Geld & Recht alle pijlers

OV Chipkaart

12-04-2013 14:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ov-chipkaart doet het niet meer, niks nada noppes.(kaart is amper 1 jaar oud)

Er zit genoeg geld op, dat is het probleem niet. Heb er niks geks mee gedaan, zit in mijn portemonnee samen met andere pasjes.

Ik ben naar een OV-punt geweest (wel achterlijk dat dit 15 km uit mijn buurt was), meneer achter de balie gaf aan dat hij de kaart gewoon kon lezen en dat er inderdaad genoeg op staat. Het probleem zou mogelijk zijn dat de antenne van de kaart stuk aan het gaan is. Zijn scanapparaat was ook veel beter dan de chipapparaten in de bus, vandaar dat de kaart het bij hem gewoon deed.

Zijn advies was om het op te sturen, en na 3 weken zou ik een nieuwe kaart ontvangen of een nieuwe anonieme ov-kaart kopen voor 7 euro.

Het dat ik voor de bus nu losse kaartjes moet kopen, die duurder zijn dat was mijn eigen probleem. Meneer deed alsof het niks was.Als ik er onzorgvuldig mee was omgegaan, dan had ik het nog begrepen, het gaat hier om een vrijwel nieuwe kaart.

Wat zijn mijn rechten en plichten in dit geval? Weet iemand dit?
Dit jaar ging mijn ov-chipkaart kapot. Ik had mijn ov-chipkaart in zo''n studentreisbewijs hoesje. Hij ging stuk terwijl ik gewoon in mijn hand vast en ik zat in de bus en kon niet meer uitchecken. Opgestuurd en al. Ik had binnen anderhalve een nieuwe, maar moest wel 11 euro betalen voor de nieuwe kaart. Het ov-chipkaart bedrijf vond dat ik zelf stuk had gemaakt, terwijl ik dat niet vond.

Ik moest ook nog bijbetalen, omdat ik negatief saldo erop staan en als ik wel gewoon had uitgecheckt had ik een positief slado op de kaart gehad. Het terugvragen van het bedrag heb ik echt opgegeven.

Als met de klantenservice bel van dat bedrijf heb ik het gevoel dat met een callcenter in buitenland zit bellen. Echt zwaar accent en dan moet je echt goed luisteren wat ze zbus teggen.

Ondanks heeft de ov-chipkaart voor mij voordelen ten opzichte van het papierenkaarte, zoals de busreis is voor mij goedkoper met de ov-chipkaart dan zo'n kaartje in de bus te kopen
Je moet ook geen kaartje in de bus kopen Betoverend. Die zijn haske duur. Maar een ouderwetse strippenkaart is voor mij nog altijd voordeliger.
Mijn persoonlijk ov chipkaart verlipe in febr dit jaar.Er stond nog iets van 40 euro op.

Dat zou ik na 4 weken gestort krijgen.

Ik heb het nu nog niet terug!!

Voor mij geen ov -chip meer!

En duur dat het ov wordt!

Voor een bus 60 kilometer verderop vragen ze al 8 euri enkele reis!
Ligt het nou aan mij of worden er verschillende tarieven gehanteerd?
quote:polki schreef op 13 april 2013 @ 14:49:

Ligt het nou aan mij of worden er verschillende tarieven gehanteerd?Nee, dat ligt niet aan jou. Dat lees ik hier ook terug. Waarom ik dan 12,50 moest betalen is me nog steeds een raadsel...
quote:eldiabonita schreef op 12 april 2013 @ 21:35:

Mijn persoonlijk ov chipkaart verlipe in febr dit jaar.Er stond nog iets van 40 euro op.

Dat zou ik na 4 weken gestort krijgen.

Ik heb het nu nog niet terug!!

Voor mij geen ov -chip meer!

En duur dat het ov wordt!

Voor een bus 60 kilometer verderop vragen ze al 8 euri enkele reis!Ik zou even contact opnemen met OV loket. http://www.ovloket.nl/?ac=CMS+Version%3A+Default

Zij dienen inderdaad je geld binnen 4 weken te storten. De maatschappij van je kaart is nooit blij met klachten want als ze heel veel klachten krijgen moeten men een boete betalen. En met het ov loket zijn ze helemaal niet blij. Dus meld het bij ov loket.
Mijn eerste kaart was ook binnen no time kapot. Eerst tot drie keer toe verkeerde informatie gekregen van de klantenservice, toen opgestuurd en uiteindelijk vijf euro terug gekregen terwijl ik die kaart net opgewaardeerd had met 25 euro. Na tig dure 0900 telefoontjes met mensen die niet te verstaan waren en nadat ik opgehangen werd en onbeschoft geholpen werd, heb ik het maar opgegeven. Ondertussen waren ze tot twee keer toe mijn aanvraag kwijt waardoor het me ook weer nieuwe pasfoto's kostte. Nee de klantenservice van OV Chipkaart is echt dramatisch.
En dan vinden mensen het nog onbeschoft als je uiteindelijk na een boel frustratie niet meer al te vriendelijk bent tegen zo'n klantensvice medewerker. Want ja, wat kan die er nu helemaal aan doen??

Zie topic hieronder...

Klantenservice
Ik kreeg na 3 maanden eindelijk een nieuwe kaart en na 9 maanden eindelijk mijn geld terug. Oh, en ik bewaarde mijn kaart altijd in mijn portemonnee. Inchecken deed ik zonder kaart eruit te halen. De kwaliteit van die dingen is gewoon niet zo goed. Soms gaan ze gewoon stuk.

Toen mijn tweede stuk ging (!), heb ik gezegd dat ik hem kwijt was. Binnen drie dagen had ik een nieuwe kaart èn mijn geld terug.
quote:Pantax schreef op 15 april 2013 @ 15:44:

Toen mijn tweede stuk ging (!), heb ik gezegd dat ik hem kwijt was. Binnen drie dagen had ik een nieuwe kaart èn mijn geld terug.Wat een ellende hier. Mocht mijn kaart stuk gaan dan weet ik wat ik moet zeggen Pantax!
die dingen zijn gewoon rotdingen, beschadigen heel snel ook al ga je er zorgvuldig mee om. Het beste is om je er niet druk om te maken, heb je alleen jezelf mee, dat hele k*tbedrijf interesseert het geen reet. tip: haal bij de bank een hard hoesje, dan raakt ie niet zo makkelijk beschadigd.
oh ja, idd opgeven als kwijt, is stukken goedkoper en sneller
Shit, had ik dat geweten....
De OV-kaart is kut.
De OV-kaart is kut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven