Gezondheid alle pijlers

Twijfel gevalletje.

22-06-2013 23:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twijfel ontzettend of ik naar de spoed eisende hulp moet gaan of niet.

Even een uitleg :

Ik heb hidradenitis . Dit betekend ontstekingen gevuld met troep die eigenlijk naar buiten open gaan of operatief verwijderd worden.

Nu had ik een ontzettend grote bult in mijn lies. Er zat een heel klein gaatje in waar vocht uit kwam. Toen ik op het toilet zat haalde ik er een papiertje langs. Terwijl ik het papiertje erlangs haalde voelde ik dat de bult leeg liep. Maar tot mijn verbazing kwam er niks uit.... De bult is dus naar binnen open gegaan. Dus al die troep is nu in mijn lichaam.

Mijn behandelend arts heeft altijd gezegd dat als er een bult naar binnen open gaat dat dat absoluut niet goed is en dat ik er bloedvergiftiging van kan krijgen.

Heb de HAP al gebeld en die zei dat ik een aspirientje moest innemen .

Ben vaker bij de HAP geweest voor mijn hidradenitis en hun wisten daar totaal niet waar hun mee bezig waren en wisten zelfs niet dat als ze de bult open zouden maken dat er troep uit zou komen.. Dus eigenlijk heb ik niet super veel vertrouwen daarin.

Hoe denken jullie over deze situatie ? Wat zouden jullie doen?

Opzich voel ik me wel goed. Ben wel wat misselijk en draaierig maar dit komt denk ik door de schrik . Het is ongeveer rond 9 uur vanavond gebeurd.
Even met een SEH bellen en je onrust voor leggen! Meeste ziekenhuizen hebben een website en anders via hoofdreceptie laten door verbinden!

Sterkte/ Succes!
kan je niet een andere arts bellen? dienst doende?

en anders toch maar even langs de spoedeisende hulp?
Als je arts het zo gezegd heeft zou ik idd even met de SEH bellen.
Ook ik heb HS en herken het verhaal! Ik ben naar mijn eigen huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis waar het opengesneden is en grondig schoongemaakt. Daarna lieten ze de wond open voor de rommel die er nog uit zou komen. Maak je niet te druk ik heb regelmatig dat het naar binnen gaat en heb dus ook onderhuidse gangen. Het is een klote aandoening waar moeilijk iets tegen te doen is. Vele artsen weten idd niet waar ze mee bezig zijn zo werd er in het begin tegen me gezegt dat het een ingegroeide haar was... Ik wil je veel sterkte wensen en gewoon even afwachten.
Dat de HAP het afdoet met "een aspirientje" zeg... Wat een pillendraaiers!
Inmiddels gebeld en ze gaan mijn behandelend arts proberen te bereiken en dan bellen ze me terug.

Koffieklep : Ja ik loop eigenlijk alleen nog in het ziekenhuis bij de dermatoloog. Daar doe ik mee aan een onderzoek en krijg ik nu humira . In het begin gaf dit super resultaat maar sinds een aantal weken is het weer foute boel . Weer continu overal ontstekingen. Ben er ook meermaals aan geopereerd door de plastisch chirurg . Deroofings . Drains door de wonden heen zodat ze open blijven. Huid transplantaties. Maar helaas het blijft zelfs door de huid transplantaties heen komen.

Ik heb voor mezelf besloten om geen operaties meer te ondergaan tot dat het echt niet meer anders kan. Ik zit helemaal onder de littekens zonder dat het ook maar iets geholpen heeft.

Hier zit de HAP ook in een ziekenhuis ( een ander ziekenhuis dan waar ik onder behandeling zit) En ze weten gewoon echt niet wat ze doen. Zoals net bel ik naar hun . Ze zeggen dat ik een aspirientje in moet nemen... Een aspirientje heeft nog nooit geholpen tegen een ontsteking oid en heb ook geen pijn haha
HAP's zijn gewoon een crime vaak...
.
.
Ik zit inderdaad in het Erasmus . Ja ik ben super blij dat ik mee mocht doen . Eerst wist ik niet of ik wel het medicijn kreeg of dat ik een placebo kreeg. Nu weet ik dat ik het medicijn krijg omdat ik in een volgende fase ben geplaatst omdat het verergerde . Heel het onderzoek word gesponsord door Abott . Naam is nu veranderd maar ben vergeten hoe het nu heet !
.
Klopt dat is het onderzoek.

Ze zijn echt super daar inderdaad ! Als ik op een doordeweekse dag bel word ik gelijk doorverbonden met iemand van het onderzoek dus ook wel super fijn.

Ze kunnen helaas niet aan mijn gegevens zien in welk gangetje het terecht komt. Hetzelfde met plaatselijke verdoving. Die loopt ook weg in de onderhuidse gangen dus die werken ook niet in mijn lies.

Dokter heeft trouwens gezegd dat het niet heel veel kwaad kan omdat de bult niet super groot was. Wel volgende week op extra controle
.
Ik heb mijn huidtransplantaties gehad in het AMC.

Helaas zijn daarna de littekens op mijn rug open ''gescheurd'' ( daar kwam de huid vandaan.

Daarna heb ik het weer laten ''' maken'' in het erasmus. Helaas is het daarna weer open gegaan.

Met gevolg 2 grote gaten in mijn rug die vanzelf weer moesten dicht groeien. Heeft heel lang geduurd maar zjin nu wel dicht maar de littekens zijn echt super groot op mijn rug.

Uiteindelijk heb ik besloten om het voor nu even zo te laten. En in de toekomst veder te kijken hoe ik de littekens kleiner kan krijgen.

Misschien dan daarvoor toch een afspraak maken in het amc.

Vind het amc een super goed ziekenhuis en heb daar nooit wat te klagen gehad. het nadeel voor mij is dat als ik echt een goede ontsteking heb ik niet kan lopen/zitten . En dan is amc gewoon te ver weg om heel te gaan. Kom zelf uit rotterdam. Vandaar dat ik onder controle sta bij het erasmus.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven