Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
zaterdag 23 februari 2013 om 19:11
Ik ben 26, werk in de gehandicaptenzorg en verdien ongeveer 1800 netto per maand als ik fulltime werk. Ik vind dat een goed salaris, maar ik werk me er echt kapot voor: veel avonden, zondagen, soms nachten en vaak tot laat (23 uur) werken en om 07.00 weer beginnen. Ik overweeg nu om parttime terug in de tuinbouw te gaan werken. Ik hou dan netto stuk minder over, maar heb wel meer regelmatige werktijden en normale uren, want 4 urige diensten zijn vrij normaal in de zorg.
zondag 24 februari 2013 om 14:03
- 22 jaar
- Management Assistant bij een grote hotelketen, val dus onder de Horeca-cao
- 1 jaar stage-ervaring in deze functie binnen hetzelfde bedrijf
- circa 2000 bruto op basis van 38 uur per week
- eindejaarsuitkering van 6%, vakantiegeld 8%
- overuren vrij opneembaar
Mag als starter zijnde zeker niet klagen
- Management Assistant bij een grote hotelketen, val dus onder de Horeca-cao
- 1 jaar stage-ervaring in deze functie binnen hetzelfde bedrijf
- circa 2000 bruto op basis van 38 uur per week
- eindejaarsuitkering van 6%, vakantiegeld 8%
- overuren vrij opneembaar
Mag als starter zijnde zeker niet klagen

maandag 25 februari 2013 om 14:04
maandag 25 februari 2013 om 14:19
HBO opgeleid (nu met WO studie bezig)
- bruto 3750 per maand
- kan een auto krijgen van de zaak maar heb nee gezegd i.v.m. dat ik op de fiets sneller ben
- geen 13e maand
- 25 vakantie dagen
- pensioen wordt betaald
- opleidingsbudget (WO studie betaal ik wel zelf)
- dit is op basis van 36 uur per week
- 8% vakantiegeld
- bruto 3750 per maand
- kan een auto krijgen van de zaak maar heb nee gezegd i.v.m. dat ik op de fiets sneller ben
- geen 13e maand
- 25 vakantie dagen
- pensioen wordt betaald
- opleidingsbudget (WO studie betaal ik wel zelf)
- dit is op basis van 36 uur per week
- 8% vakantiegeld
Ik heb geen concentratieprobleem, het is alleen dat ik... hey een vliegtuig!
woensdag 27 februari 2013 om 11:34

woensdag 27 februari 2013 om 12:09
quote:commuuk schreef op 27 februari 2013 @ 11:34:
Heb net nieuwe baan en begin binnenkort.
24u pw, commadviseur/medewerker.
Addertje onder t gras: ben nog niet afgestudeerd maar zit op HBO.
Geen idee wat ik ga verdienen.. Is een soort overheidsorg, dus wat zal t zijn? Iemand enig idee??Hoezo vraag je dat niet tijdens de sollicitatieprocedure? Je gaat toch niet ergens een baan aannemen zonder dat je weet wat je verdient en wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Beetje vreemd.
Heb net nieuwe baan en begin binnenkort.
24u pw, commadviseur/medewerker.
Addertje onder t gras: ben nog niet afgestudeerd maar zit op HBO.
Geen idee wat ik ga verdienen.. Is een soort overheidsorg, dus wat zal t zijn? Iemand enig idee??Hoezo vraag je dat niet tijdens de sollicitatieprocedure? Je gaat toch niet ergens een baan aannemen zonder dat je weet wat je verdient en wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Beetje vreemd.

vrijdag 1 maart 2013 om 11:47
vrijdag 1 maart 2013 om 19:33
Opleiding: vpk mbo niv 4
Baan: vpk in de psychiatrie
Ervaring: precies vandaag 3 jaar zonder stages mee te rekenen.
Uren: 36 uur
Salaris bruto: 2210 maar ga nu me jaarijks perodiek omhoog dus nu 2330.
Netto ongeveer: 1850 per maand maar ik werk onrechtmatig dus afhankelijk van wat ik werk, hoeveel toeslagik krijg.
Vakantiegeld 8% en ei dejaarsuikering 6,750%.
Baan: vpk in de psychiatrie
Ervaring: precies vandaag 3 jaar zonder stages mee te rekenen.
Uren: 36 uur
Salaris bruto: 2210 maar ga nu me jaarijks perodiek omhoog dus nu 2330.
Netto ongeveer: 1850 per maand maar ik werk onrechtmatig dus afhankelijk van wat ik werk, hoeveel toeslagik krijg.
Vakantiegeld 8% en ei dejaarsuikering 6,750%.
zaterdag 9 maart 2013 om 18:45
Ik
41 jaar
zelfstandig ondernemer
uren minimaal 24 per week
minimaal ¤ 1.000
Man
42 jaar
bouw
38 uur
Bruto: ¤ 2500 (gedeelte wordt gestort in vakantiebonfonds)
Netto: ¤ 1500 netto per maand
Vakantiegeld: vakantiebonnen ¤ 5600 (maar wel 3 weken geen loon in de zomervakantie en feestdagen worden niet doorbetaald)
41 jaar
zelfstandig ondernemer
uren minimaal 24 per week
minimaal ¤ 1.000
Man
42 jaar
bouw
38 uur
Bruto: ¤ 2500 (gedeelte wordt gestort in vakantiebonfonds)
Netto: ¤ 1500 netto per maand
Vakantiegeld: vakantiebonnen ¤ 5600 (maar wel 3 weken geen loon in de zomervakantie en feestdagen worden niet doorbetaald)
zaterdag 9 maart 2013 om 20:34
Opleiding: niet afgeronde academische opleiding (psychologie), nu bezig met bachelor management
Baan: leidinggevende in de gehandicaptenzorg sinds 5 jaar (ik ben 33 jaar)
Brutosalaris: ¤3636 p/m op basis van 36 uur (in praktijk 45 uur)
Verder: vergoeding voor bereikbaarheidsdiensten ongeveer ¤3000 per jaar bruto voor 7 weken telefonische bereikbaarheid
8% vakantiegeld
6,75% eindejaarsuitkering
Laptop, smartphone en tablet vd zaak (noodzakelijk voor functie, beperkt privégebruik is toegestaan)
Mogelijkheid om thuis of elders te werken
Opleiding wordt vergoed
Reiskosten (dienstreizen) en andere onkosten worden vergoed
Uren zijn zeer flexibel in te delen waardoor ik makkelijk vrij kan plannen en dus regelmatig kan reizen; resultaten tellen, uren niet
Ik vind mijn salaris vrij laag voor mijn functie. De ontwikkelingsmogelijkheden, secundaire arbeidsvoorwaarden (grote vrijheid in combineren werk en privé), leuke collega's en brede functie-inhoud maken dat ik zeer tevreden ben.
Baan: leidinggevende in de gehandicaptenzorg sinds 5 jaar (ik ben 33 jaar)
Brutosalaris: ¤3636 p/m op basis van 36 uur (in praktijk 45 uur)
Verder: vergoeding voor bereikbaarheidsdiensten ongeveer ¤3000 per jaar bruto voor 7 weken telefonische bereikbaarheid
8% vakantiegeld
6,75% eindejaarsuitkering
Laptop, smartphone en tablet vd zaak (noodzakelijk voor functie, beperkt privégebruik is toegestaan)
Mogelijkheid om thuis of elders te werken
Opleiding wordt vergoed
Reiskosten (dienstreizen) en andere onkosten worden vergoed
Uren zijn zeer flexibel in te delen waardoor ik makkelijk vrij kan plannen en dus regelmatig kan reizen; resultaten tellen, uren niet
Ik vind mijn salaris vrij laag voor mijn functie. De ontwikkelingsmogelijkheden, secundaire arbeidsvoorwaarden (grote vrijheid in combineren werk en privé), leuke collega's en brede functie-inhoud maken dat ik zeer tevreden ben.

vrijdag 15 maart 2013 om 07:46
Update ivm nieuw contract!
- 20 jaar
- Medewerker Klantenservice in de energiebranche
- 1 jaar ervaring
- 2100 bruto op basis van 40 uur per week, inclusief 128 euro reiskostenvergoeding
- 8% vakantiegeld
- 245 euro per maand eigen budget om bijvoorbeeld uit te laten betalen of iets anders van te kopen.
Ben heel erg tevreden!
- 20 jaar
- Medewerker Klantenservice in de energiebranche
- 1 jaar ervaring
- 2100 bruto op basis van 40 uur per week, inclusief 128 euro reiskostenvergoeding
- 8% vakantiegeld
- 245 euro per maand eigen budget om bijvoorbeeld uit te laten betalen of iets anders van te kopen.
Ben heel erg tevreden!

maandag 18 maart 2013 om 13:42
maandag 18 maart 2013 om 14:37
Heb vorige week mijn eigen zaak aan de wilgen gehangen. Ik verlang weer naar een thuisbasis. En heb dus per 1 mei een vaste baan (ben gevraagd en uiteindelijk op gesprek geweest en het was gewoon leuk)
Functie: Hoofd Business Management
Uren: 40+ (die plus ivm reizen. Een hotel lijkt leuk maar niet thuis is niet thuis)
Leeftijd: 40
Salaris per maand bruto: ¤ 6923 + maandelijkse vergoeding aangaande reizen en jaarlijks 20% bonus bij behalen performance
Salaris netto: Geen flauw idee nog, dat zal ik eind mei wel zien
Vakantiegeld: 8%
Pensioen: Volledig betaald
Laptop, telefoon en leasebudget (leaseauto heb ik zelf nog vanuit eigen zaak en dat contract loopt nog een jaar dus met dat budget kan ik dat jaar nog betalen)
Heb er ontzettend veel zin in
Functie: Hoofd Business Management
Uren: 40+ (die plus ivm reizen. Een hotel lijkt leuk maar niet thuis is niet thuis)
Leeftijd: 40
Salaris per maand bruto: ¤ 6923 + maandelijkse vergoeding aangaande reizen en jaarlijks 20% bonus bij behalen performance
Salaris netto: Geen flauw idee nog, dat zal ik eind mei wel zien
Vakantiegeld: 8%
Pensioen: Volledig betaald
Laptop, telefoon en leasebudget (leaseauto heb ik zelf nog vanuit eigen zaak en dat contract loopt nog een jaar dus met dat budget kan ik dat jaar nog betalen)
Heb er ontzettend veel zin in

dinsdag 19 maart 2013 om 09:08
Ik ben 22 jaar en op het moment bezig met afstuderen aan de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Iemand een idee wat een normaal start salaris is in dit beroep? Als ik al werk kan vinden tenminste.. Bruto-bedragen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom bij de één het verschil tussen bruto en netto veel kleiner is dan bij de ander (wellicht heeft het met pensioenopbouw en belastingschaal te maken?).

dinsdag 19 maart 2013 om 09:13
quote:maud85 schreef op 19 maart 2013 @ 09:08:
Ik ben 22 jaar en op het moment bezig met afstuderen aan de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Iemand een idee wat een normaal start salaris is in dit beroep? Als ik al werk kan vinden tenminste.. Bruto-bedragen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom bij de één het verschil tussen bruto en netto veel kleiner is dan bij de ander (wellicht heeft het met pensioenopbouw en belastingschaal te maken?).Het verschil in netto loon heeft oa met het pensioen en de premies te maken. De sociale verzekeringspremies verschillen per sector, en de premies voor pensioen en eventueel andere verzekeringen (ANW, WAO, etc) - en de verhouding tussen werkgevers en werknemersbijdrage - verschillen eveneens per sectore of zelfs per bedrijf. En daarnaast kunnen zaken als reiskostenvergoeding (wordt vaak op organisatieniveau afgesproken) en vergoedingen voor bijv onregelmatige diensten, oproepdiensten, etc natuurlijk ook nog een verschil opleveren.
Ik ben 22 jaar en op het moment bezig met afstuderen aan de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Iemand een idee wat een normaal start salaris is in dit beroep? Als ik al werk kan vinden tenminste.. Bruto-bedragen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom bij de één het verschil tussen bruto en netto veel kleiner is dan bij de ander (wellicht heeft het met pensioenopbouw en belastingschaal te maken?).Het verschil in netto loon heeft oa met het pensioen en de premies te maken. De sociale verzekeringspremies verschillen per sector, en de premies voor pensioen en eventueel andere verzekeringen (ANW, WAO, etc) - en de verhouding tussen werkgevers en werknemersbijdrage - verschillen eveneens per sectore of zelfs per bedrijf. En daarnaast kunnen zaken als reiskostenvergoeding (wordt vaak op organisatieniveau afgesproken) en vergoedingen voor bijv onregelmatige diensten, oproepdiensten, etc natuurlijk ook nog een verschil opleveren.