snipverkouden, last van holtes

donderdag 13 juni 2013 om 14:55
Ik was al 2 jaar niet meer verkouden geweest, tot afgelopen januari. Toen werd ik heel erg verkouden en kreeg ontstoken holtes. Veel pijn gehad en veel pijnstillers geslikt.
Probleem is dat het niet helemaal over wil gaan. Ik ben al een half jaar op en af verkouden, pijnlijke holtes, dichte neus, voel me ziek en weinig energie. Behalve dat ik dat niet gewend ben van mezelf heb ik ook twee kleine kinderen dus ik kan gewoon niet constant ziek zijn, word er gek van! Ab wordt niet voorgeschreven omdat dat nauwelijks helpt, dat lees ik op internet ook overal.
Heeft iemand tips om mijn klachten te verminderen? Stomen doe ik al maar heeft weinig effect, en ik heb geen zin om eeuwig pijnstillers te blijven slikken.
Probleem is dat het niet helemaal over wil gaan. Ik ben al een half jaar op en af verkouden, pijnlijke holtes, dichte neus, voel me ziek en weinig energie. Behalve dat ik dat niet gewend ben van mezelf heb ik ook twee kleine kinderen dus ik kan gewoon niet constant ziek zijn, word er gek van! Ab wordt niet voorgeschreven omdat dat nauwelijks helpt, dat lees ik op internet ook overal.
Heeft iemand tips om mijn klachten te verminderen? Stomen doe ik al maar heeft weinig effect, en ik heb geen zin om eeuwig pijnstillers te blijven slikken.

donderdag 13 juni 2013 om 15:20
quote:olivia1 schreef op 13 juni 2013 @ 15:06:
Ster dat was ik me idd ook aan het afvragen, maar ik heb nooit hooikoorts gehad. Hoe kom ik daarachter?Slik een keer Loratadine, gewoon bij kruidvat te koop. Als het meteen (binnen 30 minuten) helpt weet je dat het met hooikoorts of huisstof te maken heeft.
Ster dat was ik me idd ook aan het afvragen, maar ik heb nooit hooikoorts gehad. Hoe kom ik daarachter?Slik een keer Loratadine, gewoon bij kruidvat te koop. Als het meteen (binnen 30 minuten) helpt weet je dat het met hooikoorts of huisstof te maken heeft.

donderdag 13 juni 2013 om 16:44
Ik heb wel degelijk antibiotica gekregen toen ik een chronische bijholteontsteking had (zou dat niet bij jou ook aan de hand zijn?), en was er na die kuur direct vanaf. Onlangs weer antibiotica gehad (in de bijsluiter stond zelfs vermeld dat het bij bijholteontsteking o.a. wordt voorgeschreven, dus wat nou 'helpt niet/wordt niet voorgeschreven'. Gewoon om vragen hoor!

vrijdag 14 juni 2013 om 10:31
Tip: probeer de Capsinol neusspray eens, die werkt bij mij erg goed! Ik had ook al jaren lang last van verkoudheid/chronische ontsteking. Mij is deze neusspray toen aangeraden door mijn kno-arts om eens iets anders te proberen en ben er blij mee. Het is een spray op basis van peper (ook wel pittig dus..
) en verder ook natuurlijk, dus niet slecht voor je gezondheid. Sterkte!