Heel nare marktkraamster

30-06-2013 15:19 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik maakte daarnet zoiets naars mee... Ben er erg van geschrokken en wilde het even kwijt.

Ik was op de markt om wat fruit te kopen. Aan dat kraam stond een lange rij, iedereen door elkaar, veel chaos. Eén marktkraamster vond ik meteen nogal onaangenaam: heel bruut en neerbuigend tegen de klanten, de hele tijd maar luidkeels brullen ook om de waren aan te prijzen. Een beetje een rare marginale oudere vrouw was het, heel bezweet met bossen okselhaar en enorme borsten en overduidelijk geen beha. Nu ja, doet niet helemaal terzake, maar om maar een beeld te scheppen...

Ik reken mijn fruit af. Het kost 6,20 en ik geef 7 euro. Dat weet ik echt heel zeker, want ik had van tevoren goed gekeken omdat ik twijfelde hoeveel geld ik nog in mijn portemonnee had. Zegt zij: "Nog 20 cent." Ik geef het omdat ik dacht dat dat voor haar dan makkelijker was om wisselgeld op terug te geven. Maar zij beweert dat ik 6 euro heb gegeven. Ik zeg - vriendelijk - dat ik echt heus wel zeven heb gegeven, dat ik dat heel zeker weet. En toen ging het zo raar. Begon ze me daar opeens een partij te krijsen. Echt gillen. Dat ik een bedriegster was enzovoort. Ik schaamde me dood, iedereen kijken en zo. Ik voelde me erg boos worden, maar had heus geen zin om tegen haar in te gaan krijsen. Grace under fire en zo. ;) Maar dacht: mens, als jij mij belazert, pak ik gewoon nog een appel (had ik natuurlijk niet moeten doen). Maar dat had ze dus in de smiezen. Begon heel dat gekrijs weer opnieuw. "Bedriegster! Bedriegster!", gilde ze weer, over de hele markt. "Ik roep er de politie bij!". Iedereen weer kijken. Echt heel erg onaangenaam...

Ik ben gewoon doorgelopen, heb nog even gemompeld: "nou ja, stapelgek..." Maar ik was hier even niet goed van...

En ik kwam net boordevol endorfines van de sportschool. :-)
quote:naatie schreef op 30 juni 2013 @ 15:44:

Lady-V jij hebt ook al zo'n raar linkje in je post staan!? Is dit nieuw?????
Ik denk dat er iets mis is met mn laptop. In iedereen z'n tekst wordt 1 woord roze onderstreept en als je daarop drukt, komt er reclame te voorschijn. Lekker vaag.

Sorry dus
Als ik moet kiezen tussen een ma-Flodder-marktvrouw die staat te schreeuwen en een heel gewone forumster die een appel steelt, dan weet ik wel wie ik meer een Tokkie vind!
quote:redband schreef op 30 juni 2013 @ 15:26:

Op zondag een markt? Daar zou ik mij over verbazen. ( of het moet een jaarmarkt zijn)Zwarte Markt is er ook elke zondag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb geen rare linkjes.

Ooit heb ik het probleem wel gehad, maar dat is toen verdwenen nadat ik de boel had gescand op malware.
quote:FullHouse schreef op 30 juni 2013 @ 15:48:

Als ik moet kiezen tussen een ma-Flodder-marktvrouw die staat te schreeuwen en een heel gewone forumster die een appel steelt, dan weet ik wel wie ik meer een Tokkie vind!Hoe kan je weten hoe iemand is vanaf de eerste dag en openingspost hoe iemand is?
Ik ga van het positieve uit en zelfs dan verliest ze het.
quote:redband schreef op 30 juni 2013 @ 15:34:

Wij hebben hier geen markten op zondag.In de grote steden van de randstad wel hoor!!
Kan niet quoten, maar met 'marginalen' worden tokkies bedoeld.
Ik was in 'normale' discussie gegaan over mijn wisselgeld, maar ik had geen appel gejat. Dan lijkt het alleen maar alsof jij inderdaad degene was die oneerlijk bezig was en dat het mens gelijk had.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:janneke44 schreef op 30 juni 2013 @ 15:56:

[...]

In de grote steden van de randstad wel hoor!!Okay tnx voor antwoord.
Een markt op zondag? Is dat in Noorwegen?
quote:lizziexxx schreef op 30 juni 2013 @ 15:19:

Hoi allemaal,

Ik maakte daarnet zoiets naars mee... Ben er erg van geschrokken en wilde het even kwijt.

Dat ik een bedriegster was enzovoort. Ik schaamde me dood, iedereen kijken en zo. Ik voelde me erg boos worden, maar had heus geen zin om tegen haar in te gaan krijsen. Grace under fire en zo. ;) Maar dacht: mens, als jij mij belazert, pak ik gewoon nog een appel (had ik natuurlijk niet moeten doen). Maar dat had ze dus in de smiezen. Begon heel dat gekrijs weer opnieuw. "Bedriegster! Bedriegster!", gilde ze weer, over de hele markt. "Ik roep er de politie bij!". Iedereen weer kijken. Echt heel erg onaangenaam...

Gezellig zo te horen. Fijn dat je je er speciaal voor hebt aangemeld en ons vermaakt op een luie zondag .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:janneke44 schreef op 30 juni 2013 @ 15:56:

[...]

In de grote steden van de randstad wel hoor!!En welke stad is dat dan?
quote:Naara schreef op 30 juni 2013 @ 16:04:

[...]

En welke stad is dat dan?Zwarte Markt in Beverwijk is er elke zaterdag en zondag markt, incl een groente en fruitgedeelte.
Wat een gezeur over het feit of er nou wel of geen markten zijn op zondag. TO was vandaag gewoon op een markt. Klaar!
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 juni 2013 @ 16:06:

[...]

Zwarte Markt in Beverwijk is er elke zaterdag en zondag.In Utrecht ook, so whats your point?
TO, smaakt die appel nu niet zuur? Was het een moesappel?
quote:m_sehrjon schreef op 30 juni 2013 @ 16:07:

Wat een gezeur over het feit of er nou wel of geen markten zijn op zondag. TO was vandaag gewoon op een markt. Klaar!+1
quote:Naara schreef op 30 juni 2013 @ 16:08:

[...]

In Utrecht ook, so whats your point?Dat was toch je vraag waar er op zondag een markt was, nou dat was je antwoord.
quote:Naara schreef op 30 juni 2013 @ 16:08:

[...]

In Utrecht ook, so whats your point?MV begon niet over Noorwegen hoor.
quote:redband schreef op 30 juni 2013 @ 16:09:

TO, smaakt die appel nu niet zuur? Was het een moesappel?Nee, een twistappel.
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 juni 2013 @ 16:10:

[...]

MV begon niet over Noorwegen hoor.

En haar vraag was waar het was in de Randstad. Ook nog

Gaf gewoon antwoord op haar vraag.
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 juni 2013 @ 16:11:

[...]

Nee, een twistappel.Gelukkig dat je niet in je kwaadheid een grapefruit grijpt, dan ben je ook zuur thuis.
quote:lizziexxx schreef op 30 juni 2013 @ 15:19:

Eén marktkraamster vond ik meteen nogal onaangenaam: heel bruut en neerbuigend tegen de klanten, de hele tijd maar luidkeels brullen ook om de waren aan te prijzen. Als jij haar zo onaangenaam vond, waarom kocht je je fruit dan niet bij een ander kraampje? Simpel zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven