vrouwen/ mannen met ADD
zondag 23 juni 2013 om 00:09
Wat ik heel graag zou willen weten is hoe het zich bij jou uit met:
1, (onderhouden van) vriendschappen.
2, huishouden.
3, werk/opleiding/cursus...
Ik zelf kamp al jaren met problemen die ik voor mezelf niet wil erkennen en goed praat... Wil alles perfect doen en wil perfect zijn maar ben dat absoluut niet..
toen ik hier dingen las over add ging er een wereld voor me open. Ben op sites gaan kijken en woow wat confronterend !
Ik herken mezelf er zo in.
eb een afspraak gemaakt bij de huisarts om me erop te laten onderzoeken.
Om zelf antwoord te geven op mijn eigen vraag.
1, qua vriendschappen maak ik erg makkelijk contact, ben erg sociaal en een vriendschap is, bij wijze van, zo gemaakt. Helaas lukt het me niet om ze normaal te onderhouden...
Op een gegeven moment ga ik tegen afspraken opkijken en zeg ik ze maar af, niet omdat ik niet wil of t niet leuk vind maar alsof het teveel is, ik me er niet toe kan zetten. Als het te dichtbij komt stoot ik het af.
Hierdoor laat ik het verslonsen...
Dat wil ik niet maar het lukt me gewoon niet...
2. Het huishouden is een ramp, doe echt mn best en heb het beneden altijd wel schoon en netjes maar boven hou ik maar niet op orde...
De was draai ik soms meerdere keren omdat ik het niet ophang waardoor er wen berg was komt.. ik krijg het maar niet voor elkaar.
3, qua werk/opleiding/cursus ben ik impulsief, ik kan heel enthiousiast zijn en ergens helemaal voor gaan , me er vol op storten, maar na een tijdje word het minder en minder tot ik er niks meer mee doe. Ik werk wel al jaren bij dezelfde werkgever maar ook dat gaat met erge ups en downs.
Als kind heb ik op weet ik hoeveel sporten gezeten want allea was leuk.
Ik vind het vreselijk moeilijk dit toe te geven en er zijn nog veel meer dingen waarin ik mij zo vreselijk in herken.. ik zou zo graag van andere meiden wat willen weten over hun add, hoe ermee om te gaan, wat wel en niet enz.. ik hoop ook echt dat hier iemand is die me er wat over kan vertellen vanuit eigen ervaring... Alvast bedankt
1, (onderhouden van) vriendschappen.
2, huishouden.
3, werk/opleiding/cursus...
Ik zelf kamp al jaren met problemen die ik voor mezelf niet wil erkennen en goed praat... Wil alles perfect doen en wil perfect zijn maar ben dat absoluut niet..
toen ik hier dingen las over add ging er een wereld voor me open. Ben op sites gaan kijken en woow wat confronterend !
Ik herken mezelf er zo in.
eb een afspraak gemaakt bij de huisarts om me erop te laten onderzoeken.
Om zelf antwoord te geven op mijn eigen vraag.
1, qua vriendschappen maak ik erg makkelijk contact, ben erg sociaal en een vriendschap is, bij wijze van, zo gemaakt. Helaas lukt het me niet om ze normaal te onderhouden...
Op een gegeven moment ga ik tegen afspraken opkijken en zeg ik ze maar af, niet omdat ik niet wil of t niet leuk vind maar alsof het teveel is, ik me er niet toe kan zetten. Als het te dichtbij komt stoot ik het af.
Hierdoor laat ik het verslonsen...
Dat wil ik niet maar het lukt me gewoon niet...
2. Het huishouden is een ramp, doe echt mn best en heb het beneden altijd wel schoon en netjes maar boven hou ik maar niet op orde...
De was draai ik soms meerdere keren omdat ik het niet ophang waardoor er wen berg was komt.. ik krijg het maar niet voor elkaar.
3, qua werk/opleiding/cursus ben ik impulsief, ik kan heel enthiousiast zijn en ergens helemaal voor gaan , me er vol op storten, maar na een tijdje word het minder en minder tot ik er niks meer mee doe. Ik werk wel al jaren bij dezelfde werkgever maar ook dat gaat met erge ups en downs.
Als kind heb ik op weet ik hoeveel sporten gezeten want allea was leuk.
Ik vind het vreselijk moeilijk dit toe te geven en er zijn nog veel meer dingen waarin ik mij zo vreselijk in herken.. ik zou zo graag van andere meiden wat willen weten over hun add, hoe ermee om te gaan, wat wel en niet enz.. ik hoop ook echt dat hier iemand is die me er wat over kan vertellen vanuit eigen ervaring... Alvast bedankt
maandag 1 juli 2013 om 19:45
Valt mij juist op dat je zegt dat je allergrootste pech is dat je kinderen het ook hebben.. Klinkt best slacht - offerig toch? Is iedereen niet wel eens in slachtofferrol? Bedoel het niet als aanval. Ik weet dat je het zo kan lezen!! Maar hopelijk denk je er even over na. Oudste heeft het net zo min als jij! makkelijk met ADHD. In onze maatschappij is weinig ruimte voor anders gezinde.... Juist wat je ergert aan andere zegt zoveel over jou. Het duurde heel lang voor ik dit snapte en kon vertalen. Maar sinds ik hem door heb gaan veel dingen makkelijker. Misschien en ik zeg met nadruk misschien! zou jij zelf ook graag wat meer aandacht/ bevestiging willen voor jouw problemen? Durft je oudste die ruimte wel in te nemen en jij niet? Kinderen en pubers zijn zich minder bewust van sociaal wenselijk gedrag he. Ik kan er ieg slecht mee om gaan als mensen heel veel ruimte in nemen met hun moeilijkheden en dat komt bij mij voort uit een soort raar gevoel van je moet alleen lijden. Niet zo zwart wit als ik nu schrijf maar ik kan het even niet genuanceerder beschrijven. Je hoeft niet alles te herkennen. Je hebt ADHD, geslacht, opvoeding, karakter, tijdgeest etc etc.
maandag 1 juli 2013 om 23:29
Ik heb er een paar dagen over nagedacht of ik misschien een opruimhulp ga nemen die mij helpt mijn kasten op te ruimen en te ordenen. Ik was gisteren op een verjaardag waar we het over mijn ADD hadden. Ik had een heel leuk en open gesprek met de schoonzus van de vriendin waar ik was. Ik vertelde haar waar ik tegen aan liep. De rommel in mijn kasten en dat ik heel slecht ben in opruimen en deze vrouw bood mij aan om mij hier mee te helpen omdat ze goed in opruimen is. Is het heel raar als ik iemand bijvoorbeeld 1 keer in de 3 weken 3 uurtjes tegen betaling laat komen om mijn kasten op orde te houden? Wat vinden jullie daar van? Ik voel me wel een enorme kneus, want ik moet dat eigenlijk toch zelf kunnen oppakken, maar ik weet echt niet hoe ik moet beginnen. Ik ben wel heel schoon in huis maar opruimen lukt me gewoon niet.
dinsdag 2 juli 2013 om 00:00
Tja ahmose, ik heb een ex die zo heel fijn demonstratief dingen gaat opruimen,daar krijg ik echt de zenuwen van. Hij werkt in het buitenland en komt 1 dezer dagen over en verblijft dan in mijn huis. Laatste keer ging hij hoofdschuddend de tuin doen, ik ben hem nu mooi voor. Vorige week en vanmorgen is de tuinman geweest en de tuin ziet er nu pico bello uit. Als ex zich mocht gaan vervelen dan mag hij van mij de trapkast opruimen, dan moet ik dat geërgerde gezucht van hem helaas wel op de koop toenemen. Het kost me sowieso altijd heel veel energie als hij hier is. Ik geniet erg van de rust in de avonden als de kinderen op bed liggen en vind het ontzettend storend als hij hier dan ook is. Hij doet niks verkeerd, maar ik word heel geïrriteerd van zijn tv programma's en dat rusteloze gezap, en iedere keer zijn whatsapjes en telefoontjes die hij krijgt. Ik geloof dat ik gewoon niet geschikt ben om met iemand samen te leven. Nu wil hij ook nog met ons naar Egypte, dat zal nu wel niet doorgaan vanwege het negatieve reisadvies. Ik vind het zo'n gedoe om te vliegen en alles in koffers te pakken. Ik ga veel liever met de auto op vakantie of eigenlijk liever helemaal niet. Ik ben altijd op zoek naar van alles op vakantie. Dan weer dit kwijt van ene kind, dan kan ik weer dat niet vinden, ik ben altijd maar aan het zoeken en proberen alles ordelijk te houden. Ex is ook nog eens hartstikke ongeduldig en dan gaat het helemaal mis.
dinsdag 2 juli 2013 om 00:11
dinsdag 2 juli 2013 om 00:30
quote:Apatura schreef op 02 juli 2013 @ 00:11:
Netniet Doe mijn zo'n kennis!
Ik ben niet vooruit te branden en laat mn sporten verwateren, het huis verslonzen en werkkansen liggen.
Hoe komen jullie weer opgang na n vakantie. Het lukt me niet. Ik ben zo moe en alles aan mn lijf kraakt Sport verwateren doe ik ook, of liever gezegd, ik begin vol goede moed en kom dan ineens niet meer opdagen. Ik ben vooral geestelijk afgedraaid na een vakantie. Maar ik heb nu wel mijn manier gevonden om dat geestelijk afgedraaide zoveel mogelijk te beperken. Ik neem de avonden echt voor mezelf, ik moet niet nog van alles gaan ondernemen of hele gesprekken hebben. 's Avonds heb ik nodig om alles te overdenken, indrukken van omgeving en mensen te analyseren. Als ik dat niet doe ben ik de halve nacht aan het overdenken. Ik wil 's avonds gewoon liever alleen zijn, ik heb hartstikke veel tijd voor mezelf nodig. Misschien moet jij ook gewoon meer tijd voor jezelf nemen om tot rust te komen?
Netniet Doe mijn zo'n kennis!
Ik ben niet vooruit te branden en laat mn sporten verwateren, het huis verslonzen en werkkansen liggen.
Hoe komen jullie weer opgang na n vakantie. Het lukt me niet. Ik ben zo moe en alles aan mn lijf kraakt Sport verwateren doe ik ook, of liever gezegd, ik begin vol goede moed en kom dan ineens niet meer opdagen. Ik ben vooral geestelijk afgedraaid na een vakantie. Maar ik heb nu wel mijn manier gevonden om dat geestelijk afgedraaide zoveel mogelijk te beperken. Ik neem de avonden echt voor mezelf, ik moet niet nog van alles gaan ondernemen of hele gesprekken hebben. 's Avonds heb ik nodig om alles te overdenken, indrukken van omgeving en mensen te analyseren. Als ik dat niet doe ben ik de halve nacht aan het overdenken. Ik wil 's avonds gewoon liever alleen zijn, ik heb hartstikke veel tijd voor mezelf nodig. Misschien moet jij ook gewoon meer tijd voor jezelf nemen om tot rust te komen?
dinsdag 2 juli 2013 om 07:41
Ja misschien meer 'mij-tijd'. Volgende vakantie aan denken.
Vandaag maar tegelijk met mn man opgestaan. Hij niet erg vroeg voor zijn doen. Tis vaker 5 dan 7 uur.
Dan kan ik me tenminste niet verslapen voor sporten straks.
Ik heb nu wel n stok achter de deur om te starten. Vanmiddag wil ik weer naar de tour kijken.
Vandaag maar tegelijk met mn man opgestaan. Hij niet erg vroeg voor zijn doen. Tis vaker 5 dan 7 uur.
Dan kan ik me tenminste niet verslapen voor sporten straks.
Ik heb nu wel n stok achter de deur om te starten. Vanmiddag wil ik weer naar de tour kijken.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 2 juli 2013 om 16:20
Zou die kennis gewoon inhuren hoor! Ieder zijn kwaliteiten toch (0;
Veel behoefte aan alleen zijn heb ik ook. Helaas heb ik het amper. Ik vind tv vaak storend. Man zet hem liefst hele dag aan... Ik vind veel geluiden naar. Helikopters en gepiep van mobiels ook heel storend! Raak daar vermoeid van en overprikkelt.
Veel behoefte aan alleen zijn heb ik ook. Helaas heb ik het amper. Ik vind tv vaak storend. Man zet hem liefst hele dag aan... Ik vind veel geluiden naar. Helikopters en gepiep van mobiels ook heel storend! Raak daar vermoeid van en overprikkelt.