Tactvol duidelijk maken dat hij beter op kan houden...

02-06-2008 21:57 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal ik het zo kort mogelijk houden?

Sinds kort wordt er hevig mijn kant op geflirt door een kennis. Hij is getrouwd, ik ben al bijna vijftien jaar bezet. Blond als ik ben, had ik het eerst niet in de gaten, maar aangezien het nu voor mijn hele vrienden- en kennissenkring duidelijk is, is het mij ook niet langer ontgaan.

Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, want het is een lieve jongen. Toch heb ik liever dat hij er mee stopt. Het is een beetje genant. Bovendien is het mijn man nu ook op gaan vallen.

Wat is het beste? Negeren en dood laten bloeden? Of hem confronteren en zeggen dat hij er beter mee op kan houden? Dat laatste lijkt me ook weer zo genant voor hem.
Beleefd en heel direct zeggen dat je niet beschikbaar bent.

Doodbloeden werkt niet, ontzien ook niet. Niets zo verfrissend en ophelderend als de waarheid
Ik zou het straal negeren, en in een gewoon gesprek met hem het de richting opdraaien dat je het zo naar vindt als mannen met je flirten terwijl ze weten dat je bezet bent.

Dat is mijn tactiek, maar dan op het gebied van de drie fameuze zoenen: gewoon je hand uitsteken (negeren) en later in het gesprek, als de spanning eraf is, duidelijk maken hoe je er over denkt.

Anders kan je miss je partner inzetten :P
Hem ermee confronteren. doe dat wel onder 4 ogen, dan is het ook niet zo genant voor hem
Het is al een tijdje aan de gang dus doodbloeden zal het wel niet. Gewoon zeggen dat je er niet van gedient bent en dat je het respectloos vindt voor je man en dat de situatie zo ongemakkelijk wordt.

Hoe kan het in Hemelsnaam dat familie, vrienden, kennissen het wel zagen en jij niet? Oogkleppen op? Helemaal subtiel heeft hij het niet gedaan als iedereen het is opgevallen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dank je wel.

Jullie zijn snel!

Partner inzetten werkt in ieder geval niet. Die is soms nogal jaloers aangelegd en ik wil niet dat hij in een jaloerse bui met een biertje op uit zijn slof schiet.

Waarom ik het niet in de gaten had?

Ik ben nogal naief wat dit soort dingen betreft. Ten eerste voel ik mijzelf meestal niet zo aantrekkelijk en begrijp daarom niet waarom iemand anders wel wat in mij ziet. Ten tweede weet die jongen al tien jaar dat ik bezet ben.

Eigenlijk ben ik nogal van het negeren en dood laten bloeden. Ik durf de confrontatie niet zo goed aan. Toch ben ik bang dat er uiteindelijk niet zo heel veel anders op zit.
Nou... ik ben ook voor negeren hoor.

Stel je voor, nu denk je goh wat lullig voor hem om het te zeggen. Nou ik zie eigenlijk wel aankomen dat hij dat zelf ook vindt en zal reageren met "tsss whahaha hoe kom je daar nou bij". En met een beetje pecht zet hij je voor lul bij anderen (poging tot) om zijn eigen ego te redden.

Ik ken heb niet, misschien is hij nhelemaal niet zo maar toch.

Neuh negeren en anders is de opmerking hier eerder genoemd ook een idee. Gewoon in een neutraal kletsje zeggen dat je het maar triest/vaag/dom/belachelijk vindt als mensen zich suf flirten met iemand die gelukkig is met een partner.

Zo had je laatst nog iemand naaah wat een drol, die wist dat je bezet was en toch proberen.. nou daar hoeven ze bij jou niet mee aan te komen.

Zoiets denk ik.
Naar je partner toe vind ik het eerlijker en oprechter als je er wel wat van zegt. Straks krijg jij nog het verwijt dat je erin mee bent gegaan. Nee als iedereen er al over praat dan ga ik er vanuit dat het geen gepast flirt gedrag van hem is.

Even kiezen op elkaar en er wat van zeggen, kan ook quasi met een geintje maar zal je net zien dat hij het niet oppikt. Nee je relatie is belangrijker dus direct zeggen. En ik denk dat het wel goed komt met zijn ego, als jij zo overduidelijk loopt te flirten terwijl je weet dat diegene bezet is, en iedereen merkt het, dan heeft hij de afwijzing vast al ingecalculeerd.
quote:twompie schreef op 02 juni 2008 @ 22:19:

Nou... ik ben ook voor negeren hoor.

Stel je voor, nu denk je goh wat lullig voor hem om het te zeggen. Nou ik zie eigenlijk wel aankomen dat hij dat zelf ook vindt en zal reageren met "tsss whahaha hoe kom je daar nou bij". En met een beetje pecht zet hij je voor lul bij anderen (poging tot) om zijn eigen ego te redden.

Ik ken heb niet, misschien is hij nhelemaal niet zo maar toch.

Neuh negeren en anders is de opmerking hier eerder genoemd ook een idee. Gewoon in een neutraal kletsje zeggen dat je het maar triest/vaag/dom/belachelijk vindt als mensen zich suf flirten met iemand die gelukkig is met een partner.

Zo had je laatst nog iemand naaah wat een drol, die wist dat je bezet was en toch proberen.. nou daar hoeven ze bij jou niet mee aan te komen.

Zoiets denk ik.Volgens TO ziet hun hele vriendenkring het dus als hij die opmerking maakt zegt ze, iedereen heeft het erover. Klaar, staat hij voor lul.
Gewoon heel duidelijk maken dat je hiervan niet gedient bent. Wat zegt je partner ervan? Ik neem aan dat je het met hem hierover gehad hebt.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ook hiermee.

Toch hoef je hem niet te beledigen of iets dergelijks, maar gewoon duidelijk zijn.
Duidelijk zeggen dat je het kan begrijpen dat hij je leuk vindt maar dat je van dat gedrag niet gediend bent, en of hij zich wat beter wil beheersen.
quote:mylenevalerie schreef op 02 juni 2008 @ 22:22:

[...]

Volgens TO ziet hun hele vriendenkring het dus als hij die opmerking maakt zegt ze, iedereen heeft het erover. Klaar, staat hij voor lul.Ow ja ik lees het. Nou ja confronteren toch een optie in dat geval. Toch kunnen er van die ongemakkelijke situaties door ontstaan.
Inderdaad duidelijk zijn. Vind het behoorlijk respectloos om met een bezet iemand te flirten, dat alleen al zou het voor mij niet zo moeilijk maken er gewoon iets van te zeggen.
Okee... ik ga oefenen: kiezen op elkaar en dan gewoon zeggen.

Mijn partner vond de situatie in eerste instantie nog wel grappig, maar begint zich nu een beetje te ergeren als we uitgaan. Mijn vrienden moeten vooral erg lachen.

Vooral daarom vind ik het zo vervelend. Ik wil niet dat mijn man, ik en die andere jongen de risee van onze uitgaansgelegendheid worden. O ja, en zijn partner natuurlijk ook niet. Al is zij er meestal niet bij.

Vrijdag zal ik de poging wagen. Nu nog kijken of een onder 4 ogen gesprek mogelijk wordt. Onze uitgaansgroep is namelijk nogal groot.
Als je merkt dat hij overduidelijk oogcontact met je zoekt...vragen; 'Heb ik wat op mijn gezicht zitten, of in mijn haar?' Als hij dan iets doms zegt net zolang wachten totdat ie het weer een keer doet....dezelfde vraag stellen....succes verzekerd
Hmm ik zie eigenlijk niet zo veel de 'normale' oplossing staan.

Wat ik zou doen; Even de man apart nemen. En zeggen: "Het kan zijn dat ik het helemaal verkeerd interpreteer, maar ik voel me ongemakkelijk bij jouw opmerkingen/blikken naar mij toe. Helemaal omdat het niet wederzijds is en ik er dus verder ook niets mee kan. Ik zou het op prijs stellen als het vriendschappelijk blijft"

Voila. Hij zal het ontkennen, maar weet direct hoe jij erover denkt.
quote:Silmarillionreturns schreef op 02 juni 2008 @ 22:48:

Mijn partner vond de situatie in eerste instantie nog wel grappig, maar begint zich nu een beetje te ergeren als we uitgaan. Als hij zelfs in het bijzijn van jouw man met je flirt is het wel erg respectloos. Waarom vind jij hem dan zielig?
quote:Oriane schreef op 03 juni 2008 @ 10:04:

Hmm ik zie eigenlijk niet zo veel de 'normale' oplossing staan.

Wat ik zou doen; Even de man apart nemen. En zeggen: "Het kan zijn dat ik het helemaal verkeerd interpreteer, maar ik voel me ongemakkelijk bij jouw opmerkingen/blikken naar mij toe. Helemaal omdat het niet wederzijds is en ik er dus verder ook niets mee kan. Ik zou het op prijs stellen als het vriendschappelijk blijft"

Voila. Hij zal het ontkennen, maar weet direct hoe jij erover denkt.Dit vind ik een hele goede!
Hoe wordt er geflirt? Alleen met blikken? Met woorden? Of lichamelijk contact?

Ik had vorige week iets soortgelijks. We waren uit eten met vrienden en één van de vrijgezelle mannen zat naast mij. Ik voelde steeds zijn knie tegen mijn knie. En elke keer als hij wat vertelde legde hij zijn hand op mijn arm. In het begin had ik het nauwelijks door, tot hij ook zijn hand op mijn been legde. Toen begon ik erop te letten. Toen hij ook nog zijn arm over mijn rugleuning van de stoel legde en mijn rug begon te strelen was ik het zat. Ik heb gezegd: Ik weet niet of je het door hebt, maar je zit constant aan me. "Ja, zei hij zachtjes, dat vind ik lekker". Ik zei "ik niet, handen thuis".

Omdat hij zachtjes praatte, maar ik op normale gesprekstoon, kreeg de tafel wel mee dat er iets aan de hand was, maar niet precies wat. Ik heb het wel even aan mijn man verteld wat ik gezegd had en hij vond dat ik het goed opgelost had. Hij had al wel gezien dat de vriend wat erg veel aandacht voor me had.

In dat soort situaties is het makkelijk reageren vind ik, het is duidelijk gedrag waar je iets van kan zeggen want het overschrijdt lichamelijke grenzen. Maar als het alleen bij zwoele blikken was gebleven en opmerkingen had ik hem er niet rechtstreeks op aangesproken. Dat is tenslotte zijn probleem, én je kan er direct zo op reageren dat hij de kous op de kop krijgt.

Dus ik ben wel benieuwd hóe er nu precies geflirt wordt.
Je kunt hem ook onder 4 ogen spreken en zeggen dat anderen (geen namen noemen) je erop hebben gewezen dat hij met je aan het flirten is. Je kunt dan naar hem toe in het midden laten of jij dat ook zo vindt, maar wel zeggen dat hij het maar beter kan laten als anderen 'dat idee' hebben gekregen.

Dan heb je niet gelogen, je hebt hem er netjes op gewezen en je blijft zelf redelijk buiten schot.
Waarom is het zo vreselijk belangrijk om subtiel te zijn i.p.v. duidelijk?
Je vindt het gedrag, dat de vriend ten aanzien van jou vertoont, genant. Maar je wilt hem niet voor het hoofd stoten, want dat is weer zo genant voor hem.

Tja. Hij is gewoon een vriend. Niets meer. Niets minder. En dan vooral beslist niets méér. En dat laatste wil je hem duidelijk maken. Dat hij zeer beslist niets méér is dan een vriend. Want daarom is zijn gedrag ook zo genant.

Wanneer je je eigen gêne wilt verkiezen boven dat van hem, dan begrijp ik de beweegreden daarvoor niet.

Ben je bang niet meer aardig gevonden te worden door hem? Wat geeft dat dan? Misschien vindt hij je daarna inderdaad niet meer zo aardig als nu. Mooi. Dan laat hij dat genante gedrag dus voortaan ook achterwege.

Misschien vindt hij je nog steeds een aardige meid. Mooi. Dan heeft hij naar je geluisterd en houdt hij op met zijn genante gedrag.

Wat levert het je op, dat hij jou zo aardig vindt? Zijn ongewenste avances. Wat geeft het dan, wanneer hij je niet meer zo leuk vindt als hij je nu vindt?

Zijn mening, ervaring, of wat dan ook in deze situatie kan en mag nooit belangrijker zijn dan wat jij zelf ervan vindt. Waarom zou je meer belang hechten aan hem, dan aan jezelf?

Hou de verhoudingen helder.
quote:pomodori schreef op 03 juni 2008 @ 11:24:

Waarom is het zo vreselijk belangrijk om subtiel te zijn i.p.v. duidelijk?

Angst om niet aardig gevonden te worden, denk ik. Vooral als je al denkt dat anderen je niet zo geweldig vinden.

Duidelijk zijn is het beste, maar niet iedereen is daar even sterk in.
Ronduit zeggen dat ie er beter aan zou doen om zoveel aandacht aan zijn eigen vrouw te geven.

Waarom tactvol zijn tegen iemand die zo onbeschoft is om zo overduidelijk

a. buiten zijn eigen relatie te versieren

b. andermans vrouw te versieren

Korte metten mee maken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven