Gezondheid alle pijlers

Levensgevaarlijke scootmobielpiloten.

31-03-2013 14:12 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wáárom moeten die mensen niet elk half jaar een rijexamen doen ??

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=119515

Een 63-jarige fietser uit Groningen is op de Sportlaan in Stad gewond geraakt bij een aanrijding door een scootmobiel.

Hij reed op de kruising met de Laan Corpus den Hoorn, toen een 79-jarige vrouw op de scootmobiel die in dezelfde richting reed plotseling afsloeg. De bejaarde vrouw raakte de fietser, maar had dat niet door en reed verder. Ze werd door de politie teruggehaald naar de plaats van het ongeval.

De fietser is met een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht.

Scootmobiel door het ijs gezakt.

Scootmobiel valt op het spoor.

Scootmobiel te water.

Man ladderzat met scootmobiel op de snelweg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sommige scheuren echt als idioten op die dingen inderdaad.
Ik was er getuige van, dat een hoogbejaarde man met een bloedvaart op een drukke vrijdagmiddag recht op de Appie afscheurde en tegen de winkelruit klapte. Onder luid gegil van zijn vrouw, die op haar eigen scootmobiel aan kwam rijden. Eerste hulp verleend met omstanders en overgedragen aan de ambulancemedewerkers. Zijn vrouw vertelde, dat ze allebei net een nieuwe scootmobiel hadden, maar nog niet zo goed wisten hoe het allemaal werkte.....
Jeetje wat naar! krijgen die mensen geen uitleg/korte cursus als ze een scootmobiel kopen?

En een rijexamen zou ook geen overbodige luxe zijn als je dit zo leest
Er zijn cursussen, maar die zijn helaas niet verplicht.
Nu ik het bericht van de dronken bestuurder lees valt mij het voglende op... Er staat bij dat zijn rijbewijs is ingevorderd. DIt impliceert dat je een rijbewijs moet hebben voor een scootmobiel, klopt dat? En hoe werkt dat dan met oude vrouwen die geen rijbewijs hebben of hebben gehad? Mogen die geen scootmobiel rijden?
Waarom niet gelijk stellen met de bromfietsen/snorfietsen?? Dus theorie en praktijkexamen.
Ik denk dat dat hetzelfde werkt als met oude mannen die geen rijbewijs hebben of hebben gehad. Mooi seksisme, jewell.
Jewelll, volgens mij kan de politie wel je rijbewijs invorderen, maar heb je er niet perse een nodig. En als je niks hebt, dan is er niks in te vorderen...
Mijn schoonmoeder is 80 en mag zonder rijbewijs in zo'n 40-kilometerkabouterautootje rijden, omdat ze vóór 1 juni 1980 is geboren.....

Ze is in het verleden 7x gezakt voor haar gewone rijbewijs (automaat), en heeft het papiertje nooit gehaald.

Gut, waarom toch niet ???? En dertig jaar later mag ze zo "zomaar" de wereld onveilig maken.

Laatst in de Appie, kwam een vrouw op een scootmobiel zo debiel hard langs de schappen rijden, dat mijn haren ervan gingen wapperen.

Je zult maar net uit een zijpad komen. Dan heb je twee gebroken benen...
Mijn bloedeigen vader is helaas zo'n maniak. Het was zelfs zo erg dat ze in het verpleeghuis waar hij lag om te revalideren de leverancier gevraagd hebben om terug te komen en er een begrenzer erop te laten zetten.

Dit na meerdere voorvallen overigens, maar dat mijn vader zo snel reed en niet kon remmen en de levende kerststal ramde deed de emmer doen overlopen.

Hij had zelfs het lokale nieuws meerdere keren gehaald.

Is ook altijd een schaamte om even met hem weg te gaan. Erg a-sociaal is hij geworden met dat ding. Het ergste is overigens als hij met nog 3 andere medescootmobielers even weggaat, mijn conclusie is dat zij allemaal zo zijn (jaja, stereotyperend, maar is helaas mijn ervaring). Ik heb serieus 1 keer net gedaan of ik hem niet herkende in de stad.

En ik heb het over een man dat nooit vooruit te pissen was in de auto...
Ik trek mijn kinderen altijd bij me zodra ik zo'n scootmobiel zie aankomen in de stad (voetgangerszone). Ook wanneer ze langzaam rijden. Ik vertrouw de bestuurders namelijk niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Sissertje, wij hebben in de stad een groepje scootmobielers... Die gaan à la hangjeugd op een rijtje staan... (ik denk dat ze vroegah hetzelfde deden met hun brommers). Prima als ze stilstaan... Maar ze kunnen zomaar ineens wegrijden!! En het zijn er zeven... Geen idee welke kant ik dan op moet springen! Een charge van de ME is er niks bij! Levensgevaarlijk.
Mijn schoonmoeder kreeg er eentje om te proberen. Ze moest onder begeleiding naar buiten en kreeg uitleg over hoe dat ding werkte en hoe ze van stoepjes af moest enzo.

Gelukkig vond ze het zelf te eng en heeft er ervan afgezien.

Maar op zich vond ik het wel goed dat ze niet zomaar zo'n ding kreeg.
quote:saaaaar81, 2 minuten geleden

Ik trek mijn kinderen altijd bij me zodra ik zo'n scootmobiel zie aankomen in de stad (voetgangerszone). Ook wanneer ze langzaam rijden. Ik vertrouw de bestuurders namelijk niet.Doe ik ook. Ze kijken vaak ook helemaal niet uit.
Bij mijn moeder in het complex rijdt ook zo'n idioot door de gangen (maar ook in het winkelcentrum). Hij heeft een zuurstoffles bij zich, dat weerhoudt hem er echter niet van een sigaretje aan te steken. Laatst reed hij bijna tegen mij aan, toen heb ik gedreigd de eerstvolgende keer zijn zuurstoffles dicht te draaien of de stekker van de accu eruit te trekken. Sindsdien rijdt hij iets rustiger, in ieder geval als hij mij ziet. Die man is levensgevaarlijk, niet alleen door zijn rijstijl maar ook vanwege de combinatie zuurstof/peuk.
verba volant, scripta manent.
Hoe kan je nou niet merken dat je met je scootmobiel een fietser overhoop rijdt???
Ik denk dat het net als met autorijden is. Van al die mensen die een rijbewijs heeft rijden er ook genoeg als een stelletje debielen. Is met bromfietsen, motoren, vrachtwagen enz... niet anders. Dus waarschijnlijk met scootmobiels/scootmobielen (?) vast ook niet.
De Benidorm Basterds ;)

Ik heb er hier eigenlijk nauwelijks last van. Ik word eerder door fietsers overhoop gereden.
Snelheidsbeperking erop. Ze hebben toch de hele dag de tijd.
Ja en?
quote:sissertje schreef op 31 maart 2013 @ 14:40:

Mijn bloedeigen vader is helaas zo'n maniak. Het was zelfs zo erg dat ze in het verpleeghuis waar hij lag om te revalideren de leverancier gevraagd hebben om terug te komen en er een begrenzer erop te laten zetten.

Dit na meerdere voorvallen overigens, maar dat mijn vader zo snel reed en niet kon remmen en de levende kerststal ramde deed de emmer doen overlopen.

Sorry Sissertje, maar ik zie het zo voor me. Sterkte met je maniak van een vader.
quote:snoopylynn schreef op 31 maart 2013 @ 15:01:

Snelheidsbeperking erop. Ze hebben toch de hele dag de tijd.

En dan ook nog voordringen bij de kassa van de Aldi.

"Gaat u maar rustig voor, mevrouw/meneer, IK heb nog alle tijd.
quote:Snoesje666 schreef op 31 maart 2013 @ 15:20:

[...]

En dan ook nog voordringen bij de kassa van de Aldi.

"Gaat u maar rustig voor, mevrouw/meneer, IK heb nog alle tijd. En dan sta je in de rij van de kassa, zet zo'n kerel/vrouw dat voertuig per ongeluk in de achteruit.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Laat dat "per ongeluk" maar weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven