ING plundert rekening

03-04-2013 16:13 255 berichten
Ik schrok me net dood, bijna 100 euro saldo minder, terwijl ik dat zeker weten niet uitgegeven heb, en er ook geen afschrijving in het overzicht staat.

Gelukkig ben ik niet de enige, meer mensen klagen hierover, het gaat om uiteenlopende bedragen.

https://www.facebook.com/INGnl?filter=2

Echt belachelijk dit. Meer mensen met ING hier last van?
Alle reacties Link kopieren
Mijn centjes en spaarcentjes zijn er nog gewoon. Gelukkig!
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ik vind het maar raar. Een storing zou kunnen veroorzaken dat er bij iedereen een x bedrag af is of procentueel hetzelfde bedrag oid. Dat er bij iedereen wat anders af is doet mij meer denken aan een hacker of idd conspiracy theory ; ze hebben wat geflikt. Wat ik vooral vreemd vind is dat het volgens de ing niet mogelijk is dat het saldo niet klopt, dat zou moeten kloppen volgens hen. Eh, niet dus. Hier op één rekening 700 weg en de rest moet nog bekeken worden, site is overbelast.
Toch gekeken en inderdaad geld weg Een aantal betalingen van de afgelopen dagen zijn nog een keer afgeschreven.
Paniekzaaierij op de radio? INg woordvoerder 'mag niets zeggen' en Rabo site is ook down?
Hier op de betaalrekening zo'n 100-150 euro pleite,

Spaar en kinderrekening kloppen nog wel, misschien toch spaar daar maar weghalen als dit vaker voorkomt. Man zit bij abn, dan openen we daar wel een spaarrekening.
Bij mij is het zo ongeveer het geld van de huur, op twitter zegt de ING: Je saldo is juist. De bij- en afschrijvingen worden alleen vertraagd verwerkt.

Bij mij zou dat kunnen kloppen, ik zie alleen graag waar mn geld heen is.
Het zijn hier géén vertraagde betalingen en mijn saldo klopt niet (toevallig vanmorgen nog gecheckt).

Eindeloosje!
klopt de betalingen van vrijdag en zaterdag zijn vandaag nog een keer afgeschreven vandaag. dus dubbele albertheiijn dubble kruidvat en twee keer een opname van een geldautomaat. LEUK maar niet heus..laat ze het snel oplossen..

abn heeft ook al dezelfde problemen lees is op een andere site met ocverschrijvingen
Puck
Ik krijg de klantenservice ook niet te pakken, verbinding gelijk verbroken..
Manlief wil tanken maar weet dus niet of dat kan.
quote:isisVG schreef op 03 april 2013 @ 16:58:

Zie nu net dat er vandaag pintransacties voor tweede keer zijn afgeschreven, al mijn betalingen van 27 en 28 maart staan ook op 3 april bij de afschrijvingen.Niet slim om dat zowel op Facebook als op Viva te schrijven.. Nu kunnen mensen zien wie je bent.
Eng! Ik kan jammer genoeg niet op mijn rekening kijken. Maar misschien dat dubbele afboekingen wel samenhangen met de vertraging? Ik ga er maar vanuit dat alles netjes opgelost wordt ;). Als dit in een niet-crisis periode zou gebeuren was de paniek vast minder groot geweest, maar foutjes kunnen gebeuren (hoe mega irritant en onhandig ook!)
Ik kon zojuist eindelijk inloggen op ING en bij mij klopt alles gewoon op al mijn rekeningen.
Ik kon er ook eindelijk op, maar bij mij is er ongeveer 300 euro weg
quote:MrsStanleyWalker schreef op 03 april 2013 @ 17:01:

Hier klopt er ook niks van.Gelukkig heb je je Zwitserse rekeningen nog Mrs.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Flashy schreef op 03 april 2013 @ 17:12:

Manlief wil tanken maar weet dus niet of dat kan.Dat is niet handig Misschien tanken bij een tankstation waar je van tevoren kunt pinnen?
Ik mis ook rond de 250 euro. Irritant dat ze zeggen dat afschrijvingen nog niet in het overzicht zijn te zien. Bij het openen van dit topic heb ik meteen gekeken en zojuist kijk ik weer en ik zie opeens allemaal dubbele betalingen die er eerder vanmiddag nog niet stonden. Het saldo is wel hetzelfde gebleven. Het klopt gewoon niet. Iedereen kan fouten maken en dat is helemaal niet erg, maar geef dat dan gewoon toe.
quote:paprikaatje schreef op 03 april 2013 @ 17:03:

[...]

Kan me niet voorstellen dat ING de enige NL bank is die getroffen is.

Vast niet, maar waarschijnlijk zit ING er wel het diepste in. De kapitaalpositie van ING was al slecht en een miljard dat je af kunt schijven maakt het nog erger. Dit nieuws is al wat ouder, maar de werkelijke bedragen lijken hoger te zijn. Wat ik wel gehoord heb is dat er gisteren opvallend veel grote bedragen weggesluisd zijn. Zo heb ik van horen zeggen van een persoon die ik nooit bekend zal maken. Misschien is er vanochtend nog meer weggehaald en zijn ze toch bezorgd geraakt.

Ach, bij mij stond er duizend euro op, peanuts, stond, nu heb ik de flappen, mijn hoofdrekening is bij een andere bank, maar daar stort ik het toch maar even niet op. Geen slecht idee om in deze tijden in ieder geval een paar honderd euro cash thuis te hebben liggen.

Nogmaals, wie weet is het wel een storing, ik weet niks zeker, maar er zijn toch wel wat zorgelijke dingen aan de hand.
Mijn zoon vertelde net(weet niet waar die informatie vandaan komt) dat de mensen die voorheen een rekening van de Postbank hadden en nu ING,dat die slachtoffer zijn geworden.

Geen idee of dit zo is.

Zoon heeft Postbank/ING en is geld kwijt,dochter en ik ING en wij zijn gelukkig niets kwijt.
Ik kan niet eens inloggen
Bij mij is ook 300 euro weg, dingen dubbel afgeschreven.
Ik heb inderdaad een Postbank-rekening. Het bedrag van de dubbele afschrijvingen komt precies overeen met het bedrag wat ik miste. Wel even in de gaten houden dat die dubbele afschrijvingen weer enkele worden
quote:kiddootje schreef op 03 april 2013 @ 17:23:

Mijn zoon vertelde net(weet niet waar die informatie vandaan komt) dat de mensen die voorheen een rekening van de Postbank hadden en nu ING,dat die slachtoffer zijn geworden.

Geen idee of dit zo is.

Zoon heeft Postbank/ING en is geld kwijt,dochter en ik ING en wij zijn gelukkig niets kwijt.Ik had Postbank/ING en heb nergens last van.
Wat ben ik af en toe toch blij met het Viva forum! Stond vanmiddag ineens flink in de min op onderklaarbare wijze. Wel gek dat ze op Facebook of zo niet even een fatsoenlijk bericht uitsturen.
Hier ook dubbele afschrijvingen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven