Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
quote:meryan schreef op 29 maart 2013 @ 00:09:

[...]

Mijn kat loopt helemaal niet vrij rond. Waarom moet ik dan belasting betalen als het dier nooit gebruik maakt van de openbare ruimte?Ja, maar zo zijn er natuurlijk ook hondeneigenaren die hun honden alleen op eigen terrein uitlaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:neves schreef op 29 maart 2013 @ 00:18:

[...]

Ja, maar zo zijn er natuurlijk ook hondeneigenaren die hun honden alleen op eigen terrein uitlaten.Ik schat zo in dat er daar heel weinig van zijn.
quote:neves schreef op 28 maart 2013 @ 23:38:

[...]

Ach, en dat het koud is.... Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat zo'n beest het lekker gaat vinden, of zo. En hoe kouder die kat het heeft, hoe sneller hij naar huis rent.Ja, precies, in de zomer vindt ie 't misschien wel lekker om ff opgefrist te worden, dus helemaal goed zo'n koud bad nu het buiten ook koud is. En nog beter als ze gelijk met hun druipende vacht het huis van de baas weer inrennen en daar de boel nog even smerig maken!
Vieze vettige dierenbeulen. Blijf van elkaars dieren af. Is wegjagen met het simpele deur open en dicht doen soms weer teveel moeite?
quote:geldboompje schreef op 29 maart 2013 @ 07:31:

Vieze vettige dierenbeulen. Blijf van elkaars dieren af. Is wegjagen met het simpele deur open en dicht doen soms weer teveel moeite?

Meestal kom je ook niet verder dan dat, omdat veel katten dan al wegvluchten, maar ze blijven daarmee niet uit je tuin.

Kattenmensen moeten hun beesten gewoon op eigen terrein houden, zou fijn zijn als daar 'ns een wet voor komt.
quote:elninjoo schreef op 29 maart 2013 @ 07:34:

[...]

Meestal kom je ook niet verder dan dat, omdat veel katten dan al wegvluchten, maar ze blijven daarmee niet uit je tuin.

Kattenmensen moeten hun beesten gewoon op eigen terrein houden, zou fijn zijn als daar 'ns een wet voor komt.Dat vind ik dan ook weer wat overdreven, maar ik vind wel dat je een kat best nat mag gooien als je hem niet in de tuin wil.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ach ach. Gewoon even deur open en "ksssst" helpt vaak al zat, dan je hoeft niet te zeggen dat het niet zo is want heb zelf 2 katten en vaak zat katten in de tuin gehad. Maarja er zijn toch altijd wel van die zielige mensen die niet van andermans dieren kunnen afblijven en godzijdank zijn mijn katten altijd binnen.
Doe ik ook. Bak water over ze heen als ze in mijn tuin zitten. Het is jouw kat, zorg er dan ook voor dat ie niet bij een ander komt. Als je het zielig vindt moet je hem bij je houden.

That simple.
Fijn dat iemand de moeite heeft genomen om jouw kat op een humane wijze te verwijderen uit ZIJN/HAAR tuin. De kat gaat niet dood van een nat pak.

Ik vind het niet sneu. Main Coone's kennende heeft ie alleen een fikse deuk in zijn/haar ego .Met een beetje geluk is je kat goed geschrokken en blijft ie veilig in jouw tuin.
quote:geldboompje schreef op 29 maart 2013 @ 07:31:

Vieze vettige dierenbeulen. Blijf van elkaars dieren af. Is wegjagen met het simpele deur

open en dicht doen soms weer teveel moeite?Dierenbeulen? Er zaten geen bakstenen in die emmer water hoor, je kunt je ook aanstellen.
quote:geldboompje schreef op 29 maart 2013 @ 07:48:

Ach ach. Gewoon even deur open en "ksssst" helpt vaak al zat, dan je hoeft niet te zeggen dat het niet zo is want heb zelf 2 katten en vaak zat katten in de tuin gehad. Maarja er zijn toch altijd wel van die zielige mensen die niet van andermans dieren kunnen afblijven en godzijdank zijn mijn katten altijd binnen.Maar je kunt toch niet 'n hele dag voor kattenwegjager spelen? Er zijn nog veel uren waarop je het niet in de gaten hebt, maar die smeerbeesten wel in je tuin zitten.
De aanhouder wint toch?
quote:geldboompje schreef op 29 maart 2013 @ 08:24:

De aanhouder wint toch?Niet als de gekozen methode geen vervelende consequenties voor de kat heeft.
quote:Vl43inder schreef op 28 maart 2013 @ 23:35:

[...]

Gelul. Een van mijn buren vind het heerlijk om soms heel hard Ramstein op te zetten. Hou ik helemaal niet van, maar omdat hij mijn kat ok vindt, vind ik zijn Ramstein ook ok. Geven en nemen.

Kan jij gelul vinden, maar van 'soms even heel hard Ramstein opzetten' gaan de planten in je tuin niet dood door kattenzeik!

Ik ben het met je eens dat het geven en nemen is, maar dat moet je niet ieder jaar geld kosten door planten te moeten vervangen die vervolgens weer dood gaan door de zeik van andermans katten!
quote:loisnvt schreef op 28 maart 2013 @ 23:12:

[...]

Zie je het verschil nu écht niet of wil je het niet zien?

Overlast is overlast. In beide gevallen wordt in jouw ruimte gedrongen. Ook geluid dringt jouw ruimte binnen.

Een hond hoort ook niet aan één stuk te blaffen want dan doet de hondeneigenaar iets niet goed.

En mensen horen elkaar geen overlast te bezorgen. Dat er af en toe iets gebeurt zoals een feestje, oke. Daar moet je niet over zeuren.

Maar stelselmatig overlast bezorgen kun je niet maken.

quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 23:16:

[...]

Het is vervelend als een dier van anderen jou overlast bezorgd. En soms is een emmer water misschien wel een oplossing, maar vaak ook niet.

Overlast komt niet alleen van dieren.

Ook van mensen (bijv. zoals eerder genoemd in de vorm van rammstein), en ook van hun kinderen ('s ochtends vroeg al gillen en schreeuwen en in de zomer de hele dag door in de tuin).

En dan nog steeds.... het is overlast.

quote:Vl43inder schreef op 28 maart 2013 @ 23:55:

[...]

Nou, in mijn wijk zijn hele hondenuitlaatzones aangelegd en die worden onderhouden ook. Hondenliefhebbers hebben het echt goed in mijn buurt hoor. Ik had laatst een Duitse collega over de vloer die twee berner senners had meegenomen en hij was onder de indruk ervan. Terwijl ik dat gedoe met mij katten gewoon onderling heb gefikst met de buren. Dat kan ook niet anders met katten. Dus ik vind het wel terecht.

Kattengedoe kun/moet je onderling regelen, voor honden gaat dat niet, vandaar.

Dat argument gaat niet op.

Want jij hebt het onderling gefikst met je buren, maar zoals je hier in dit topic leest, gaat dat niet bij andere mensen. En die ervaren dus veel overlast van andermans kat en dan niet eens in de openbare ruimte zoals bij honden, maar in de EIGEN ruimte.

Verder zijn er veel mensen die hun hond NOOIT uitlaten (niet dat ik dat goed praat) en die bijvoorbeeld op een boerderij wonen. Die honden komen dan nooit hun erf af. En dat zijn er veel meer dan gedacht wordt. Want zo vergaat het de meeste honden in het buitengebied. En je moet ook weten dat bij meer dan 50% van de boerderijen honden aanwezig zijn. Hier in de buurt meer honden dan dat ze er katten hebben.

Diegenen die katten hebben, laten ze ongebreideld voortplanten, ziek worden en sterven of aanrijden.

Dus hoezo moeten die dan hondenbelasting betalen?

En de regel op hondenbelasting, dat er met honden gewerkt zou worden, gaat allang niet meer op. Maar dat is wél waarop de hondenbelasting gebaseerd is. Het is onrechtmatig.
quote:sjampa schreef op 28 maart 2013 @ 23:50:

[...]

Blij dat ik jou niet als buurvrouw heb.

Weet je, als je mijn buurvrouw was, en jouw kat drong in mijn tuin en die kreeg dan een plens water over zich heen..... guess what....

Jij kreeg die plens ook over je kop! Welverdiend! Omwille van jouw kat namelijk!
quote:iones schreef op 29 maart 2013 @ 10:09:

[...]

Overlast is overlast. In beide gevallen wordt in jouw ruimte gedrongen. Ook geluid dringt jouw ruimte binnen.

Een hond hoort ook niet aan één stuk te blaffen want dan doet de hondeneigenaar iets niet goed.

En mensen horen elkaar geen overlast te bezorgen. Dat er af en toe iets gebeurt zoals een feestje, oke. Daar moet je niet over zeuren.

Maar stelselmatig overlast bezorgen kun je niet maken.

[...]

Overlast komt niet alleen van dieren.

Ook van mensen (bijv. zoals eerder genoemd in de vorm van rammstein), en ook van hun kinderen ('s ochtends vroeg al gillen en schreeuwen en in de zomer de hele dag door in de tuin).

En dan nog steeds.... het is overlast.

+1.

Mooi gezegd.
quote:waarbij schreef op 29 maart 2013 @ 07:53:

Fijn dat iemand de moeite heeft genomen om jouw kat op een humane wijze te verwijderen uit ZIJN/HAAR tuin. De kat gaat niet dood van een nat pak.

Ik vind het niet sneu. Main Coone's kennende heeft ie alleen een fikse deuk in zijn/haar ego .Met een beetje geluk is je kat goed geschrokken en blijft ie veilig in jouw tuin.

Helemaal mee eens. En dat zeg ik als Maine Coone bezitter.

Die van mij gaat ook wel eens de hort op (als het donker is, overdag durft hij niet, held op sokken) en als hij iemand last bezorgd hoop ik dat ze hem natgooien ipv met een buks te schieten of met gif te werken. En nee, ik kan hem niet in de tuin houden. Hij heeft zulke dikke klauwen dat hij via de muur de schuur opklimt. De andere kat blijft wel netjes in de tuin, en ik vind het best eng dat hij soms ontsnapt (hij blijft wel in de buurt, want ik hem roep is hij zo weer terug).
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:iones schreef op 29 maart 2013 @ 10:14:

[...]

Jij kreeg die plens ook over je kop! Welverdiend! Omwille van jouw kat namelijk!Hahaha, ik zat net ook te denken dat het misschien effectiever is om de eigenaar een plens water over z'n hoofd te geven. Maar of dat nou zo zou worden gewaardeerd door de betreffende katteneigenaren?
Als hij zeiknat is en het wordt koud komen ze zo weer thuis, lijkt me, om op de verwarming te gaan liggen.
Ik heb zelf katten, maar erger me kapot aan de buurkat die steeds in mijn voortuin gaat graven om te poepen en daarmee mijn planten beschadigd. Mijn eigen katten doen zowat alles netjes op de kattenbak, dus dan is het dubbel irritant.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:41:

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.Jij plant in het voorjaar geen nieuwe bloemetjes in je tuin? Ik kan je vertellen dat dat fijn is hoor om andermans kattenstrond steeds tegen te komen...
quote:Missprincesa schreef op 29 maart 2013 @ 10:18:

[...]

Hahaha, ik zat net ook te denken dat het misschien effectiever is om de eigenaar een plens water over z'n hoofd te geven. Maar of dat nou zo zou worden gewaardeerd door de betreffende katteneigenaren?

Natuurlijk wordt dat niet gewaardeerd! Want dan zou ik die moeite natuurlijk nooit nemen!

Je moet de katteneigenaar ook niet belonen voor zijn slechte gedrag maar corrigeren. De plens water is bedoeld ter correctie!

Die kat weet niet beter. Maar die eigenaar wél! En het is dus rechtvaardiger om die een plens over z'n kop te gooien dan dat bij de kat te doen.

Maar helaas, katteneigenaren zijn gewoonlijk niet in de buurt van hun kat als ze die overal laten rondlopen.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:41:

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.
quote:iamalady schreef op 29 maart 2013 @ 10:26:

[...]

Jij plant in het voorjaar geen nieuwe bloemetjes in je tuin? Ik kan je vertellen dat dat fijn is hoor om andermans kattenstront steeds tegen te komen...Hoe kunnen jullie dit quoten? Ik heb die post weggehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven