Microgynon 20
dinsdag 25 juni 2013 om 10:23
Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar en ik maak mij een beetje ongerust. Ik slik de pil 'Microgynon 20' ongeveer 1,5 maand. Ik ben ze beginnen slikken vanaf de eerste dag van mijn menstruatie. Ik had mijn maandstonden veel langer als normaal. Op de duur verdween het bloedverlies maar na mijn 1ste strip had ik weer bloedverlies en ik had mijn pil doorgenomen. Dat bloedverlies duurde ongeveer 5 dagen, maar 2 dagen later verloor ik weer een beetje bloed. Ik neem de pil door dus normaal kan ik toch niet bloeden dan? I
Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt!
Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt!
love the life you live, live the life you love

dinsdag 25 juni 2013 om 10:36
Ik ben eigenlijk met de pil begonnen omdat ik net mijn menstruatie moet krijgen tijdens mijn vakantie. Dus het werkt eigenlijk niet echt bij me. Volgens mij ben ik dan nog ongesteld tijdens mij vakantie. Ik vind het best vervelend en zou het ook aan de pil zelf kunnen liggen?
love the life you live, live the life you love
dinsdag 25 juni 2013 om 10:39
Je lichaam moet wennen aan al die hormonen, dat is normaal!
Ben jij overigens heel tenger gebouwd? De 20 is een heel erg lichte pil, mocht je wat zwaarder zijn gebouwd dan kan het zijn dat die gewoon te licht voor je is. De 50 wordt hier in Nederland veel gebruikt. Die dosering is hoger zoals je begrijpt. Bij een te lichte pil kan het zijn dat je inderdaad lang blijft bloeden. Dan is die niet zwaar genoeg voor je. Je kunt het beste de huisarts bellen voor advies denk ik.
Ben jij overigens heel tenger gebouwd? De 20 is een heel erg lichte pil, mocht je wat zwaarder zijn gebouwd dan kan het zijn dat die gewoon te licht voor je is. De 50 wordt hier in Nederland veel gebruikt. Die dosering is hoger zoals je begrijpt. Bij een te lichte pil kan het zijn dat je inderdaad lang blijft bloeden. Dan is die niet zwaar genoeg voor je. Je kunt het beste de huisarts bellen voor advies denk ik.

dinsdag 25 juni 2013 om 10:49

dinsdag 25 juni 2013 om 12:22