Gezondheid alle pijlers

aps-pijnbestrijding bij slijmbeursontsteking van schouder

24-06-2013 13:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb sinds vrijdag een slijmbeursontsteking in mijn schouder en nu adviseert iemand mij aps-pijnbestrijding evt. in combi met accupunctuur. Deze persoon heeft ook slijmbeursontsteking gehad en was na 3 behandelingen klachtenvrij.

Mijn werkgever wil liefst dat ik fysiotherapie doe, maar ik twijfel. Lees her en der dat fysio niet altijd effectief is.

Vrijdag heeft huisarts mij injectie in mijn schouder gegeven, waardoor de pijn sterk verminderd is

Wie kan mij meer vertellen over aps-pijnbestrijding?
Je werkgever? Sinds wanneer bepaalt je werkgever wat voor behandeling jij moet volgen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoi Belle,

Helemaal met je eens! Kwartje viel bij mij pas even later, toen ik t gesprek nog eens de revue liet passeren.

Ik ben al jaren niet aanvullend verzekerd omdat ik t geluk heb al jaren gezond te zijn. Nu heb ik dus pech en moet ik dokken. Juist dát speelt mee in mijn overweging liever niet te kiezen voor fysio. Ik betaal, dus ik bepaal!

Hopelijk komen er nog reacties hier, ik wacht t nog even af.
Ik heb zelf een slijmbeursontsteking in mijn schouder gehad. Fysio en ook een soort van aps pijnbestrijding.

Volgens mij is rust de beste oplossing, zeker als je het pas sinds vrijdag hebt.

Ik vond de fysio wel fijn, daar kreeg ik oefeningen mee om anders te tillen enzo.

En tsja, doordat je jaren een uitgebreid pakket hebt uitgespaard kan je nu de fysio enzo betalen. Denk je dat die aps gratis is dan?
ikdus2010,

Ik klaag niet omdat ik nu moet betalen, das t risico van een basisverzekering, waar ik eind vorig jaar bewust voor heb gekozen. En natuurlijk kost aps ook geld, nog meer zelfs dan n consult bij de fysio.

Wat ik zeker niet wil, is betalen voor behandelingen waarvan t niet geheel zeker is of ik er baat bij zal hebben. Daar ben ik bang voor bij fysio, schijnt best wat kaf tussen t koren te zitten.

Daarom dus mijn voorkeur voor aps. Als ik dat google, zie ik vrijwel alleen maar positieve berichten. Maar ja, das natuurlijk niet alleszeggenf.

Dus vandaar mijn vraag hier... bedoeld dus om een zo goed mogelijke, weloverwogen keus te kunnen maken.
Ik kan me voorstellen dat je enkel het beste wil en zo snel mogelijk van de pijn af wilt zijn.

Wat heeft de huisarts gezegd na de prik van afgelopen vrijdag? Gaf hij niet aan dat het hierdoor ook al minder zou worden? Ik heb de prik nooit gehad, ik was te jong toen ik mijn ontsteking had.

Ik weet niet hoeveel voordeel ik van die pijnbestrijding heb gehad, ik kreeg het in combi met de fysio en ibuprofen.

Moet er wel bij zeggen dat ik al zeker een jaar met een slijmbeursontsteking liep voordat ik richting fysio ging hoor. Dus ben niet goed vergelijkbaar met jou.

Maar rust houden is zeker ook heel belangrijk.
Geloof in het middel is de halve genezing:

Een analyse van de medische literatuur op het Amerikaanse PubMed leverde geen enkel onderzoek op met APS-therapie, en slechts een zestal pilootstudies met MET-therapie. Het is dan ook onmogelijk om vandaag enige wetenschappelijk onderbouwde uitspraak te kunnen doen over deze behandelingsvormen. Ook volgens het Nederlandse Reumafonds bestaan er geen bewijzen voor de werking van APS therapie (tegen fibromyalgie). Sommige mensen vertellen dat ze er baat bij hebben, anderen merken geen effect. Het blijkt dat het effect heel individueel afhankelijk is. Iemand die vertrouwen heeft in de behandeling en / of de behandelaar zal meer effect hebben bij de behandeling dan iemand die er niet in gelooft, aldus het Reumafonds.

bron: http://www.wikifysio.nl/index.php?title ... en_pijn%3F
ikdus,

Ik heb de huisarts gevraagd wat hij vindt van aps. Antwoord is: ik heb er geen ervaring mee.

Huisarts heeft gezegd dat prik de pijn voor bijna de helft weg haalt en dat klopt. Maar tis puur pijnbestrijding, de oorzaak wordt er niet door weggenomen. Tja... wat is wijsheid? Ik ben echt zoekende nu wat te doen. Wil zsm van die ontsteking af en mijn gewone leven weer oppakken.

Ik hoor idd van verschillende kanten dat rust belangrijk is. Pak je onvoldoende rust, dan kan de ontsteking chronisch worden en daar moet ik helemaal niet aan denken...

Amand,

Tnx voor je quote. Heb je zelf ook ervaring met aps?
quote:huhuhuh schreef op 24 juni 2013 @ 15:55:

Amand,

Tnx voor je quote. Heb je zelf ook ervaring met aps?

Nee, maar wel met een slijmbeursontsteking. Rust, rust, rust en rust zijn de enige effectieve methoden om genezing te bevorderen, aangevuld met morfine-achtige pijnstillers en heel veel ontstekingsremmers.

Ik heb een jaar pijn gehad.

Rust is wat je nodig hebt. Fysio had ook nul komma nul effect.
Amand,

Ben je ook een jaar uit de running geweest? dwz 1 jaar niet werken en/of sporten?

Het doet verrekte zeer. Ik lag vrijdag te huilen van de pijn. Die pijn is nu grotendeels weg. Ik merk wel dat ik - naarmate de dag vordert - moe in mijn schouder word omdat ik die constant gespannen houd om pijn te voorkomen.

Heb je ook een spuit gehad? En zo ja, hoe lang hield die de pijn weg?
Ik kon een jaar niet sporten. En de pijn (in het begin) is vreselijk ja, vandaar ook de morfine-achtige pijnstiller. En vloeken als het schap van de ibuprofen-400 bij de drogist weer eens leeg was (wat erg vaak was). De spuit bij de dokter haalde amper iets uit.

Rust, rust, rust en rust.

Ik hoor idd van verschillende kanten dat rust belangrijk is. Pak je onvoldoende rust, dan kan de ontsteking chronisch worden en daar moet ik helemaal niet aan denken...

Chronisch wil je inderdaad niet. Ik kan je vertellen dat dat heel vervelend is. Ik ben te laat naar de huisarts gegaan (pas na ongeveer een jaar) en het gevolg is dat ik nu na 18 jaar geen slijm meer heb tussen mijn gewrichten en het dus 24/7 pijn doet.

Dus RUST RUST RUST!
Ikdus,

Wat balen, pfff... Ik schrik er wel van. Bij mij begon het ca. 3 maanden geleden met pijn in mijn elleboog en s-nachts niet op mijn rechterzij kunnen slapen. Ik dacht aan n muisarm, maar dat bleek t achteraf dus niet te zijn. De pijn in elleboog bleek n uitstralende pijn te zijn veroorzaakt dus door die ontsteking.

Ik ga zeker veel rust nemen, hoewel t ook weer niet goed schijnt te zijn als je de boel niet in beweging houdt omdat je dan weer kans loopt om n frozen shoulder te krijgen. Tja...
Een buurvrouw van mij had volgens haar huisarts ook een slijmbeursontsteking, injecties, rust, fysio. Alles doorlopen en de pijn bleef aanhouden. Ze zat al 8 maanden thuis van haar werk.

Toen ik haar verhaal hoorde vertelde ik het verhaal over triggerpoints. Daar had ze nog nooit van gehoord. Het geheel uitgelegd en aan de hand van haar verhaal en een paar tekeningen gekeken of het triggerpoints waren. In drie weken was ze er van af.

lees ook

http://triggerpointboek.nl/tendinit.htm

http://www.triggerpointtherapie.com/schouderpijn.html

http://mens-en-gezondheid ... -van-chronische-pijn.html

Met dat boek (nogmaals heb geen aandelen erin) kan je veel pijn laten verdwijnen. Het kan uiteraard ook een echt slijmbeursontsteking zijn, maar voor hetzelfde geld is dat dus niet het geval en kan je het zelf eenvoudig oplossen in een paar weken.

Maar tis puur pijnbestrijding, de oorzaak wordt er niet door weggenomen. Tja... wat is wijsheid? I

Je moet natuurlijk wel goed luisteren als je huisarts iets uitlegt. De prik die je gehad hebt bevat voor 50% een pijnstiller, de andere 50% is een corticosteroïde, een ontstekingsremmer dus.

Aangezien de meeste schouderklachten van een slijmbeursontsteking komen helpt een steroide injectie daar vaak tegen.

Ik zou uitkijken met aps, zo te lezen helpt dat net zo goed als bidden en homeopathie. Kwakzalverij dus.

Fysiotherapie kan helpen maar je kunt ook oefeningen opzoeken op het internet. Schommelen met je arm helpt, net als voorzichtig tegen de pijngrens aan bewegen.

Het is lastig en je kunt er zo maar maanden mee zoet zijn. Ik heb het nu voor de derde keer binnen 5 jaar.
single-lady,

Zou t zo kunnen zijn dat ik verrekte van de pijn en daardoor niet alle info bij de huisarts volledig meekreeg? Lijkt me niet zo heel gek, toch? En is dat nou zo heel erg? Dacht t niet... Gelukkig is er dan toch altijd weer iemand op dit forum die t dan wel weer supergoed weet.

Bedankt voor je verdere toelichting, ik ga zeker even t net afstruinen voor oefeningen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven