Gezondheid alle pijlers

Gyno-daktarin - wie ervaring?

30-06-2013 21:01 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel seks geen enkel probleem is, en ik elke maand fluitend een KID-behandeling onderga, heb ik altijd een weerstand gevoeld om zelf iets in te brengen. Niet psychisch, maar lichamelijk lukte het gewoon niet. Een ander, geen probleem, maar zelf dus wel. Ik ben dus pas vrij laat aan de tampons gegaan. Wel een verademing overigens.

Maar nu dus 3 dagen achter elkaar een gyno-daktarineitje. Iets dikker dan mijn tampons (ik gebruik mini). En ik vind het eng. Bang dat ik m voel zitten. Mijn vraag is dan ook of die dingen snel smelten? Maak ik me druk om niets? Ik heb gewoon even een geruststelling nodig, geloof ik.
Waar zit de any-key?
Je kunstgebittablet! Fame!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Kan je man hem niet even lanceren dan?
Ik heb ook twee keer zo'n ei gekregen, maar ik kan me echt niet herinneren dat ik daar iets van merkte. Sowieso niet als je het voor het slapengaan inbrengt.

Wel seks hebben maar niet iets in je vagina inbrengen? Apart.
Ja, dat vind ik ook wel apart. Komt het dan omdat je te droog bent als je probeert iets in te brengen zonder seksueel opgewonden te zijn? Misschien is het dan een idee om je vinger een beetje vet te maken met vaseline, zodat 't wat makkelijker naar binnen glijdt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana en Ste, ik vind het zelf ook gek. Maar al van jongs af aan lukt het me niet om zelf iets in te brengen. Tampon pas sinds een jaar. En dan nog mini.

Speculum daarentegen is inmiddels een makkie. Dus heeft ook niet te maken met niet seksueel opgewonden zijn.

Ik heb trouwens naar aanleiding van dit topic en het lezen van ervaringen via Google (wat ik ipv een topic te openen natuurlijk sowieso had kunnen doen) besloten om het eerst te proberen met flucanazol (oraal). Ik zit m - hoe suf ook - toch te knijpen en zie op tegen eventuele bijwerkingen daar beneden.

Wel heel erg bedankt voor jullie reacties. Erg blij mee.
Waar zit de any-key?
Oeh, ik begin 'm van een speculum juist altijd vreselijk te knijpen (letterlijk). Ik kan gewoon niet ontspannen als er zo'n onding aankomt.

Ik hoop dat de flucanazol je van je klachten af helpt!
Ik heb al regelmatig zo'n eitje gehad. Gewoon voor t naar bed aan inbrengen. Voel je niks van en merk je niks van....tot de volgende dag.....blergh....
Gister weer een kuurtje afgesloten.

3 avonden zo'n ei inbrengen en daarna niet meer plassen 's nachts.

Je voelt er niks van ook niet als het oplost.
Ei even beetje vochtig maken, dan glijdt het zo naar binnen, veel makkelijker dan een tampon (omdat ie glad is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven