Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die katteneigenaren niet. Dat ze elkaar onderling ook al zo opschepen met hun eigen problemen.
Nee, Ik vindt het niet zielig voor die kat. Waarom niet? Omdat de kat nu eens een tuin is ingelopen waar de eigenaar het beu was om er weer een kat in te vinden die het nodig vindt om zijn/haar behoefte in die tuin te deponeren. Als jij het wel erg vindt dat je kat nat gespoten wordt moet je je kat binnen houden. Ik vindt het altijd zo een onzin dat een kat maar "het recht' moet hebben om in andermans tuinen rond te struinen. Als een hond dit zou doen zou iedereen moord en brand schreeuwen maar bij een kat moet het maar kunnen?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een kattenmens, heb er zelf 4 maar mijn katten komen alleen in een afgesloten hok buiten. Nadat ik vorig jaar van mijn buurvrouw te horen kreeg dat mijn kat steeds bij haar binnen zat heb ik mijn maatregelen daarvoor genomen. Nu komen al mijn katten in mijn tuin buiten en kunnen ze niet meer bij een ander de boel verzieken.

Bij mij kwam er bij tijd en wijle ook steeds een kat van de buren binnen. Vrat bij mij de boel leeg en als dank pieste dat beest ook nog eens mijn bank naar de schroothoop en sproeide bij op al mijn andere meubelen.... kun je zeggen , tja dan had jeje tuindeur/luikje dicht moeten laten. Ik denk dan maar zo, dat de eigenaar van die kat (geen idee wie het is) zijn kat kon gaan ophalen bij het dierenasiel als ie weer bij mij binnen denkt te kunnen komen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2013 17:20
Reden: dierenmishandeling
% gewijzigd
In sommige delen van mijn tuin groeit niks meer omdat er teveel op gepoept en geplast wordt door katten.In de zomer stinkt het behoorlijk door alle kattendrollen. Eigenlijk is mijn tuin 1 grote kattenbak geworden. Vind ik niet leuk.

Goede tip om katten nat te gooien, ga ik zeker doen.
[quote]thaorchid schreef op 30 maart 2013 @ 13:29:

[...]

Gaat 'ie lekker? In dit geval denk ik dat je blij kunt zijn dat er eigenaren zijn voor katten, die ze (in de meeste gevallen) castreren zodat er niet nog meer katten komen. En die zwerfkatten, die elkaar maar dekken als ze er aan toe komen, hebben geen huis om naar toe te gaan, maar die gaan lekker in jouw tuin/omgeving wonen en daar poepen. Ook fijn, toch?
Die zwerfkatten zijn slachtoffer van weinig sociaal voelende lieden welke het geen reet interesseert dat dat leuke schattige kleine kitten ineens een volwassen kat wordt en ze dan niet meer zo leuk zijn. Dus dumpen maar die handel en laat een ander maar met de ellende van die beesten zitten.

Wie niet snapt dat ongevraagde katten in anderman's tuin de boel vernield asociaal is is niet bepaald mensen-vriendelijk dan wel een tokkie (overigens: mensen met honden die de stront van hun hond niet opruimen zijn net zo erg aso zeg ik als hondenbezitter die elk drolletje keurig opruimt zodat anderen geen last hebben van mijn verzameling botjes met vier pootjes en een boel haar)

Het is niet de schuld van die dieren, die zijn enkel ook maar slachtoffer, het is de schuld van kortzichtigen welke niet weten wat het hebben van een HUISdier inhoudt.

En ja, ik ben supervoorstander van kattenbelasting en indien geen kattenbelasting dan ook de hondenbelasting afschaffen.

En ben fervent dikke donateur voor de dierenbescherming en de dierenambulance, beiden staan in mijn testament dus ja, ik hou van dieren op zich, hou niet van mensen welke zich het lot van hun eigen dieren niet aantrekken en ze heel convenient de deur uit laten lopen maar wel gaan janken als hun kat niet thuis komt maar platgereden op straat ligt....
Mbt OP: het is idd zielig voor je kat , maar ik kan me helemaal voorstellen dat iemand dit doet. Wat ik het allerzieligst vind is dat jouw kat zo'n baasje heeft dat haar kat los rond laat lopen. Een kat 'weet' immers niet waar ie wel of niet mag lopen, poepen en plassen. Daarom is het imho aan de baas om die kat binnen te houden (in eigen huis of tuin). Jouw huisdier, jouw overlast.

Hier lopen ook wat katten rond die mij mateloos ergeren. Heb geen slang dus spuit ik ze niet nat (met emmer gaat me te ver). Maar als ik dat wel zou doen zou ik er echt niet bij stil staan welk weer het is, sorry.
Thaorchid: jij bent een dierenliefhebber? Juist.

Ik lees:

- je gooit chloor over katten heen

- etterbeesten

- dier overleden is dikke vette jammer. En dan maar in de kliko met dat beest

- rotbeesten

- kutkatten

Nogmaals: juist.

Of ben je alleen dierenliefhebber als ze precies doen wat jij wilt?
quote:loukanikos schreef op 29 maart 2013 @ 20:24:

Dat je je ergert aan honden en kattenpoep kan ik me goed voorstellen, maar aan paardenpoep?

Ik spreek jou nog wel als je met je auto door paardenpoep gereden bent en vervolgens in de garage parkeert (helaas ervaring mee ). Of als je kinderen ermee gaan voetballen of je met je buggy of rolstoel erdoorheen rijdt, etc. Poep hoort gewoon niet op de stoep, niet van honden, niet van katten en niet van paarden.
Haha cestoda, dat dacht ik nou ook. Volgens mij is ze daarom dikke donateur van al die doelen om haar dierenhaat te verbloemen
IK HEB DIE KAT NIET EEN ROLBEROERTE BEZORGD EN IN DE KLIKO GESMETEN, DAT WAREN BUREN. (SORRY, CAPS...)

En dat mijn duur betaalde spul door die kutkatten wordt beschadigd geeft mij het volste recht daar pissig over te worden.

Als mijn hondje ergens schade zou maken of als een kind schade berokkend is het makkelijk want je weet wie de baas c.q de ouders zijn en wordt het netjes geregeld.

Maar die schade door die katten (en ja, idd, onze auto's zijn ook ONS eigendom op ONS terrein dus als een kat daar schade aan maakt, zie de schade maar te verhalen want wie zijn de eigenaren?

Dus lul niet zo dom, hou die pestbeesten binnen en val mij niet lastig met die nagelidioten.

Dat jullie zo aso zijn is jullie ding, ik zou nimmer nooit ooit willen dat iemand last heeft van een dier wat MIJN verantwoording is en daarbij, die zgn kattenliefhebbers welke hun o zo geliefde kat zo maar het geweld en gevaar van verkeer en weet ik wat insturen zijn geen liefhebbers, die lopen willens en wetens het risico dat dat dier niet thuis komt..

Ik moet er, net als de meeste kattenbaasjes, laat stáán hondenbaasjes niet aan dénken niet te weten waar mijn dier is, net als ouders, die weten ook waar hun kindje is. Dus schei even uit met die mijn-kat-is-lief-en-mag-buiten-lopen-de-hele-dag.. want dan hou je niet van je dier want het interesseert je geen reet wat er gedurende de dag met dat beest gebeurd. Hypocrieten.

Oh, en die emmer waar wat chloor in zit is niet bewust voor die katten, als ik toevallig een emmer met iets heb staan omdat ik bezig ben en die kutkatten vernielen MIJN eigendom en er staat toevallig net die emmer.... dat hebben die katten pech.

Hou die etterbeesten binnen en dan heb ik en alle anderen geen aanleiding om er water overheen te kieperen . Jullie eigen risico.

Zoals laatst iemand zei: katten zijn de dierenversie van de Marokkanen in de samenleving, geen enkel respect voor andermans eigendommen . En de baasjes cq ouders steken de kop in het zand. want: zij kunnen er niks aan doen...
Ik kan me echt heel goed voorstellen als een kat in jouw tuin poept of plantjes vernield.

Ik kan me ook goed voorstellen dat je ze met een emmer water weg jaagt.

Maar dat je zegt dat je gerust een emmer met chloor gooit als die er toevallig staat dan vind ik je echt een dierenbeul.

Ongelooflijk dat jij je een dierenliefhebber noemt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Een 10 liter emmer water met een scheutje chloor om de boeiboorden te soppen 2 keer per jaar? Maak er maar een drama van want meestal zijn die katten al verder dan mijn emmertje water met een tikje chloor ze kan bereiken en daarbij mik ik ook niet best, gaat mij meer om het schrikeffect. Die katten gaan echt niet staan wachten tot ik bewust een emmer water vol heb laten lopen, soms een toevalstreffer.

Dus maak van een mug geen olifant.

En onderschat de schade aan mijn en andermans tuin niet, we hebben het niet over een incidenteel poepje, het ligt hier vól en dan bedoel ik ook vól.

En ik geen dierenliefhebber? Dan denk je dat maar, als jij en iedereen die katten gewoon op eigen terrein houdt is er niks aan de hand dus hand in eigen boezem.
Waar lees jij dat mijn katten niet op eigen terrein blijven?
Oh, en als iemand zijn kat thuiskrijgt met een heerlijke dennengeur dan zat er St.Marc in mijn emmertje.
quote:Gatti schreef op 30 maart 2013 @ 17:11:

Waar lees jij dat mijn katten niet op eigen terrein blijven?

Katten op eigen terrein zijn HUISdieren, de meeste katten die ik ken zitten en blijven ook in eigen tuin, zoals het, dus ook bij jou, hoort. ik heb het puur en enkelover die buitenkatten....

Overigens mag ik elk jaar met liefde zorgen voor de katten van buren, ook Main Coons overigens, als de buren op vakantie zijn en die zijn super maar dus huiskatten.

Eén is uitgestrekt een slordige meter inclusief staart en die wil altijd op mijn schoot knuffelen dus knuffelen we stevig dus nee, ik ben geen kattenhater pur sang.
Draai het eens om: stél mijn hondje zou elke dag zomaar door mij de deur uitgezet worden en maar mogen ronddrentelen door de buurt en waar ze ook maar wil haar drollen deponeren en pissen waar ze maar wil?

Hoe ontzettend leuk zouden jullie als buitenkatten-baasjes dat nou vinden?

Daarnaast kan een hond in het algemeen niet door elk gat of óver schuttingen heen klimmen dus komt een hond in het algemeen al moeilijk in andermans' tuin.

Dus vraag jezelf eens af hoe je dat zou vinden en draai het dan eens om naar je kat en wordt eens nuchter in deze.
quote:thaorchid schreef op 30 maart 2013 @ 17:10:

En ik geen dierenliefhebber? Dan denk je dat maar, als jij en iedereen die katten gewoon op eigen terrein houdt is er niks aan de hand dus hand in eigen boezem.

Hierom dus.

Ik heb jaren op de dierenambulance meegereden en vreselijke dingen gezien.

Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand die zich een dierenliefhebber noemt chloor over een kat gooit. Echt niet
Lézen moeilijk? Blijkbaar dus wel.

Je doet verdorie net of ik pure chloor over een kat kieper!

Waai even op zeg.

Ik geef zowat een naaktslak nog mond op mond beademing als het moet dus éérst lezen en dan pas blaten.
quote:thaorchid schreef op 30 maart 2013 @ 16:52:

IK HEB DIE KAT NIET EEN ROLBEROERTE BEZORGD EN IN DE KLIKO GESMETEN, DAT WAREN BUREN. (SORRY, CAPS...)

En dat mijn duur betaalde spul door die kutkatten wordt beschadigd geeft mij het volste recht daar pissig over te worden.

Als mijn hondje ergens schade zou maken of als een kind schade berokkend is het makkelijk want je weet wie de baas c.q de ouders zijn en wordt het netjes geregeld.

Maar die schade door die katten (en ja, idd, onze auto's zijn ook ONS eigendom op ONS terrein dus als een kat daar schade aan maakt, zie de schade maar te verhalen want wie zijn de eigenaren?

Dus lul niet zo dom, hou die pestbeesten binnen en val mij niet lastig met die nagelidioten.

Dat jullie zo aso zijn is jullie ding, ik zou nimmer nooit ooit willen dat iemand last heeft van een dier wat MIJN verantwoording is en daarbij, die zgn kattenliefhebbers welke hun o zo geliefde kat zo maar het geweld en gevaar van verkeer en weet ik wat insturen zijn geen liefhebbers, die lopen willens en wetens het risico dat dat dier niet thuis komt..

Ik moet er, net als de meeste kattenbaasjes, laat stáán hondenbaasjes niet aan dénken niet te weten waar mijn dier is, net als ouders, die weten ook waar hun kindje is. Dus schei even uit met die mijn-kat-is-lief-en-mag-buiten-lopen-de-hele-dag.. want dan hou je niet van je dier want het interesseert je geen reet wat er gedurende de dag met dat beest gebeurd. Hypocrieten.

Oh, en die emmer waar wat chloor in zit is niet bewust voor die katten, als ik toevallig een emmer met iets heb staan omdat ik bezig ben en die kutkatten vernielen MIJN eigendom en er staat toevallig net die emmer.... dat hebben die katten pech.

Hou die etterbeesten binnen en dan heb ik en alle anderen geen aanleiding om er water overheen te kieperen . Jullie eigen risico.

Zoals laatst iemand zei: katten zijn de dierenversie van de Marokkanen in de samenleving, geen enkel respect voor andermans eigendommen . En de baasjes cq ouders steken de kop in het zand. want: zij kunnen er niks aan doen...

Ik vind jouw reacties ver overtrokken... Mens... als je last hebt van katten mag je het ook gewoon zeggen...

Ik vind ook dat huisdiereneigenaren hun huisdier op hun eigen terrein moeten houden... en er andere mensen niet mee lastig dienen te vallen, maar ik vind ook dat het dier er niets aan kan doen als het wel het geval is...

Je hoeft het dus niet te hebben over kutkatten (-honden/-cavia's, -etc...)... maar dan over kuteigenaren ofzo...
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2013 17:23
Reden: dierenmishandeling
% gewijzigd
Nee hoor, niet moeilijk.
Yraatje, ik schreef het eerder, het ligt niet aan die katten maar aan de "baasjes". Weet een dier veel maar de "baasjes" wel, en dat zijn idd de kutbaasjes.

En @ Banaantje: daar meen je vast niks van.
Jeetje thao, neem een kalmeringspil. Sjonge jonge.

En nee jij bent geen dierenliefhebber. Echt hoe lan je dat,zeggen als je het normaal vind om chloor over een dier te gooien.

Of het blijkbaar normaal vind dat de buren een kat van schrik dood laten gaan en dan maar in de kliko gooien.

Niet normaal zeg. Dan spoor je de baas van dat besst op. De meeste katten zijn tegenwoordig of gechiped of hebben een halsband met naamplaatje.

Ik snap best dat katten in de tuin vervelend is maar dan jaag je ze gewoon weg.

En een nat pak is dan vervelend maar daar komt zo'n beestje wel overheen.

Heb je er heel veel last van probeer dan de eigenaar te vinden.

De kat van oma is ooit eens helemaal kapot geschopt, letterlijk. Zijn achterpoot ging er los bij.

Kon gelukkig geopereerd worden. Maar dit vind ik dus niet normaal. De kat kan er niks aan doen. Ga klagen bij de baasof jaag de kat weg.
Maar serieus, die katten vallen de weerloze vogeltjes aan, graven de planten uit tuinen, schijten overal waar je lekker met je handen in mag rommelen als je aan het tuinieren bent maar zo erg is het ook als je notabene een klein egeltje aangevallen ziet worden door zon ondermaatse tijger want echt, die stekels deren ze niet. Er zijn dus meerdere redenen waarom ik de pleuris heb aan losgelaten katten, ze verstoren flora én fauna. Heb vorige lente een baby-egel dus gepakt zien worden in MIJN tuin en dat kleine ding heeft het niet overleefd, tel daarbij op die katten welke op de loer liggen als de babymeesjes gaan uitvliegen en juist dat, inclusief alle letterlijke shit in mijn tuin drijft me haast tot wanhoop.

Katten zijn moordenaars (ja, eksters en Vlaamse Gaaien ook maar hé, die hebben geen "baasjes" )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven