn baan is ook niet "luilekkerland". Dus overdag komt het er gewoon niet van om op internet te gaan en de avonden ben ik blij als ik op de bank lig met een heerlijk boek.
Hee Cadi, dat ik jou niet noemde betekent alleen maar dat ik het idee heb dat ik je pas nog heb gelezen.

Het is raar he, dat er zo'n verschil zit tussen de verschillende ambassades en consulaten. En ik kan me echt heel erg voorstellen dat het waanzinnig frustrerend moet zijn, zeker om dan ook te lezen dat het bij ons relatief zo makkelijk is gegaan. En dan heb je elkaar straks in geen tijden gezien en moet je opeens gaan samenwonen inderdaad, belachelijk!

Weet je eigenlijk de precieze reden dat het bij jullie is afgewezen? En hoe vaak heb je het geprobeerd? Of is beroep en bezwaar in Turkije ook een drama?

Damn, meis, ik blijf voor jou en Kjong duimen en hopen...
Ja, bij ons waren er diverse redenen voor afwijzing maar de belangrijkste, standaard geloof ik vanuit Turkije, ze waren bang dat hij hier zou blijven. Ik ben in beroep gegaan maar ook dat werd ongegrond verklaard. Er zijn bij ons gewoon een heleboel dingen mis gegaan en dat is gewoon f*cking irritant. Zeker als je hier met een klein hummeltje zit en zijn vader zit ergens op een berg.

We hadden wel door kunnen blijven gaan met een visum aanvragen maar je krijgt geen garantie dat het ooit lukt en financieel is dat gewoon niet haalbaar als je hier met 1 salaris moet rondkomen met 2 kinderen. Vandaar dat we nu toch gekozen hebben om dan maar voor het MVV te gaan want tsja, je moet wat.
Visa zijn kut of geweldig, meer kan je d'r niet van maken.

Ik snap 't gebeuren ook niet, het gaat zo uit van 't negatieve. Oké, ik kan het standpunt van de regering wel snappen met wat moeite. Maar toch, ik denk nog steeds dat het grootste deel van de visumaanvragers wél goede intenties heeft.

Cadi, wat je zegt: 3 maanden op en af zou ideaal zijn. Als je nu een MVV aanvraagt en je gaat niet samenwonen krijg je daar weer gezeik mee. Onlogisch.

(en geen verantwoording afleggen over weinig langskomen ajb, is helemaal niet nodig. Vind 't gewoon gezellig als je d'r bent af en toe )

Yas: ik moest stiekem toch wel 'n beetje om je lachen, dat je te ver ging. Had eerlijk gezegd gedacht dat je d'r bij wijze van spreke na 'n week al klaar mee zou zijn, dus nu pas is ook heel knap. Heeft zo'n bloeding geen blijvende gevolgen?

Etosha: hoeveel nachtjes nog??

Jooles: voor als ik niet meer langskom: geniet van je vakantie!

La Moon: klaar om weer aan de slag gegaan?

Ine: goeie inkopen gedaan? Nog iets gehoord?
Ik was er na een week ook klaar mee, maar moest echt 6 weken rust houden.

Dat heb ik op 2 weken na gedaan, toen was het koninginnedag en ik moest feesten natuurlijk. En op het laatst had ik zoveel rosé in mijn mik dat ik op een tafel in de kroeg ben gaan dansen.

Oo, wat fout, dat heb ik bezuurd!

Als ik gewoon op een stoel blijf zitten is er niks aan de hand, maar ja.

En toen kwamen er 2 vrijgezellenfeesten, ook uit mijn dak, weer bezuurd, toen mijn eigen verjaardag, groot feest gegeven want de 2 jaren ervoor waren bagger.

En van de week ging het mis, bloeding, dus terugval.

Moet gas terugnemen.

Geen gevolgen verder, gewoon een waarschuwing.

Vandaag hele dag bruiloft, feesten dus.

Ik heb tegen Y gezegd: hou me tegen als ik wil gaan dansen!

Hij: jou tegenhouden met een fles rosé of een paar liter bier in je mik? Utopia!

Zwaai en knuf voor iedereen!!

ps Etosh, ik wil B zien!! Kunnen we meeten?
Etosha, wat klinken die plannen heerlijk!!! Het wordt vast geweldig!!!

Nemo, al wat gehoord?

Yas rustig aan!
Hoi ik ben nieuw hier .. Ik kom wel is langs bij vivaforum als ik wat kwijt wil. Ik zit in mijn kamertje muziek te luisteren het is lekker weer buiten en ga zo vast wel wat doen haha. Ik ben 19 jaar en heb sinds 16 maanden een vriend in Venezuela. We hebben 1 jaar samengewoond en ben nu sinds eind juli weer in nederland. Ik ben toen in December 3 weken daar geweest en hij is in februari weer 3 maanden hier gekomen en nu net een weekje weg. We hebben echt een geweldige 3 maanden gehad!!! Wel leeg gevoel weer en de tijd gaat zo langzaam..we bellen elke dag dat wel maar ja is toch niet hetzelfde. Maar 30 juli ga ik weer voor 5 weekjes naar hem dus nog 2 maanden valt wel mee toch?? Ik vind het leuk dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten ...fijn gevoel dat zo'n relatie prima werkt Wilde ik even kwijt fijne dag nog allemaal!
Zeg Yas, wat zijn dat voor mededelingen in andere topics dan het onze? Sinds wanneer staan wij op het tweede plan?

Gefeliciteerd meis, wat onwijs leuk voor je!
Yas, in je eigen topic al gedaan, maar hier gewoon nog maar een keer (vind het zo leuk voor jullie!!): Gefeliciteerd!!

Etosha: nog maar even! Kun je nog aan wat anders denken?

Nemo: weet je al wat meer?

Isiss: ja hoor, ik ben er helemaal klaar voor. Moet maandag 9 uur beginnen en krijg meteen een cursus over het computersysteem dat ze daar gebruiken. Hotel is nog niet open voor gasten, dus kan mooi rustig aan beginnen.

Heb je nog leuke uitstapjes geregeld voor het weekend??
Thanks! Zie de achterkamer!
Echt superleuk Yas! Ik begreep dat je gisteren op een andere bruiloft was en dat hij je daar gevraagd heeft? Wat romantisch joh!

La Moon: ja ik kan nog wel aan iets anders denken maar dat is wel moeilijk. Volgende week om deze tijd zit ie gewoon bij mij aan de ontbijttafel... raar! Ben wel bezig met wat laatste dingetjes: zorgen dat de koelkast straks goed vol zit met dingen die hij lekker vindt, huisje schoon, ruimte in de kast voor zijn kleren, dat soort dingen. En voorlopig is dit dus mijn laatste weekend in mijn eentje, da's ook raar. Maar vooral allemaal erg leuk leuk leuk natuurlijk!
Ik hyper met je mee! En dat was idd het geval, op dat feest gisteren, ghegheghe
Een hele korte tussendoor.

Nog niets gehoord! Ben inmiddels het ik-heb-alle-geduld-van-de-wereld-stadium voorbij en raak lichtelijk geirriteerd. Het is gewoon niet netjes van hem, ook al heeft hij tijd nodig, dan nog is het een kleine moeite om even te bellen. De laatste keer dat hij belde zei hij alleen dat hij niet precies wist wanneer hij weer zou kunnen bellen en dat hij nog stapelverliefd was. Tja.. dat is dik twee weken terug..

Ik zie het wel, misschien meldt hij zich tzt nog wel en ik zie dan wel wat ik er op dat moment van vind. En als hij niet meer belt, blijft het helaas een onafgesloten hoofdstuk, helaas..

Isiss, ik moet een beetje oppassen met de spullen die ik meeneem, want ik eet alles binnen twee dagen op. Dus nu alleen rose witbier, engels drop en m&m's. Patat oorlog en chinees zijn dingen die ik hier mis, dus ik eet ik ook graag in NL. Net als kibbeling, droge worst, leverworst van de slager en kaas!

Zoon is wakker en ik moet die bergen spullen hier maar eens op gaan ruimen.

Sorry voor de egopost!
Geen Maleisie 7sep, ze had al iemand anders ervoor..

Yasmijn: GEFELICITEERD!!!! Details, details!

La Moon: succes maandag met je eerste werkdag, dat het maar leuker mag zijn als bij die andere! Lekker dat er nog geen gasten zijn, anders is het allemaal zoveel tegelijk.

Ine: ik snap het niet helemaal hoor. De laatste keer dat je hem sprak was 2 weken geleden en toen was hij nog stapelverliefd? En sindsdien niks meer gehoord? Wat raar! Waarom bel jij hem niet?

Pinkeltje: welkom!
Yas: proficiat! Leuk!

Weet je al wanneer?
Nemo, wat balen voor je! Maar blijven proberen hoor, er zijn genoeg reisorganisaties en ze zitten in die periode altijd omhoog!
He verdorie. Het is in ieder geval wel klaar nu. Alleen ik begrijp het niet. En ik wil het zo graag begrijpen..

Gisteren een tijdje met een vriendin gekletst op MSN. Zij is aardig thuis op stalk-gebied - al klinkt dat negatiever dan het is. Zegt ze, bel hem gewoon op met je nummer afgeschermd. Neemt hij vast wel op. En jawel, vanmorgen stoute schoenen aangetrokken, gebeld en tadaa.. hij nam op.

Zegt ie: Met wie? stilte.. O, hoi!

O hoi?? O HOI???? Hallo.. eigenlijk was ik er toen al helemaal klaar mee. Voorbij, over, uit, zo hoef je je niet te laten behandelen, Ine. Dit slaat nergens op.

Zegt ie: ik bel je zo terug, ben in gesprek met iemand. Ik: je belt me niet terug, zeg dan niet dat je dat wel doet. Hij: ik bel je echt zo terug. Ik: oke, doei en opgehangen.

Natuurlijk belde hij niet terug. Het is nu vier uur later en hij belt niet terug. Geen verrassing.

In ieder geval weet ik nu wel dat ik er een punt achter kan zetten, duidelijker kan bijna niet. Alleen ik wil zo graag weten waarom! Hoe kan iemand al die tijd zo verliefd zijn, zoveel moeite doen, zoveel risico's nemen, zo veel geld verbellen, en dan van de een op de andere dag ongeveer niet meer verliefd zijn. Ik snap het niet! Echt niet. Ook met mijn vriendin gekletst, zij was vanaf het begin af aan op de hoogte, en ook zij snapt het niet. Hij was echt verliefd, dat weet ik zeker. Maar hij kan toch gewoon zeggen wat er aan schort?

Nou ja, het leven gaat verder en gaandeweg de tijd wordt het wel weer makkelijker en vergeet je het wel weer, maar nu voelt het even een beetje rot. Ook al wist ik in mijn achterhoofd al wel dat het niet meer klopte. Zo lang geen contact, klopt gewoon niet.
Ine; wat vervelend!! en eigenlijk ook wat bizar! Zou er ook helemaal niets van snappen...
Hoihoi,

Kom ook weer even voorbijrennen, lees de laatste tijd wel netjes mee, maar van reageren komt t steeds niet.

Yas: gefeliciteerd! Wat gaaf! Al enig idee wanneer? zoals Nemo al eerder vroeg... details? Of staan er al wel details in dat andere topic (zo ja, welke is dat dan?)

Ine, wat ontzettend vaag van hem! Heeft ie niet meer gebeld?

Pinkeltje, welkom! Denk dat we het 'lege' gevoel allemaal wel kennen, maar wel ontzettend fijn dat je 'al' in juli weer die kant op kunt.

Kjong en Fille, nog steeds kapotte computers? Mis jullie wel hoor!

Moon, hoe was je eerste dag? Hoop dat het leuk was, ondanks dat er nog geen gasten zijn. Betekent dat dat het een nieuw hotel is trouwens, of gaan ze in de wintermaanden gewoon altijd dicht?

Nemo, dikke knuffel van mij, wat ontzettend balen! maar zoals etosha al zei: gewoon blijven proberen!

Van mij even positief en minder positief nieuws.. Het positieve is dat ik ga verhuizen.. binnenshuis. Mijn ene huisgenootje (waar ik al 4 jaar mee woon) gaat weg, en ik neem per zondag haar kamer over.. die lekker een heel stuk groter is :-) Betekent wel veel uitzoeken en vooral weggooien, dus daar ben ik de rest van de week wel zoet mee. Ga vrijdag shoppen met m'n moeder voor laminaat en een nieuw bureau (en natuurlijk de nodige andere prul-dingen die je eigenlijk niet nodig hebt) en dan gaan we dit weekend de vloer leggen en 'echt' verhuizen. En het leukste komt nog: J. komt naar NL om mij te helpen! en gaat nu samen met m'n pa die vloer leggen en andere mannendingen doen die ik niet kan (helemaal niet a-technisch, maar een vloer lukt me niet, en hoge dingen ophangen/vastschroeven ook niet met m'n 1,58m)

Ben benieuwd wat dat wordt..

Het niet-zo-gezellige deel is dat het weer even neit zo denderend gaat, qua duizeligheid enzo. Ben vandaag op jaarlijkse controle geweest bij allergoloog, en heb het met haar ook daarover gehad en over die *** van een internist. Ze gaf hem wel min of meer gelijk wat betreft de hyperventilatie (had ik dat al verteld?) maar wil toch nog meer testjes doen (die volgens haar collega-de-internist niet bestonden) en zij zag op zich ook wel behandelmogelijkheden én een link met mijn astma en allergieën.. Anyway, ze was een stuk leuker en vriendelijker dan de internist, en da's al heel wat. Beetje jammer dat dat nu niet meteen helpt, en ik daarbij ook nog ongesteld ben geworden vandaag..

Ga zo maar op m'n bank liggen en m&ms eten ofzo..Wellicht helpt t.

Fijne avond allemaal. X
Spees: blijf om jezelf denken he! En nu je ongesteld bent, helemaal lekker rustig aan doen (voor zover dat gaat natuurlijk, want je krijgt het nog druk van de week).

Fijn dat de allergoloog vriendelijker was en er ook wat aan wil doen!

Ine: echt heel vreemd van hem hoor! Dat hij je gewoon nergens van op de hoogte houdt, Wat je zelf ook al zegt: het is dan maar beter om nu al van hem af te zijn, want hoe hij je behandelt is gewoon geen stijl. Maar gevoelsmatig is het natuurlijk helemaal niet leuk voor je: sterkte!

Nemo: dat is echt balen zeg. Sluit me aan bij de rest, blijf ajb zoeken, je weet het nooit!

Vandaag idd de eerste 'werkdag' gehad. Het was een computercursus over het nieuwe programma waar ze mee werken en morgen gaat het nog even door. Wist ik helemaal niet, maar ik was niet de enige nieuwe receptioniste, nog 2 meer. Vind ik wel fijn, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Oja, hotel was alleen de maand mei gesloten voor onderhoud, maar het is evengoed behoorlijk nieuw (en mooi)..
Nemo: merde! Zijn er nog meer opties in de buurt? Hoop dat je snel iets kunt vinden & aangenomen worden, is voor het oog op een beetje zekerheid ook fijn.

Ine: wazige kerel! 2 Weken niks laten horen is ten eerste al niet normaal, en die actie van vandaag is helemaal waardeloos.

Hangt er iets in de lucht ofzo? Relatie van 'n vriendin is deze week ook al zeer vaag uitgegaan, en vanochtend ook 'n collega wiens (nieuwe) vriend net zo'n soort actie had.

En nu? Niks laten horen? Of 'm toch 'n keer de waarheid zeggen?

La Moon: eerste dag overleefd dus. Zijn je andere collega's spaans, of andere nationaliteiten?

Spees: misschien moet je toch nog wat meer naar je lichaam luisteren, als je er zo vaak last van hebt lijk je over grenzen heen te gaan.

Leuk dat J. mee komt verhuizen!

Etosha: hoe gaat 't met 't stuiteren? Begin je al aan 't idee te wennen? Heb je al plannen gemaakt wat je 't eerst gaat laten zien (behalve slaapkamer & rest van 't huis)? Leukleukleuk!!

Yas: doe eens wat meer details! Hoe heeft ie je gevraagd? Wat nu verder? Moet ik dat hele topic door gaan spitten?

Onze toeristische activiteit afgelopen weekend was Friesland. Ook leuk! Bij vrienden gelogeerd en wat was 't lekker om ongegeneerd veel rosé te drinken en daarna gewoon in bed te rollen i.p.v. na 1 wijntje de auto in.
Ik moet wat vertellen.

Weet niet hoe.

Ik ga het nu in de AK doen, ajb praat er hier niet over.
Nou, update van stalker-ine. Haha!

Vanmorgen nog maar eens gebeld. Ik was zo boos na gisteren! Nou goed, hij nam op en nu ging het beter. Een normaler gesprek gehad en hij vertelde dat we gesnapt zijn.

De laatste keer troffen we elkaar in een hotel in zijn woonplaats. Ik vond het al niet zo slim, maar hij zag er geen probleem in. Oke. Nu heeft een vriend of vriendin van zijn zoon ons dus gezien en dat aan die zoon verteld. Terwijl hij zijn zoon heeft verteld dat hij in een ander dorp met vrienden wat gedronken heeft. De hele nacht tot een uur of vijf in de ochtend.

En nu is die zoon kwaad dat zijn vader gelogen heeft. Logisch.

Nou ja, daarna moest hij weer aan het werk. Het is wel oke zo. Hij zou nog terugbellen, zei hij, maar ik geloof het niet en het hoeft ook niet. Nu weet ik in ieder geval de reden en was dit ook wel een soort van vermoeden. Ik kan het nu in ieder geval plaatsen en iets meer begrijpen.

Behalve dan dat niet-bellen gedeelte. Hij had toch makkelijk even kunnen bellen en zeggen, goh, ik heb tijd nodig, herrie thuis omdat we gezien zijn en ik weet het nu even niet meer. Dat is en blijft een belachelijke rotstreek. Maar ik heb een soort antenne voor zulke mannen, dus heel verbaasd ben ik ook weer niet..

Gaandeweg de tijd zal het ook wel weer makkelijker worden. Nu is het even een beetje rot.

Oke, de laatste egopost.. Nu blijf ik gewoon lekker illegaal hangen!

Meiden, wat is de AK?? Of ben ik dan te nieuwsgierig??
AK = Achterkamer ofte gesloten MSN groep voor de vaste leden
Isiss, ik zal later uitgebreid verslag doen in de AK.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven