Gezondheid alle pijlers

Ontzettende koppijn, wat helpt?

02-04-2013 11:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was al een week aan het kwakkelen maar sinds gisteren is het raak, waarschijnlijk een licht griepje met alles erop en eraan maar wat ik voornamelijk heb is GRUWELIJKE KOPPIJN.

Ik heb eigenlijk zelden hoofdpijn, kan denk ik ook op twee handen tellen wanneer ik een paracetamol heb geslikt in mijn leven maar deze keer is het niet normaal. Eerst dacht ik aan een voorhoofdholte onsteking want gisteren had ik een onwijs drukkend gevoel op mijn voorhoofd. Uitgerekend denk ik ook al zo'n 3 weken verkouden dus dacht dan ga ik maar eens stomen, dit heeft lichtelijk wel geholpen maar vanochtend werd ik wakker en is mijn hoofd nog net zo erg, al dan niet erger dan gisteren. Het is nu naast mijn voorhoofd ook heel erg mijn achterhoofd, als ik mijn hoofd al even opzij doe is de pijn al niet normaal.

Natuurlijk komt dit weer opzetten als ik volgende week tentames heb dus ik baal als een stekker....

Wie heeft er nog goede tips om van die rothoofdpijn af te komen? Paracetamol gisteren en vanochtend al genomen maar helpt echt niet...... Ga denk ik wel weer stomen en neuspray wellicht gebruiken. Naast die rothoofdpijn kan ik door keelpijn ook amper slikken dus het zal wel weer een gezellig weekje worden
Bij mij helpt paracetamol ook niet. Ik neem altijd ibrufen. Werkt een stuk beter. Neem ik ook tegen migraine.

En slapen.

Beterschap.
Sterkere pijnstillers nemen en het uitzingen of de huisarts even bellen wat je het beste kunt doen. Ik heb vorige week een kuurtje gehad voor holte- en keelontsteking.
Het enige wat bij mijn hoofdpijn helpt is Neurofen, een donkere kamer en 2 dagen om te slapen. Veel water drinken, zorgen voor een goed kussen en zo veel mogelijk stilte om me heen.
Saridon helpt bij mij goed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ibuprofen helpt mij de dag door
2 paracetamol, 1 ibuprofen.

Leker douchen (niet te heet).

Genoeg drinken, begin met een glas cola.

Compres op je voorhoofd.

Lekker gaan liggen op een goed kussen.

Raam op een kiertje.

Beterschap!
Wat bij mij nog wel eens wil helpen is 2 paracetamol tegelijk en een glas cola. En toch even proberen een uurtje te gaan liggen. In ieder geval niet achter een beeldscherm gaan zitten
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Weet dat ik beter kan gaan slapen, heb ik gisteren ook al veel gedaan maar zit ook echt met mijn studie en mijn tentames die ik moet halen dus het komt lekker uit zo bij elkaar....

Iig bedankt voor de tips! Ga denk ik vragen of mam strakjes ibuprofen meeneemt ga ik dat maar eens proberen
Probeer om niet te veel te piekeren.

Juist door te denken: shit ik ben ziek hoofdpijn, maar ik moet nog dit en dat en school......

Daar wordt het juist niet beter van.

Lastig om niet aan te denken maar zou het toch proberen.
quote:BlauwTheekopje schreef op 02 april 2013 @ 12:15:

Probeer om niet te veel te piekeren.

Juist door te denken: shit ik ben ziek hoofdpijn, maar ik moet nog dit en dat en school......

Daar wordt het juist niet beter van.

Lastig om niet aan te denken maar zou het toch proberen.Heb je gelijk in. Ga nog even proberen wat te doen voor school, daarna uurtje bed in en wie weet nog even blokje om want zonnetje schijnt nog lekker. Dankjewel allemaal al!
Bij mij helpt niks. Zelfs niet 800mg ibuprofen of Advil caps of 1000 mg Finimal. Zelfs niet liggen/slapen.

Sterkte met die vreselijke hoofdpijn.
Saridon, werkt binnen 10 minuten.
Saridon is bij mij ook het enig dat echt helpt. Wek meteen twee tegelijk.
Glas cola drinken.

Dan 1000 mg ibuprofen (paracetamol werkt bij mij niet)

En dan een dag of langer in een donkere kamer,met zo min mogelijk geluid.

En als ik zo'n hoofdpijn heb als jij beschrijft,kan ik echt niet wandelen of werken voor school,en al helemaal niet forummen!
Ik sluit me aan bij lady, ik heb ook ooit helse hoofdpijnen en ik neem dan altijd saridon en ga er rustig bij liggen en probeer wat te slapen. Meestal helpt dit bij mij wel wat, ooit helpt het helemaal niet en loopt het uit op overgeven van de hoofdpijn. Ga in ieder geval niet probereb vanalles te doen want daar word het zeker niet beter van! Ik hoop dat je je snel beter voelt
1000 mg ibruprofen!?

Dat lijkt me niet heel verstandig.

De pillen gaan niet voor niks maar tot 400.

600 en 800 op recept.

Vooral als je dit nooit neemt zou ik het houden op max 400. Misschien uiterst 600.
Ik zou gewoon heel ouderwets even met de huisarts overleggen, als je opeens zo'n knallende koppijn hebt die met een normale pijnstiller niet gedempt kan worden.

Een overdosering ibuprofen innemen zou ik zeker niet doen. Sowieso niet, maar als je niet weet waar die hoofdpijn vandaan komt al helemaal niet. Het is niet voor niets dat ibuprofen in zulke hoge doseringen alleen door een arts voorgeschreven mag worden.
Dit is wat het farmacotherapeutisch kompas zegt over de dosering van ibuprofen bij migraine: Migraine: Volwassenen en kinderen > 12 j.: Oraal: 400 mg, zo nodig elke 4–6 uur; max. 1200 mg per dag.

(http://www.fk.cvz.nl/)

ibuprofen = nurofen = advil = brufen = sarixell = zafen

Twee van die middelen dus ook niet met elkaar combineren, want het is hetzelfde!
Goede pijnstillend en je tentamen voor nu even uit je hoofd zetten. Leren met helse hoofdpijn gaat toch niet lukken. Hoe meer rust je nu pakt Destelbergen eerder is het over en bij twijfel de dokter bellen. Beterschap
Toen ik nog een kat had, kwam hij altijd op mijn borst liggen en ging dan heel hard spinnen. Dat verzachtte enorm. Geinig he?

Maar ff serieus nu. Als ik (weer eens) barstende hoofdpijn heb maak ik een hete kruik, gevuld met kokend water. Hoesje erom heen en dan leg ik de kruik op mijn hoofd. Kussen erachter zodat ie niet valt. De warmte verzacht de pijn en ik kan er goed bij in slaap vallen.
Als de hoofdpijn echt extreem is kun je toch beter even de dokter bellen.
Heel stil in je bed blijven liggen, donker, frisse lucht . . . . en inderdaad ibuprofen . . . . dat helpt mij altijd, misschien heb jij daar ook baat bij?

Genoeg drinken wil ook wel helpen, vooral water . . . . . . . .
Eenmalig paracetemol slikken helpt niet goed. Je moet een spiegel opbouwen in je bloed. Ik slik bij erge hoofdpijn elke 6 uur paracetemol en daarnaast indien nodig ibuprofen. Verder veel water, slapen en rust. Sterkte
quote:Roelfien schreef op 03 april 2013 @ 10:59:

Als de hoofdpijn echt extreem is kun je toch beter even de dokter bellen.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Als je altijd al hoofdpijn had en dit gewoon de volgende is, soit. Maar vanuit het niets opeens zo'n verschrikkelijke hoofdpijn? Dan belde ik de dokter.

Heb je de app "Moet ik naar de dokter" op je telefoon? Download die anders even en vul 'm in voor hoofdpijn. Als ik 'm invul met de dingen die je hier vertelt, zegt 'ie dat je je huisarts moet bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven