Gezondheid alle pijlers

gestopt met pil, niet ongesteld.

27-05-2008 12:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

ik ben met de pil gestopt (diane) vanwege de bijwerkingen en omdat mijn huisarts enorm moeilijk doet om me een andere pil te geven (hij wil het niet geven en snapt niet waarom ik een andere wil) Ik heb nu sinds ik gestopt ben geen cystes meer in mijn borst(erg pijnlijk!) en ik voel me veel beter.,. alleen.. ik moest vrijdag ongesteld worden.. en ben het dus nog niet:S

Is dat normaal als je gestopt ben dat het langer duurt? en hoelang duurt het ongeveer? (zwangerschap kan niet )
ja dat herken ik wel, ben zelf nu een jaar geleden gestopt met de pil ivm met gezondheid. ik heb er bijna een jaar overgedaan om weer regelmatig ongesteld te worden!

Dus ja die hormonen doen wat met je hoor... heb zelf een paar weken gelden een Morning Afterpil moeten nemen vanwege een ongelukje....en ik merk gewoon dat mijn lichaam er weer een beetje van slag van is!

Geef het gewoon even de tijd!
oh oke.. dan weet ik dat het normaal is

ja zwangerschap kan bij mij niet omdat ik altijd de condooms controleer... en heb wel een MAP liggen voor het geval dat hij een keer scheurt..

maar ik hoop dan dat ik het volgende week pas word. haha zou zaterdag gaan zwemmen en vind dat nooit zo fijn als ik ongesteld ben.. maarja..
hoi meiden,voor t eerst op t forum!!

Ben pas ook met de pil gestopt,duurde wel 3 mnden dus kan een tijdje duren,maar zo erg is t toch niet.

Ik vond t wel fijn zo ff niet ongie hihi

groetjes perzikje
hahaha nee dat ken ik (met het zwemmen). En hou er rekening mee zolang je je druk maakt of je wel of niet ongesteld wordt kan het alleen maar langer duren voordat je gaat menstrueren!
op dit moment maak ik me er niet druk om eigenlijk, ik vroeg het me alleen af :-)

zo dat is wel lang 3 maanden.. ja het is ook wel fijn.. alleen lijkt mij dat je na tijdje toch gaat denken dat er iets mis is??
Tot een half jaar is volkomen normaal. Daarna is het handig om het inderdaad toch eens na te laten kijken voor de zekerheid.

En dat je huisarts je geen andere pil wil geven, als je dat wel wilt is belachelijk. Tenzij hij daar goede redenen voor heeft natuurlijk. Die cystes in je borst bijv. kunnen die heel misschien door de pil komen??? Ik heb geen idee hoor, maar misschien is dat de reden.

Als er verder geen goed reden is, en je wil gewoon een andere pil, dan moet je die gewoon krijgen hoor. Heel apart dat je huisarts zich daarmee bemoeit! Snap het niet zo goed. (daarom vermoed ik goede reden?)
die cystes kwamen idd door de pil.. maar zo fijn is het niet als je ruim 2/2,5e week enorm pijnlijke borsten hebt en met wassen als je langs de cyste komt dat het nog meer pijn doet:(
Ik snap je opmerking niet : 'maar zo fijn etc....' hoe bedoel je de maar?

Dan is het toch logisch, als het door de pil komt dat je geen andere pil meer gaat nemen....tenzij je de cyste inderdaad niet zo erg vind...maar dat vind je dus wel...

?
nou ik had het met een lichte pil juist niet! die cystes dan. alleen ik had bij de migrogynon last van misselijkheid, dus moest over op een andere van hem. hij vind dat ik de diane gewoon moet blijven slikken (ben zelf gestopt zonder zijngoedkeuring zegmaar)
Oh oke. Dus als ik het goed begrijp zit het zo: je krijgt last van die cystes door de dianapil maar niet door de pil in het algemeen? En het is niet aangetoond dat die cyste door de diana kwamen. Het is meer het eigen idee, en bevindingen. Maar zoals je aangeeft worden de cystes echt minder na het stoppen dus lijkt me inderdaad de conclusie terecht dat het door de diana komt.

In dat geval (bij andere pil geen last en wil graag wel een pil slikken) lijkt me dat er geen reden is om je geen andere pil voor te schrijven.

Wat apart dan zeg, van je huisarts!
Ook ik ben in het verleden weleens gestopt met de pil (microgynon 30 was dat). Bij mij heeft het toen 14 maanden geduurd voor ik weer ongesteld werd. Na een jaar ben ik bij de huisarts geweest en die zei dat het volkomen normaal was. En idd: twee maanden later werd ik dus ongesteld.

Een vriendin van mij had precies hetzelfde: bij haar duurde het ongeveer een jaar voordat ze weer ongesteld werd na het stoppen met de pil (ook microgynon 30).

Een andere vriendin van mij is vier maanden geleden gestopt met de pil (diane) en is nog steeds niet ongesteld geworden. Ook haar huisarts zei dat het wel een jaar kon duren.

Je weet natuurlijk nooit of er iets mis is, maar het is dus vrij normaal dat het erg lang duurt voordat je weer ongesteld wordt nadat je gestopt bent met de pil. Al heb ik ook weleens van iemand gehoord dat ze na twee maanden gewoon weer ongesteld was.

Liefs, SF
quote:loek2 schreef op 27 mei 2008 @ 13:52:

Oh oke. Dus als ik het goed begrijp zit het zo: je krijgt last van die cystes door de dianapil maar niet door de pil in het algemeen? En het is niet aangetoond dat die cyste door de diana kwamen. Het is meer het eigen idee, en bevindingen. Maar zoals je aangeeft worden de cystes echt minder na het stoppen dus lijkt me inderdaad de conclusie terecht dat het door de diana komt.

In dat geval (bij andere pil geen last en wil graag wel een pil slikken) lijkt me dat er geen reden is om je geen andere pil voor te schrijven.

Wat apart dan zeg, van je huisarts!hij zei het zelf, maar ik merkte,: zodra ik een stopweek had, werd de grootte van de cyste minder..zodra ik begon, werd hij groter.. en nu ik gestopt ben, is het weg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven