Gezondheid alle pijlers

Vraag over morning after pil/menstruatie

10-04-2013 12:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, en hoop dat er hier dames zijn die mij advies kunnen geven, of in een soortgelijke situatie hebben gezeten.

Na een moeilijke relatie ben ik een aantal weken geleden iemand tegen gekomen, we zijn met elkaar naar bed geweest.

Ik ben niet aan de pil.

Omdat ik al lang geen sex meer gehad heb, ging het nogal moeizaam, we wisten niet zeker of het condoom gescheurd was dus heb ik een morning after pil gehaald.

Op 6 Maart ben ik voor het laatst ongesteld geweest, mijn cyclus is altijd 28-29 dagen tot de volgende menstruatie. Afgelopen woensdag, één week geleden had ik ongesteld moeten worden, dit ben ik niet geworden.

op 12 Maart heb ik sex gehad, op de 14e een morning after pil gehaald en voordat ik die innam hebben we nog één keer sex gehad. NIets aan de hand, en op de 20e hebben wij nog één keer sex gehad, en toch nog een moring after pil ingenomen voor de zekerheid.

Rond de 22e ben ik begonnen met bloeden, dat heeft aangehouden tot 1 april. Hiervoor naar de huisarts geweest en deze vertelde mij dat dat kon komen door de morning after pil of omdat er iets gescheurd was van binnen. Medicijnen gekregen en 1 April is het gestopt met bloeden. Nu had ik dus Afgelopen woensdag ongesteld moeten worden, ben dit niet geworden.

Kan dat komen door de morning after, of kan ik alsnog zwanger zijn geraakt ?

Dokter zegt dat ik ben begonnen met een nieuwe cyclus door de morning after, toch ben ik ongerust voor een zwangerschap.

Die jongen heb ik niet meer gesproken, dus ik kan het er ook niet over hebben met hem.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor het lezen iig!
2x een MAP in een week tijd? Wow. Je kan toch gewoon controleren of de condoom gescheurd is?! Dat je nu geen bloeding hebt kan heel goed komen door de MAP. Dat kan je menstruatie uitstellen, nogal een shitload aan hormonen, zeker als je er 2 neemt.

Als je bang bent, doe gewoon een test. Weet je het zeker.
Je kunt toch een test doen voor de zekerheid? Die zou nu wel positief moeten zijn - als je toen zwanger bent geraakt.
quote:Koettie schreef op 10 april 2013 @ 12:54:

2x een MAP in een week tijd? Wow. Je kan toch gewoon controleren of de condoom gescheurd is?! Dat je nu geen bloeding hebt kan heel goed komen door de MAP. Dat kan je menstruatie uitstellen, nogal een shitload aan hormonen, zeker als je er 2 neemt.

Dat valt wel mee hoor.
Wat valt mee?
Testen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Koettie schreef op 10 april 2013 @ 12:56:

Wat valt mee?Die "shitload" aan hormonen.
Gewoon een test doen en daarna eens lang de HA voor fatsoenlijke anticonceptie want de MAP is geen snoepje of zo
Heb ook nogal last van stemmingswisselingen de laatste week, dacht zelf ook dat dat komt door de morning after, 2 keer in één week is natuurlijk ook best veel..

Dokter zegt dat ik pas eind deze maand kan testen..
Zou er een grote kans zijn dat ik zwanger ben geworden ?

Ook i.v.m de langdurige bloeding tussen 22 maart en 1 april..

Ik hoop zo erg dat ik niet zwanger ben!
3x een morning afterpil? Ik zou ook van de leg raken. Testen volgens het advies van de huisarts en fatsoenlijke anticonceptie regelen!
Ik hoop ook voor je dat je niet zwanger bent. Maar (heel onaardig) hoop ik ook dat je nog even flink stress hebt en dat dat dan genoeg prikkel oplevert om niet zo laks te zijn en het nu goed te regelen.
Die dokter moet zijn vakliteratuur beter bijhouden.

Je kun testen vanaf 14 dagen na je eisprong. Als jij zwanger bent geraakt, was die tussen 12 en 14 maart.
Hoezo gebruik je niet gewoon condoom of pil ipv de MAP te gebruiken als anticonceptie. 1x kan ik nog snappen, maar daarna heb je nog twee keer sex en neem je gewoon maar weer een MAP? Ik vind het best gek. En ik hoop dat je nu dan wel normale anticonceptie hebt voor de volgende keer?
Jezus mens, het is een NOOD PIL!

Geen "Oops hihi alweer seks gehad" pil!

Wát een onverantwoordelijkheid
Dubbel, maar lets take this opportunity om je te vertellen dat een MAP 2x in 1 cyclus (laat staan 3) minder betrouwbaar is.
quote:marthe16 schreef op 10 april 2013 @ 13:00:

[...]

Die "shitload" aan hormonen.

Oh dat valt mee joh?

In dat geval TO ben je zwanger. Want de MAP is geen shitload aan hormonen en zal vast je menstruatie niet uitgesteld hebben.

Het was meer niet gepland zeg maar,

Had een lange tijd geen sex gehad en ben nooit aan de anticonceptie geweest...

Weet dat het stom is om zo een pil in te nemen maar wat had ik anders moeten doen.

Dokter heeft me nu wel de pil meegegeven waarmee ik kan starten, als dat nog nodig is..
Condoom? Want je hebt alle drie de keren seks wel met condoom gedaan? Maar je was de eerste keer bang dat het gescheurd was?

Maar als je nu al zwanger bent, gaat die pil ook niet meer helpen natuurlijk.
Fijn dat je nu de pil hebt! Mocht je ermee willen starten, dat kan opzich ook niet zomaar (zo komt het over in je post) maar dat moet wel tijdens je menstruatie mocht je willen dattie gelijk veilig is... Lees ook vooral de bijsluiter! Maar misschien heb je hier wel goed overnagedacht en wist je dit al zoja, mosterd! .
quote:Ephina schreef op 10 april 2013 @ 13:30:

Ik begrijp het ook niet.

En het was nog geen relatie ook.
Het was idd geen relatie,

Gewoon sex meer niet.

Natuurlijk is het stom, maar daar heb ik nu niets aan.

Ik heb al eerder een nare ervaring gehad met zwangerschap dus vandaar dat ik hier niet op zit te wachten.

Iemand ervaring met uitgestelde menstruatie ?
quote:akelei91 schreef op 10 april 2013 @ 13:47:

Fijn dat je nu de pil hebt! Mocht je ermee willen starten, dat kan opzich ook niet zomaar (zo komt het over in je post) maar dat moet wel tijdens je menstruatie mocht je willen dattie gelijk veilig is... Lees ook vooral de bijsluiter! Maar misschien heb je hier wel goed overnagedacht en wist je dit al zoja, mosterd! .Natuurlijk kan je 'zomaar' starten met de pil. Als je begint op de eerste dag van je menstruatie is ze meteen veilig. Daarbuiten is ze na 7 dagen veilig. Dan moet ze in die 7 dagen wel even nadenken over condooms.
quote:Ephina schreef op 10 april 2013 @ 13:30:

@Ephina: Wat ben jij een zielig type zeg. Fijn dat je zelf kennelijk een toonbeeld van verantwoordelijkheid bent. Minder leuk dat je mensen die hier om hulp komen vragen meent te kunnen veroordelen.

TO, wellicht kun je iets met onderstaande informatie:

De morning-afterpil bevat het geslachtshormoon levonorgestrel (een progestageen), dat ook in veel gewone anticonceptiepillen wordt gebruikt. De dosis (1,5 mg) komt overeen met ongeveer een week gebruik van de anticonceptiepil.

Eventuele klachten gaan binnen een paar dagen vanzelf over. Er zijn geen nadelige effecten op de langere termijn.

Heeft u de morning-afterpil gebruikt? Neem dan tot de eerstvolgende menstruatie, of totdat u de gewone anticonceptiepil weer zeven dagen achter elkaar heeft geslikt, extra anticonceptieve maatregelen. Gebruik bijvoorbeeld een condoom. De eerstvolgende menstruatie kan soms eerder of soms later komen dan normaal. De menstruatie kan ook heviger zijn.

Mocht de menstruatie langer dan vijf dagen uitblijven na de verwachte menstruatiedatum of veel lichter zijn dan normaal, dan is er een kans dat de morning-afterpil niet goed heeft gewerkt. Gebruik dan een zwangerschapstest. Als de test negatief is, maar de menstruatie blijft nog een week uit, doe dan nog een zwangerschapstest of neem contact op met uw arts.
Testen. Zou nu positief moeten zijn als je zwanger bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven