Plaatsing implanon: hoort dit erbij?
dinsdag 9 april 2013 om 22:28
Gisteren is, met wat geklungel, een implanon bij mij geplaatst. In twee pogingen, de eerste keer ging het mis omdat de arts het apparaat sloopte. Dus een nieuwe gehaald bij de apotheek, even schieten en hij zit er dus in.
Toen ik gisteravond de pleister verwijderde zag ik veel bloed. Heb dat weggeveegd met een gaasje, maar het wondje ging open. Dus een nieuwe pleister erop.
Vanmiddag weer eraf gehaald en schoongemaakt. Het gaatje bloedt niet meer, maar er steekt een heel hard 'iets' uit. Het lijkt wel een soort draadje. Kan een stuk gerafelde huid zo hard worden?
Ook heb ik veel pijn aan mijn arm die na het koken vanavond steeds erger werd. De arts zei dat ik geen napijn meer zou hebben.
Herkent iemand dit soms? Of moet ik toch morgen de poli even bellen?
Toen ik gisteravond de pleister verwijderde zag ik veel bloed. Heb dat weggeveegd met een gaasje, maar het wondje ging open. Dus een nieuwe pleister erop.
Vanmiddag weer eraf gehaald en schoongemaakt. Het gaatje bloedt niet meer, maar er steekt een heel hard 'iets' uit. Het lijkt wel een soort draadje. Kan een stuk gerafelde huid zo hard worden?
Ook heb ik veel pijn aan mijn arm die na het koken vanavond steeds erger werd. De arts zei dat ik geen napijn meer zou hebben.
Herkent iemand dit soms? Of moet ik toch morgen de poli even bellen?

dinsdag 9 april 2013 om 22:38
Ik heb er geen last van gehad. Pleister na het plaatsen was voldoende, 's avonds er gewoon vanaf gehaald. Het voelde een beetje als een blauwe plek de eerste 2 dagen, maar zeker geen veel pijn en er stak zeker niks uit.
Morgen de poli bellen inderdaad.
Morgen de poli bellen inderdaad.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 9 april 2013 om 22:43

dinsdag 9 april 2013 om 22:56
dinsdag 9 april 2013 om 23:00
quote:motormuis78 schreef op 09 april 2013 @ 22:56:
Als ie niet goed is geplaatst dan krijg je veelal klachten.
Lijkt me niet dat je dat zelf moet gaan betalen.
En werkzaamheid zal er ook vast door beinvloed worden...
Ja, ik weet dus niet of hij verkeerd zit, het doet wel veel pijn. Niet als een blauwe plek in elk geval.
Morgen dus maar bellen, ik lees nog niemand die dit ook had.
Als ie niet goed is geplaatst dan krijg je veelal klachten.
Lijkt me niet dat je dat zelf moet gaan betalen.
En werkzaamheid zal er ook vast door beinvloed worden...
Ja, ik weet dus niet of hij verkeerd zit, het doet wel veel pijn. Niet als een blauwe plek in elk geval.
Morgen dus maar bellen, ik lees nog niemand die dit ook had.

dinsdag 9 april 2013 om 23:23
Het lijkt mij niet logisch dat de implanon eruit steekt als het als een draadje voelt. De implanon heeft de grootte van een lucifer en als die eruit steekt zie je dat duidelijk.
Ik zou een afspraak maken bij het ziekenhuis om te checken.
Ik had een flinke blauwe plek en wat pijn. Maar verder niet. Staken geen rare dingen uit en lijkt mij niet normaal.
Kan je wel gewoon bewegen met je arm en naast je laten hangen? Of doet dat ook pijn?
Ik zou een afspraak maken bij het ziekenhuis om te checken.
Ik had een flinke blauwe plek en wat pijn. Maar verder niet. Staken geen rare dingen uit en lijkt mij niet normaal.
Kan je wel gewoon bewegen met je arm en naast je laten hangen? Of doet dat ook pijn?
woensdag 10 april 2013 om 00:53
Ik heb er ook een, maar zonder harde stukjes die eruit steken. Je voelt hem bij mij wel goed zitten onder mijn huid. Na het zetten bleef het even bloeden, maar de dag erna was dit gestopt. Nog een beetje napijn gehad en nog een tijd gevoelig geweest (bijv in de sportschool of bij het tillen van de boodschappentassen), dan voelde ik precies waar het zat!
Helaas verdere ervaringen voor mij niet zo positief met de implanon.. Menstruatie is heeeeel vreemd geworden. Ik heb heel veel last van 'spotting', wekenlang achter elkaar en na 1 week rust begint het weer... :-S Denk dat hij er binnenkort uit gaat..
Ik heb gelukkig ook vriendinnen die er wel heel blij mee zijn! Hoop dat dit voor jou ook zo is!
Helaas verdere ervaringen voor mij niet zo positief met de implanon.. Menstruatie is heeeeel vreemd geworden. Ik heb heel veel last van 'spotting', wekenlang achter elkaar en na 1 week rust begint het weer... :-S Denk dat hij er binnenkort uit gaat..
Ik heb gelukkig ook vriendinnen die er wel heel blij mee zijn! Hoop dat dit voor jou ook zo is!

woensdag 10 april 2013 om 10:02
Ik heb ook een implanon geplaatst gekregen door een huisarts die er weinig verstand van af had, ook een keer 'misgeschoten' dat de implanon helemaal niet in mn arm zat. Daarna heeft ze het nog een keer geprobeerd en toen hij er in zat heeft ze waarschijnlijk met de kracht die ze zette een klein scherp randje aan mn implanon achtergelaten. Heb een jaar lang dat implanonnetje gevoeld in mn arm bij het aankleden, douchen of als iemand me vastpakte. Heb hem toen maar er uit laten halen werd er helemaal gek van.
Zou dus zeker even langsgaan bij de huisarts (bij voorkeur een andere ). want anders blijf je er last van houden.
Zou dus zeker even langsgaan bij de huisarts (bij voorkeur een andere ). want anders blijf je er last van houden.
Fashionista www.lachanna.comwww.facebook.com/stylebylachanna