Teleurgesteld in vriendschap! Advies?

20-06-2013 20:17 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_140654 wijzigde dit bericht op 10-03-2015 17:11
Reden: Prive
% gewijzigd
Ik snap je gevoel wel, maar je had het niet in de groeps-app moeten gooien.
Weet je, die telefoon die je gebruikt om te whatsappen, daar kan je ook gewoon mee bellen hoor. Scheelt een hoop verwarring en onduidelijke communicatie.

Of je zou dit gespreksonderwerp zelfs kunnen bewaren voor een gesprek onder vier ogen.
Je zou ook kunnen reageren door 'n rekening te mailen voor alle keren dat ze bij jou heeft meegegeten en gedronken. Wellicht snapt ze dan de hint.
Als ik iemand te eten vraag (dus als ik ga koken) ga ik er vanuit dat ik de boodschappen betaal. Vind ik ook geen probleem, want ik kook graag, dus is een beetje hobby. Als ik krap zit vraag ik eigenlijk nooit geld, maar vraag ik of iemand anders bijvoorbeeld een toetje mee wil nemen. Als er spontaan vrienden komen en we bestellen eten, dan delen we de kosten. Gewoon automatisch, dat 'bespreken' we niet echt. Ik vind het dus wel raar dat jouw vriendin geld vraagt. Je had toch ook al drank mee??
Ik ben het trouwens wel met de anderen eens dat ik niet op de groepsapp zou laten weten dat ik het er niet mee eens ben
Wat een enorm gedoe om niks.
ik heb nog nooit geld gevraagd voor boodschappen als ik iemand uitnodig...
Ik vind het heel vreemd dat, als jij mensen uitnodigt bij jou thuis, dat ze mee moeten betalen aan de boodschappen. Vraagt ze dit ook aan vrienden en familie als ze haar verjaardag viert?? Het zou bij mij eenmalig zijn.
Nee heb het niet in de groepsapp gegooid, maar alleen naar haar. Prive dus, onder 4 ogen had gekund maar niet voor de betreffende datum.

Ik baal er gewoon van dat bij mij wel alles kan.. Ik zie het als een wijze les..

Voor de rest m.b.t geld vind ik dat ze prima had kunnen vragen of we een wijntje meenemen OF mee betalen voor het eten, en idd met z'n alle bestellen alles delen. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Mijn vriend vind dat ik mij er niet zo druk over moet maken, hij zegt je weet hoe ze is(ze zou zo in het gierige actie post kunnen voorkomen).

Ze zit dus nu tijdelijk op zichzelf, het word een harde les om erachter te komen wat op jezelf wonen nou eigelijk kost! Het is goed zo, ik heb mij afgemeld en ga heeeeeerlijk met mijn vriend eten(hij is kok:-) en nooit vrij op vrijdag!:-)
Mensen verschillen. Jij bent gul en je vriendin is gierig. Ik zou gewoon betaald hebben en er achteraf iets van gezegd hebben. Je neemt mensen zoals ze zijn ( gierig of niet) en anders niet ik zou er geen ruzie over maken. Ik snap je verhaal van de drank trouwens niet zo goed... Zou je dat wat duidelijker kunnen vertellen.
Ze zou zelf zorgen voor rose en amaretto terwijl 2 mensen dit drinken(een andere vriendin en zijzelf) maar iedereen drinkt witte wijn.. Goed ook geen probleem nemen we dat zelf mee.

Ik heb trouwens ¤5,- overgemaakt en ook gezegd dat ik niet kwam, dit omdat ze al de boodschappen had gedaan... Ze vertelde wel net dat ze het terug zou geven, ik ben er wel een beetje klaar mee volgens mij hahaha
Oh dus iedereen nam drinken mee en eten.
Beetje vreemd. Als je mensen uitnodigt kan je niet gaan verwachten dat ze dan zelf gaan betalen.. Dat zou ik nooit doen. Dat ze eventueel een wijntje meenemen, dat kan, maar dan wel omdat ze het zelf aanbieden en niet omdat ik het ze zou verplichten.
Ik ken de financiele situatie niet maar als ze nooit een cent te makken heeft had ze ook kunnen overleggen, ik vind het leuk om een etentje te geven maar ik zit krap, zou iedereen wat mee kunnen nemen.. oid.

Een housewarming en etentje geven en het dan doodnormaal vinden dat je mensen daar geld voor vraagt als bijdrage vind ik zelf nogal raar ja. Maar ik vraag niet zo snel geld ergens voor, dus mensen die dat wel doen vind ik altijd een beetje raar.
Dus de housewarming is pas morgen? Ik dacht dat het al geweest was.

Dus:

Vriendin nodigt je uit voor een Housewarming

Ze zegt: "ik zorg voor rose en amaretto" Wat eigenlijk al vreemd is gezien het feit dat het haar housewarming is en alleen zij en 1 iemand anders dat drinken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat degene die de housewarming geeft voor alle gasten drinken haalt (binnen het redelijke). Jij TO zegt dan dat wel je eigen witte wijn mee neemt.

Dan worden jullie gevraagd om te komen eten, ze haalt alvast voor 50 euro aan boodschappen (voor 3 pers ?) en ze vraag nog voor het etentje om een bijdrage van 5 euro p.p. Dus ze betaald zelf nog wel de meeste boodschappen?

Ja, das vreemd gecommuniceerd, het zijn overmatig dure boodschappen en ook nog eens gierig. Maar misschien had je met de voorkennis over die vriendin en de regeling met de drank al kunnen zien aankomen dat jullie anders denken over gastvrijheid en feestjes geven. Waarschijnlijk is vriendin zich van geen kwaad bewust, want ze heeft toch allerlei lekkere boodschappen voor jullie gehaald.
Nou, klaar is het natuurlijk nog niet, je moet dit ook weer met elkaar goedmaken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
En dan niet via een apje, gewoon bellen of langsgaannatuurlijk.

Dt waardeloze ge-app en sms als het over dit soort dingen gaat, ik snap het niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik moet zeggen dat als er bij mij groep komt ( zonder officiële uitnodiging van mij) de meeste mensen ook wel wat te eten mee nemen en te drinken. Dit geldt niet voor een verjaardag. Ik snap trouwens wel dat je geïrriteerd bent over de bijdrage maar waarom ga je eigenlijk nu helemaal niet meer daar heen? Vindt zij misschien ook wel een beetje pijnlijk.
quote:lady_ammie schreef op 20 juni 2013 @ 22:21:

Ik moet zeggen dat als er bij mij groep komt ( zonder officiële uitnodiging van mij) de meeste mensen ook wel wat te eten mee nemen en te drinken. Dit geldt niet voor een verjaardag.

Ook niet als je wordt uitgenodigd voor een housewarming toch?

quote:lady_ammie schreef op 20 juni 2013 @ 22:21:

Ik snap trouwens wel dat je geïrriteerd bent over de bijdrage maar waarom ga je eigenlijk nu helemaal niet meer daar heen? Vindt zij misschien ook wel een beetje pijnlijk.Het lijkt me idd ook beter om het op een andere manier op te lossen. Als het tenminste echt een vriendin is.
Ik ben er denk ik ook n.a.v dit topic achter gekomen dat de vriendschap ook op is, wij zijn te verschillend. Deze gebeurtenis is 1 van de vele, er is altijd wat. Bedankt voor jullie reacties!;-)
Maar kom op zeg, TO, je moet toch nog wel een goed gesprek hebben met haar?
Je gaat toch niet maar zo een vriendschap weg gooien? Dat het soms eens minder is, soit, maar zo resoluut, daar snap ik geen hol van.
Ik begrijp TO wel, het is vaak een opeenstapeling van gebeurtenissen en ineens is het emmertje vol.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb ook ooit zo iets meegemaakt. Bij iemand uitgenodigd samen met anderen voor etentje, goede fles wijn mee a 8 euro eten was geserveert wordt is pakje van Knorr (smerig maar ok, niet iedereen is een keukenprinses), dan an afloop wordt er een supermarktrekening tevoorschijn gehaald en gezegd dat we allemaal zo'n 8 euro de man was.

Ik was helemaal verbaasd, nog nooit zo iets meegemaakt, Ik mompelde iets dat de wijn al 8 euro was en ben verbijsterd naar huis gegaan.

Zulke knieperigheid, ik van dat zo afstotelijk, ik moet iemand dan echt niet meer. Gastvrijheid van 0,0. Het idee dat je je gasten laat betalen als jij ze uitgenodigd hebt, ongelooflijk, hebben dat soort lui geen trots?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven