Recepten met ei?

03-04-2013 09:46 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanwege Pasen veel te veel eieren gekocht en nu dus over. Heeft iemand een lekker recept met eieren?

Geen eiersalades of andere salades waar ei in moet, daar heb ik al genoeg van gegeten de laatste dagen, maar iets met 'verborgen' eieren in het recept?

O ja, niet rauw want ik ben zwanger, dus chocolademousse valt helaas af :(

Bedankt!!
quiche, cake, fritatta, merengues.
Gypsygirl, wel als er voor dat toastje met zalm rauw ei wordt gebruikt zoals ik het lees.

Maar goed, cake kan natuurlijk wèl prima en een hardgekookt ei uiteraard ook.
Eiwitten stijf opkloppen, afhankelijk van hoeveel eiwitten er geraspte kaas doorheen doen. Moet echt een massa worden en niet 'vloeibaar'

In je handen een beetje bloem en een beetje mengsel pakken en een bolletje maken.

2-3 minuten in de frituur. Heeeerlijk
Always always believe in yourself, because if you don't who else Will sweety
Geweldig dit! Dank jullie wel!
Aanstekelijk topic, heb net een gepocheerd eitje gemaakt voor mezelf, doe ik nooit
En ik gekookt. Haha.
Quiche. Met t juiste deeg zit je zo op 6 eieren.
Been there, done that, got the T-shirt.
oh, roti vergat ik nog. Of surinaamse eieren, hmmm.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 03 april 2013 @ 10:34:

Gypsygirl, wel als er voor dat toastje met zalm rauw ei wordt gebruikt zoals ik het lees.

Rauw ei? No way zeg, dat smaakt toch helemaal niet?

Een ei klutsen met beetje melk en dan bakken met parmesan en daar gerookte zalm bij. Raar gedacht dat je 'n rauw geklutst ei zou moeten opeten: brrr!
O dat klinkt best lekker Nien. Sorry, ik heb je gewoon verkeerd begrepen dan!
quote:gypsygirl-1 schreef op 03 april 2013 @ 10:21:

[...]

Want zwangeren mogen geen cake,geen gekookte eieren en ook geen geklutste eieren en gerookte zalm met toast ook al niet? Geen gerookte zalm van de super, alleen vers van de visboer...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Zelf Foe Yong Hai maken?
Ik heb een heerlijk pannenkoeken recept, gaan 8 eieren in op een liter melk!
quote:newkitten schreef op 03 april 2013 @ 09:59:

http://www.trifles.nl/posts/zelf-vanillevla-maken/

Vla lijkt me inderdaad lekker!

Mijn schoonmoeder maakt altijd chocolademousse met rauwe eieren, ik ging er even vanuit dat dat zo moet. Maak het zelf nooit.Bedankt voor dit recept! Ik vind zelfgemaakte vla zó lekker, maar kwam zelf alleen recepten tegen waar de eidooiers er pas op het laatst doorgaan en dus niet gaar worden. Dus ik ben blij!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 april 2013 @ 09:56:

Er stond een lekkere noodlesoep in de vorige allerhande.

En een ei door de chocolademousse? Why ? Nog nooit gedaan!Huh??? Hoe maak jij dan je chocolademousse?
Je kan ook het boekje 'gescheiden, wat nu?' voor weinig bestellen op het internet. Daarin staan allerlei recepten voor ei-geel en ei-wit in. Maar ook voor allebei.
quote:Kastanjez schreef op 03 april 2013 @ 12:45:

[...]

Huh??? Hoe maak jij dan je chocolademousse?Zo bijvoorbeeld:

http://yummyinmytummy.nl/dessert/snelle ... ademousse/ Jammie!

Ik doe het ook altijd zonder ei.
De quiche caprese uit de paasallerhande. Heerlijk en je bent weer 4 eieren kwijt

En anders stapels en stapels (kaas)pannenkoeken
Ik heb net 20 eieren gekocht. Waren maar 70 cent omdat de paas voorbij is (kolder toch?)
Ik heb dus gisteren de vla gemaakt, maar hij mag iets dikker. Dus ik denk dat ik het de volgende keer met gelatineblaadje doe ipv maizena.

Ik voelde me wel helemaal een 'fifty's housewife' ook omdat ik het in een dekschaal van het servies van mijn oma heb gegaten en daaruit serveerde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven