Niet kunnen slapen

25-06-2013 11:21 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mij één van de fijnste activiteiten: slapen. Over het algemeen gaat het prima, maar soms wil het gewoon écht niet lukken. Dit is eigenlijk vooral zo als ik weet dat ik vroeg op moet staan, zoals bijvoorbeeld morgen.. voor mijn tentamen. Het vervelende is dat ik dan soms de hele nacht niet slaap en dat is niet zo bevorderlijk voor mijn prestaties. Doordat ik weet dat ik moet slapen, lukt het natuurlijk weer niet.. Het is net alsof mijn lichaam en geest zodra ik naar bed ga in de 'overlevingsstand' gaan, alsof er adrenaline wordt aangemaakt waardoor ik wakker blijf.

Herkent iemand dit? En doe je er iets aan of laat je het maar voor wat het is?
Door je niet zo te focussen op het 'moeten slapen'. Lees een boek met warme melk voor je gaat slapen zodat je ontspant. Ga vooral niet in bed met je mobiel internetten of film kijken.
Ik snap dat dat het kernprobleem is, het is juist zo lastig daar niet op te focussen en net te doen alsof het niet 'moet'. Een boek lezen is wel een goeie, even iets heel anders dan de tentamenstof zodat ik daarvan word afgeleid.
Ik vind een film kijken in bed juist heel ontspannend. Heb regelmatig dat ik mezelf steeds voel wegzakken of zelfs de halve film mis..
ja ik herken het. Ik heb het ook . Als ik bijvoorbeeld een gesprek moet aangaan met een onbekende bv een belasting adviseur ofzo dan slaap ik de dag ervoor niet. Laatst moest ik voor het eerst op controle komen om te praten hoe mijn medicijnen me bevallen en ja hoor weer geen oog dicht gedaan de dag er voor.

En ik heb het ook als ik op vakantie ga. De eerste nacht in ene ander bed slaap ik niet en als de vakantie weer voorbij is en ik de eerste nacht weer in mijn eigen bed lig slaap ik ook niet. Geen idee wat ik er aan kan doen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven