Mijn moeder heeft moeite met mijn nieuwe partner

zondag 25 mei 2008 om 21:29

Wat te doen? Jij hoeft niks te doen, je moeder moet iets doen. 
Als ouder zijnde heb je niks te zeggen over de relaties van je kids. Een dergelijke houding als die van jouw moeder zorgt alleen maar voor verwijdering tussen haar en jou.
Ik zou het trouwens eerst even op z'n beloop laten, maar wel heel duidelijk zijn dat het jouw keuze is en dat je verwacht dat zij die respecteren en je vriendin gewoon fatsoenlijk behandelen.
Als mijn ouders zo zouden doen, dan wist ik wel voor wie ik zou kiezen.
                    Als ouder zijnde heb je niks te zeggen over de relaties van je kids. Een dergelijke houding als die van jouw moeder zorgt alleen maar voor verwijdering tussen haar en jou.
Ik zou het trouwens eerst even op z'n beloop laten, maar wel heel duidelijk zijn dat het jouw keuze is en dat je verwacht dat zij die respecteren en je vriendin gewoon fatsoenlijk behandelen.
Als mijn ouders zo zouden doen, dan wist ik wel voor wie ik zou kiezen.
                                    Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

zondag 25 mei 2008 om 23:50

Je moeder heeft vind ik gewoon recht op haar eigen band met jouw ex, maar als ze daarom je nieuwe vriendin niet wil zien, wordt het tijd dat je daar eens een gesprek met haar over aangaat. Het is logisch dat ze even tijd nodig heeft om aan de nieuwe situatie te wennen, maar vroeg of laat zal ze toch kennis moeten maken. Hoe langer ze wacht, hoe moeilijker dat wordt.