Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Ik heb al een heel lijstje van woningen die ik wil gaan bekijken tijdens de openhuizendag. Twee huizen die op basis van Funda goede kanshebbers zijn en drie woningen die daar vlakbij liggen, maar niet mijn voorkeur hebben (meestal net te klein of een tuin op het noorden). Meer huizenkopers die gaan kijken?
Ik zal weer eens contact opnemen met de makelaar. Omdat ik huurders in het huis heb kan ik helaas niet zomaar foto's maken en kamers opmeten.

Soms denk ik ook dat het beter is om nog een jaar of twee te verhuren en te wachten tot het aantrekt.

Man en ik wonen nu in 2-onder-1-kap die op zijn naam staat en misschien moeten we de crisis nog maar even uitzitten!
Ik doe ook even mee met huis showen.

Zie hier: KNIP

Ben benieuwd naar jullie opmerkingen.

Niet quoten svp, zodat ik later de link kan verwijderen.

Ik doe niet mee met open huizen dag. Het kost hier nogal veel en ik ben bang teveel orienterende mensen te krijgen en te weinig oprecht geinteresseerde mensen. Iemand die nieuwsgierig is nav funda komt toch wel bezichtigen, hoop ik..
Wat een bedragen zeg, merk dan echt dat ik in een dure stad woon!

Ons appartement van 80m2 staat te koop voor 157.500 maar gaan we verlagen naar 150.000.

Wij hebben de afgelopen weken betere foto s gemaakt van onze flat en gaan die vanavond opsturen naar de makelaar. dan staan ze er woensdag op, beetje krap voor open huizen dag, nou ja we zien wel.

misschien zet ik hier binnenkort ook even link...tips zijn altijd handig :-)
Leuk huisje hoor Livine..heel knus! jammer dat de foto s op een grijze dag zijn gemaakt.
Leuk huis inderdaad.

Jammer dat op een van de laatste foto's die asociaal geparkeerde fiat is te zien. Dat geeft toch een bepaald beeld. (Ik heb helaas ook zo'n buurman.)

Misschien kun je die foto beter weghalen?
Leuk en goed onderhouden huisje.

Het eerste wat ik denk als ik het woonoppervlakte zie staan is: oooh wat klein. Maar zo te zien past alles erin.

Zit die vliering ook in de 57 vierkante meter of komt dat er nog extra bij?

Ik vind jouw huisje een heel goed alternatief voor een appartement. Veel charmanter! En voor de randstad lijkt me de prijs ook niet te hoog.
Ja, ik baal ook erg dat het grijs was die dag. Vooral omdat de fotograaf eigenlijk twee dagen eerder zou komen en toen scheen de zon.. Maar goed, niks aan te doen.

Die auto idem dito. Wel goed dat er wordt aangegeven dat het een bepaald beeld geeft, ik had daar nog niet zo over na gedacht. Alleen als ik de foto weg haal mis je de zijkant van m'n huis. En die zijramen zijn wel waar ik het van moet hebben.. Ik denk er nog even over na.

De oppervlakte is echt klein ja, maar inderdaad zeer compleet. Ligbad, vaatwasser, etc. Alles zit er in. Hopelijk dat een koper zich niet direct al door de oppervlakte laat afschrikken.

En de vliering zit er niet bij in, omdat je schuine wanden nauwelijks mee mag tellen. Vandaar ook dat de gebruikersoppervlakte zo klein uit valt met al die schuine wanden.
Leuk huisje! Ken je niet iemand die beide auto's uit de laatste foto kan weg photoshoppen?
quote:livine schreef op 25 maart 2013 @ 23:37:

Ja, ik baal ook erg dat het grijs was die dag. Vooral omdat de fotograaf eigenlijk twee dagen eerder zou komen en toen scheen de zon.. Maar goed, niks aan te doen.

Die auto idem dito. Wel goed dat er wordt aangegeven dat het een bepaald beeld geeft, ik had daar nog niet zo over na gedacht. Alleen als ik de foto weg haal mis je de zijkant van m'n huis. En die zijramen zijn wel waar ik het van moet hebben.. Ik denk er nog even over na.

De oppervlakte is echt klein ja, maar inderdaad zeer compleet. Ligbad, vaatwasser, etc. Alles zit er in. Hopelijk dat een koper zich niet direct al door de oppervlakte laat afschrikken.

En de vliering zit er niet bij in, omdat je schuine wanden nauwelijks mee mag tellen. Vandaar ook dat de gebruikersoppervlakte zo klein uit valt met al die schuine wanden.Dan zou ik daar zeker wat over zeggen, over de oppervlakte. Bijvoorbeeld: door de praktische indeling en extra bergruimte een zeer compleet huis.
Eventueel kun je die laatste foto ook zelf opnieuw proberen te maken als er een keer geen auto staat. Met redelijk zonlicht zoals vandaag lijkt me dat een foto die ook met een eenvoudige camera goed is te maken.
Sluit me aan bij de rest: van iedere kamer een foto en ook van de tuin, ookal is het een rommeltje!

Hiltje, ik laat me zeker niet weerhouden door zo'n blaag, wilde er sowieso rustig over nadenken en lig qua locatie werk nog een half jaar erg onzeker. maar ik vond deze man wel zo slecht dat ik het een beetje zielig vind voor de verkopers..
Wat een leuk huisje Livine!

Nou, de stickers en poster voor de Open Huizendag lagen gisteren in de brievenbus. Op naar 6 april! Spannend, hebben nog nooit eerder meegedaan, hopelijk gaat het rondleiden ons goed af
Ik ga 6 april ook wat huisjes bekijken. Mijn voorkeur gaat uit naar een leuke eensgezinswoning met tuin, alleen heb ik wel een starterslening nodig om wat meer keus te hebben qua woningen.

Ik was een tijdje terug namelijk naar een financieel adviseur geweest die een globale berekening heeft gemaakt wat ik zonder starterslening zou kunnen krijgen. Nu heb ik sinds vorige week mijn werkgeversverklaring van waaruit een exacte berekening gemaakt kan worden. Dus ga ik hiermee denk ik maar naar de hypotheekshop.

Kunnen jullie tips geven aan mensen die naar een openhuizendag gaan en hun eerste woning willen kopen?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Zo, eindelijk mooiere foto s op funda en echt een hele scherpe prijs. Sinds gisteren. Maar wat valt me het tegen hoeveel kijkers we hebben op funda!

We staan helaas ergens onderaan...dat is echt balen! Om nou te betalen voor dat tophuis gedoe vind ik een beetje ver gaan.

Zet volgende week wel ff een link hier neer, tips zijn altijd welkom!!
@Elize, wat vind je weinig kijkers? Ben benieuwd, ik heb soms dagen van over de 100, maar meestal tegen de 60 á 70. Vandaag nog maar 45...

Tophuis vind ik ook altijd een beetje wanhopig overkomen.. Misschien kan ik het teruglezen, maar hoelang staat je woning al te koop? En hoeveel kijkers heb je gehad?

Succes en ik hoop dat er snel een koper komt!
quote:vrouwtje89 schreef op 28 maart 2013 @ 14:01:

Kunnen jullie tips geven aan mensen die naar een openhuizendag gaan en hun eerste woning willen kopen?

Leuk! Ik ga ook kijken (ook voor een eerste huis) en heb een heel lijstje gemaakt van eisen en wensen waaraan een huis voor mij moet voldoen. Op basis daarvan een selecte gemaakt op funda. Ik ga maximaal 5 huizen bekijken, waarvan 2 duidelijk een voorkeur hebben boven de anderen op basis van brochure en funda.

Tijdens de openhuizendag wil ik vooral sfeer gaan proeven en kijken hoe het huis er in het echt uitziet. Zie ik mijzelf er wonen? Zijn de ruimtes groot genoeg en handig in te delen? Hoe zien de badkamer, keuken, wanden en vloeren eruit? Komt er veel daglicht in de woning? Is er een rookkanaal voor een eventuele houtkachel? komt er voldoende zon in de tuin? Is er een berging? Is de tuin bereikbaar via achterom? Verder ga ik letten op zaken als afwerking, isolatie, parkeermogelijkheden en (geluids-) overlast. Als ik een huis tegenkom dat het helemaal is dan maak ik de week ernaar een afspraak om nog een keer heel kritisch te gaan kijken met iemand die verstand heeft van onderhoud en technische staat van een huis.
@gratin: vandaag nog maar 9, gisteren wel 49. Dat is voor ons heel veel. Balen hoor!! Wij staan nu bijna 3 maanden te koop. En zijn op funda ruim 1300 bekeken maar hebben nog geen officiele kijkers gehad.

Gelukkig hebben we geen haast....hoop toch echt dat we kijkers krijgen op 6 april!!
Veel plezier bij kijken!

Mijn tip: kijk goed waar je wasmachine/droger kunnen staan en kasten!

wij hebben trouwens een bod gekregen! JIPPIE!
Gefeliciteerd Marjolein! Jouw tips ga ik opschrijven!
Wij hebben ons huidige huis gekocht op gevoel (en ja, het is echt een super leuk huis!), maar nu kijk ik naar dingen als waar laat ik de was, kerstspullen en andere rommel! hahaha..

Toen wij ons huis kochten waren we met 2 personen; nu met 5!
Op het huis waar ik verliefd op was en dat ik in mijn hoofd al volledig had ingericht en waar ik een bouwkundige keuring heb laten uitvoeren, is nu door een ander geboden.

En het staat ook pas een paar weken te koop.

Goede, mooie huizen waar weinig meer aan hoeft te gebeuren worden hier kennelijk nog steeds snel verkocht.

Volgens mijn makelaar is het wel heel toevallig en heb ik gewoon pech. Ik ga ook niet overbieden of -mocht deze koop niet doorgaan- vervolgens veel voor het huis betalen. Niet in deze tijd.

Dus ik ben weer naar andere huizen aan het kijken. Maar baal wel.
Dat is balen Hiltje!
Wij hebben vandaag een heel bijzonder telefoontje gehad van de makelaar. Er is namelijk een bod! Heel bijzonder, omdat het huis pas een paar weken te koop staat en omdat we nog geen enkele kijker hebben gehad. Bovendien staan er nog een tiental appartementen hier te koop in de straat. En het ligt maar enkele duizenden euro's onder de prijs die we in het hoofd hadden. Te mooi om waar te zijn... We vragen ons dan ook af of dit een serieus bod is en wat hier achter kan zitten.
Ons huis staat sinds zaterdag op Funda en we doen ook mee met de open huizen route. Vrijdag gaan schoonmoeder en ik het huis boenen. Spannend, heel benieuwd of er iemand komt! Jullie al ervaring met eerdere open huizen routes?

Het huis staat voor een scherpe prijs te koop, we hebben goede foto's: dus echt heul benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven