ingewikkelde en vreemde vragen-topic
zaterdag 29 juni 2013 om 10:50
Ik vraag me regelmatig van die onmogelijke of domme dingen af.
Ik zal vast niet de enige zijn, vandaar dit topic.
Ik zal aftrappen:
Het is toch normaal dat je je huis schoonhoudt enz.
Heeft ook wel een hygiënisch oogpunt, dat snap ik,
(ik heb er ook helemaal geen moeite mee, ben zelfs best wel een Mien Dobbelsteen ) maar voor een groot deel is het toch ook wel dat je je huis een beetje aantoonbaar wil hebben voor anderen.
Echter dan maak je dus vooral schoon voor anderen, dat slaat toch nergens op!
En iedere dag plee/badkamer enz is toch zwaar overdreven. Kijk als je nou met zn achten in huis woont snap ik het. Maar iedere dag de plee als je met 2 mensen woont en ook nog wel eens weg bent ivm werk, das toch overdreven...
Nee dit is geen andijvie-topic, maar ik vroeg me dit gewoon af ...
Nog iemand die zich iets vreemds afvraagt??
Ik zal vast niet de enige zijn, vandaar dit topic.
Ik zal aftrappen:
(ik heb er ook helemaal geen moeite mee, ben zelfs best wel een Mien Dobbelsteen ) maar voor een groot deel is het toch ook wel dat je je huis een beetje aantoonbaar wil hebben voor anderen.
En iedere dag plee/badkamer enz is toch zwaar overdreven. Kijk als je nou met zn achten in huis woont snap ik het. Maar iedere dag de plee als je met 2 mensen woont en ook nog wel eens weg bent ivm werk, das toch overdreven...
Nee dit is geen andijvie-topic, maar ik vroeg me dit gewoon af ...
Nog iemand die zich iets vreemds afvraagt??
zaterdag 29 juni 2013 om 10:57
zaterdag 29 juni 2013 om 10:57
quote:missmonroe schreef op 29 juni 2013 @ 10:50:
Twee dingen
Het is "toonbaar" in dit geval, niet "aantoonbaar". Of wil je iets bewijzen?
Je neemt aan dat je dus vooral voor anderen schoonmaakt.
Wij wonen met z'n tweeën en het is prettig schoon, zodanig dat ik me thuis voel. Ik vind het daarom ook prima voor publiek. Ik doe er niets meer of minder voor.
quote:En iedere dag plee/badkamer enz is toch zwaar overdreven. Kijk als je nou met zn achten in huis woont snap ik het. Maar iedere dag de plee als je met 2 mensen woont en ook nog wel eens weg bent ivm werk, das toch overdreven...Maar doe jij dat dan? Ikke niet!
Twee dingen
Het is "toonbaar" in dit geval, niet "aantoonbaar". Of wil je iets bewijzen?
Je neemt aan dat je dus vooral voor anderen schoonmaakt.
Wij wonen met z'n tweeën en het is prettig schoon, zodanig dat ik me thuis voel. Ik vind het daarom ook prima voor publiek. Ik doe er niets meer of minder voor.
quote:En iedere dag plee/badkamer enz is toch zwaar overdreven. Kijk als je nou met zn achten in huis woont snap ik het. Maar iedere dag de plee als je met 2 mensen woont en ook nog wel eens weg bent ivm werk, das toch overdreven...Maar doe jij dat dan? Ikke niet!
zaterdag 29 juni 2013 om 11:11
quote:newimprovedkitty schreef op 29 juni 2013 @ 10:53:
waar komt stof vandaan?
( ja met de wind mee enz , maar waar komt het stof in huis vandaan? )
Dat vind ik een hele goede vraag.....
Fijn, nog meer gepieker
Hihi is dat zo Eyodinges? Oeps... Nou ja toonbaar dan, you know what I mean...
Nee ik doe het niet iedere dag, kom nou. Ik heb van thuis meegekregen 1 x per week (en mijn moeder is een mega mien-muts), als er een feestje is geweest of zo wel een x extra.
Maar goed ik lees dus dat het iedere dag hoort, lijkt me beetje onzin zolang je niet met 15 man bent..
Lotje: eeeuuhhhmmmmm.... gee idee eigenlijk...
waar komt stof vandaan?
( ja met de wind mee enz , maar waar komt het stof in huis vandaan? )
Dat vind ik een hele goede vraag.....
Fijn, nog meer gepieker
Hihi is dat zo Eyodinges? Oeps... Nou ja toonbaar dan, you know what I mean...
Nee ik doe het niet iedere dag, kom nou. Ik heb van thuis meegekregen 1 x per week (en mijn moeder is een mega mien-muts), als er een feestje is geweest of zo wel een x extra.
Maar goed ik lees dus dat het iedere dag hoort, lijkt me beetje onzin zolang je niet met 15 man bent..
Lotje: eeeuuhhhmmmmm.... gee idee eigenlijk...
zaterdag 29 juni 2013 om 11:16
Naar aanleiding van de OP vraag ik me af waarom volwassen mensen het over "de plee" hebben in plaats van wc of toilet.
En ik vraag me vanalles af, maar als ik daar over na ga denken kom ik er dan weer niet op.
Wat weer wel iets is wat ik me af vraag. Hoe het kan dat we zoveel dingen weten maar soms totaal ergens niet op kunnen komen.
Waar zit het dan en waar moet je het dan vandaan halen, zeg maar.
En ik vraag me vanalles af, maar als ik daar over na ga denken kom ik er dan weer niet op.
Wat weer wel iets is wat ik me af vraag. Hoe het kan dat we zoveel dingen weten maar soms totaal ergens niet op kunnen komen.
Waar zit het dan en waar moet je het dan vandaan halen, zeg maar.
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 29 juni 2013 om 11:22
Hihi nee hoor, dat bedenk ik zelf Eodinges .
Marels: hihihi Echt werkelijk geen idee, maar ik vertik het om wc te zeggen. Ik vind plee grappiger, geen idee waarom want zo grappig is het niet.
Je tweede vraag weet ik ook niet, vandaar dat ik dit topic geopend heb, kan ik anderen lekker lastig vallen met mijn vreemde hersenspinsels .
Marels: hihihi Echt werkelijk geen idee, maar ik vertik het om wc te zeggen. Ik vind plee grappiger, geen idee waarom want zo grappig is het niet.
Je tweede vraag weet ik ook niet, vandaar dat ik dit topic geopend heb, kan ik anderen lekker lastig vallen met mijn vreemde hersenspinsels .
zaterdag 29 juni 2013 om 11:22
Ik heb een reclame die ik een beetje vreemd vind/ niet helemaal snap.
Bij de reclame wordt gezegd dat het onzichtbare vlekken verwijderd. Maar hoe weet je als consument dat die onzichtbare vlekken dan weg zijn? Je wist niet eens dat je ze had, anders waren ze wel zichtbaar geweest. Hoe controleer je dat?
Bij de reclame wordt gezegd dat het onzichtbare vlekken verwijderd. Maar hoe weet je als consument dat die onzichtbare vlekken dan weg zijn? Je wist niet eens dat je ze had, anders waren ze wel zichtbaar geweest. Hoe controleer je dat?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 29 juni 2013 om 11:26
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 juni 2013 @ 11:22:
Haha, die is leuk, terechte vraag van je lijkt me.
Misschien dat het 't onbewuste (van vrouwen) aanspreekt: ook al zie je het niet, je was is niet écht schoon, maar met óns middel wel. Dus niet logisch, maar voor de reclame wel doeltreffend? (ik bedenk maar wat hè)
Misschien dat het 't onbewuste (van vrouwen) aanspreekt: ook al zie je het niet, je was is niet écht schoon, maar met óns middel wel. Dus niet logisch, maar voor de reclame wel doeltreffend? (ik bedenk maar wat hè)
zaterdag 29 juni 2013 om 11:30
quote:Éowyn_68 schreef op 29 juni 2013 @ 11:26:
[...]
Ja precies, zoiets dacht ik ook al. Maar dat middel is ook nog niet goedkoop dus dan triggert die vraag, waarom koop je het terwijl je niet eens weet dat je een vlek hebt, en ook nog niet weet of die onzichtbare vlek erna weg is bij gebruik.
Even voor de duidelijkheid, het gaat om Vanisch dus die gebruik je niet als wasmiddel maar als vlekkenmiddel.
Kijk heb ik een zichtbare vlek dan gooi ik wat van dat spul erbij.
Maar, de reclame gaat over onzichtbare vlekken. Ik bekijk die reclame altijd zo.
(ps, heb het spul wel in huis voor de zichtbare vlekken)
[...]
Ja precies, zoiets dacht ik ook al. Maar dat middel is ook nog niet goedkoop dus dan triggert die vraag, waarom koop je het terwijl je niet eens weet dat je een vlek hebt, en ook nog niet weet of die onzichtbare vlek erna weg is bij gebruik.
Even voor de duidelijkheid, het gaat om Vanisch dus die gebruik je niet als wasmiddel maar als vlekkenmiddel.
Kijk heb ik een zichtbare vlek dan gooi ik wat van dat spul erbij.
Maar, de reclame gaat over onzichtbare vlekken. Ik bekijk die reclame altijd zo.
(ps, heb het spul wel in huis voor de zichtbare vlekken)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 29 juni 2013 om 11:34
quote:Marels schreef op 29 juni 2013 @ 11:32:
Waarom is Viva "voor vrouwen met een mening" maar mag je op het forum vooral geen eigen mening hebben?
Jawel toch? Alleen op bepaalde topics niet.
(maar ik kan hem wel uitleggen, maar dan wordt het weer zo'n lang verhaal, oude geschiedenissen, vorige moderatiebeleid, drama's, rellen enzo, dat wil je ook niet toch? )
Waarom is Viva "voor vrouwen met een mening" maar mag je op het forum vooral geen eigen mening hebben?
Jawel toch? Alleen op bepaalde topics niet.
(maar ik kan hem wel uitleggen, maar dan wordt het weer zo'n lang verhaal, oude geschiedenissen, vorige moderatiebeleid, drama's, rellen enzo, dat wil je ook niet toch? )
zaterdag 29 juni 2013 om 11:34
quote:Éowyn_68 schreef op 29 juni 2013 @ 11:32:
Haha MV, ik ben niet de doelgroep, al helemaal niet voor dat product. Ik was gewoon, klaar. Ik controleer niet eens op vlekken.
Maar wetende dat het V is, dan is het inderdaad helemáál raar.Eo, je moet eens kijken naar die reclame en dan nog even hiernaar terug denken .
Haha MV, ik ben niet de doelgroep, al helemaal niet voor dat product. Ik was gewoon, klaar. Ik controleer niet eens op vlekken.
Maar wetende dat het V is, dan is het inderdaad helemáál raar.Eo, je moet eens kijken naar die reclame en dan nog even hiernaar terug denken .
zaterdag 29 juni 2013 om 11:38
Ik voel vaak wel ontzag als ik ergens kom die altijd haar huis piekfijn in orde heeft. Het straalt respect uit voor de gast, tenminste zo voelt het. Als de gastvrouw je dan vraagt om je schoenen uit te trekken voelt dat weer wat minder welkom, hoewel ik het begrijp. Je gaat je dan ook wat schuw en opgeprikt voelen als je kruimelloos je gebakje probeert te eten. Het van-de-vloer-kunnen-eten-gevoel blijft je bij, dus het heeft succes. Het is goed voor status en aanzien.
Het tegenovergestelde (dat alles stinkt en vuil is) is veel onaangenamer. Daar wil je niet zijn. Je denkt dan ook: hadden ze nu niet even de wc kunnen schoonmaken als ze wisten dat ik zou komen? Je twijfelt aan gastvrouw en jezelf.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt: als je huis niet tiptop in orde is en de bewoner daar vrede mee heeft is alles goed, zolang de hygiëne redelijk in orde is. Toch is dat moeilijker te verkopen, hoewel je het grootste gelijk van de wereld hebt: je blijft degene die zich moet verdedigen als dit ter sprake komt.
Het tegenovergestelde (dat alles stinkt en vuil is) is veel onaangenamer. Daar wil je niet zijn. Je denkt dan ook: hadden ze nu niet even de wc kunnen schoonmaken als ze wisten dat ik zou komen? Je twijfelt aan gastvrouw en jezelf.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt: als je huis niet tiptop in orde is en de bewoner daar vrede mee heeft is alles goed, zolang de hygiëne redelijk in orde is. Toch is dat moeilijker te verkopen, hoewel je het grootste gelijk van de wereld hebt: je blijft degene die zich moet verdedigen als dit ter sprake komt.
zaterdag 29 juni 2013 om 11:50
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 juni 2013 @ 11:22:
Heel goede vraag!
Ik heb al een tijdje een rare vraag, ik dacht ooit nog om er een topic over te openen dus ik ben blij met dit topic!
Oke, komt die:
Waar blijft je vet als je afvalt?
Of misschien beter gezegd: waar blijven die kilo's, waar gaan ze heen?
Heel goede vraag!
Ik heb al een tijdje een rare vraag, ik dacht ooit nog om er een topic over te openen dus ik ben blij met dit topic!
Oke, komt die:
Waar blijft je vet als je afvalt?
Of misschien beter gezegd: waar blijven die kilo's, waar gaan ze heen?