Gezondheid alle pijlers

Gestopt met pil: Acne

15-06-2013 10:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik ben sinds een paar weken gestopt met de pil, maar nu heb ik enorm last van acne.. Ik wil over een paar dagen weer beginnen (als ik de pil bij de apotheek heb gehaald). Hoelang duurt het ongeveer voordat mijn huid weer glad en regelmatig is zoals het vroeger was?

Liefs
Bij mij herstelde het niet. Hopelijk bij jou wel.
Waarom ben je gestopt en wil je weer beginnen?

Je lichaam moet een nieuwe balans vinden qua hormonen, niet echt handig om dan met pilgebruik te gaan zitten klooien.
Ja ik had er helaas niet over nagedacht. Enorm veel spijt van. Maar ik heb nu maar 2 puistjes zeg maar.. Als ik maandag begin moeten die toch wel snel weg zijn?
quote:noor146 schreef op 15 juni 2013 @ 10:24:

maar nu heb ik enorm last van acne..quote:noor146 schreef op 15 juni 2013 @ 10:37:

Maar ik heb nu maar 2 puistjes zeg maar.. Als ik maandag begin moeten die toch wel snel weg zijn?

Dus dit versta je onder 'enorm last van acne'?
Ik was ook gestopt met de Diane, maar ben na 3 maanden weer begonnen omdat de acne terugkwam. Ben nu 1 maand met de Diane bezig, maar nu wordt de acne pas iets minder.
quote:pink11 schreef op 15 juni 2013 @ 10:41:

[...]

[...]

Ja het zijn wel hele grote.. En als ze weggaan dan komen er gelijk weer 2.
Ik zou de definitie van acne maar eens opzoeken dan...
27 mensen vinden dit leuk.
2 puistjes is geen enorme acné!! Wat hebben mensen dan die helemaal onder zitten???
Nouja ik heb altijd last gehad van acne, en eindelijk was het een beetje aan het weggaan. Maar nu heb ik 2 abcessen, na het stoppen met de pil. Ik ben een paar weken gestopt, maar ik vraag me af of mijn huid weer normaal wordt als ik de pil weer ga slikken en hoelang dat ongeveer duurt. Eindelijk was ik weer een beetje tevreden met mezelf door m'n huid, en nu voel ik me down, zoals ik me een paar maanden geleden voelde toen ik nog ernstig acne had.
Het duurt ongeveer 3 maanden voordat je lichaam weer in balans is, dus als ik jou was zou ik even afwachten. Ik kreeg na het stoppen met Diane ook zo'n twee maanden wat meer last van puistjes maar uiteindelijk werd het weer normaal. Met welke pil ben je trouwens gestopt? En wil je nu aan een nieuw merk?
quote:kiwikusje schreef op 15 juni 2013 @ 12:06:

Het duurt ongeveer 3 maanden voordat je lichaam weer in balans is, dus als ik jou was zou ik even afwachten. Ik kreeg na het stoppen met Diane ook zo'n twee maanden wat meer last van puistjes maar uiteindelijk werd het weer normaal. Met welke pil ben je trouwens gestopt? En wil je nu aan een nieuw merk?Wow, ook al begin ik weer na 3 weken gestopt te zijn? Niet mijn hele huid is onrustig maar 2 plekken op mijn wang. Als ik de pil weer ga slikken, dan wordt m'n acne toch niet erger? Ja ik zat niet aan de Diane, aangezien die niet meer door mijn dokter wordt voorgeschreven. Wel een lichtere pil slik ik. Ik wil wel hetzelfde merk houden, aangezien hij me wel beviel.
Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat mijn huid weer normaal is? Note: Ben 3 weken gestopt met de pil.
Ik wil graag mijn ervaring met jullie delen. Misschien dat anderen er iets aan hebben:

Sinds een half jaar slik ik de pil niet meer. Na bijna 18 jaar durfde ik bijna niet te stoppen, omdat ik bang was dat mijn acne weer in volle glorie terug zou komen. Ik heb daarom de pil langzaam 'afgebouwd'. Het begon met het innemen van de pil om de dag, daarna twee keer in de week, vervolgens één keer per week tot het moment dat ik het helemaal niet meer slikte. Daarbij slikte ik trouw biergisttabletten en gebruikte ik producten van Uncover Skincare en Paula's Choice. Ik weet niet of het komt door het afbouwen van de pil, de producten, de biergisttabletten of een flinke dosis geluk, maar ik ben erg happy hoe mijn huid zich tot nu toe houdt. Mijn huid is wel iets vetter geworden en soms heb ik hier en daar een puistje, maar ik zit nog steeds niet helemaal onder de pukkels wat ik eigenlijk had verwacht en waar ik zo tegenop zag...

Ik wil zeker niet zeggen dat dit dé oplossing is en ik weet niet in hoeverre het 'slecht' is om de pil af te bouwen, maar ik weet wel dat ik momenteel heel blij ben met mijn huid. Acne kan echt je leven verzieken en ik ben dan ook erg dankbaar dat voor elke dag dat mijn huid er goed uit ziet. Ik houd stiekem wel mijn hart vast dat het morgen ineens wel heel anders kan zijn, maar tot nu toe gaat het goed (op een enkel pukkeltje na, maar mijn hoor je daarover niet klagen ).

Ps. Bedenk wel dat je zwanger kunt worden als de pil niet regelmatig slikt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven