Gezondheid alle pijlers

Niet zwanger, maar wel een zwangerschapsmasker.

02-07-2013 12:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen jaren kreeg ik in de zomer steeds meer sproeten. Op zich schattig. Daar zat ik niet zo mee. Nu heb ik echter mijn hele gezicht onder de pigmentvlekken. Vooral de huid rondom mijn ogen is één en al pigmentvlek. Ik draag een zonnehoed, gebuik factor 50 en probeer met mijn gezicht uit de zon te blijven.

De huisarts geeft aan dat het in de vruchtbare jaren van vrouwen een veel voorkomend iets is. Ik maak me ook geen zorgen, maar vind het vooral best lelijk. Heeft iemand ervaring met producten die pigmentvlekken verminderen of tegen gaan. Al zijn de vlekken maar net wat minder donker dan ben ik al blij. Iemand tips?
Ik heb bij de schoonheidssalon een gezichtsbehandeling gehad die de vlekken lichter maken. Nu 1x geweest, over paar weekjes nog een keer. Moet 3-5 keer herhaald worden voor goed resultaat zegt men.

Daarnaast gebruik ik dagelijks Pigment Creme van Biodermal.

En volgens mij werkt het wel. De vlekken vallen minder op, zijn lichter geworden.

Wel smeer ik me dagelijks in met zonnebrand factor 50 ook.
Bedankt Saraatje voor je reactie. Wat fijn dat je vlekken minder opvallen. Ben wel heel benieuwd hoe dat precies werkt. Gebruiken ze een creme of iets dergelijks?

Ik neem aan dat het resultaat na 3 tot 5 behandelingen niet permanent is. Het "bleekt" de huidige vlekken, maar het zorgt er niet voor dat de vlekken niet meer terug komen toch?
Ze gebruiken een creme en een peeling. Meerdere verschillende dingen achter elkaar, maar zonder apparaten zoals laser of ipl of zo (daar ben ik erg huiverig voor, dus zal ik niet zo snel doen).

En nee, de plekken waar de huid donkerder is, kunnen niet weggehaald worden, ze worden alleen soort van gebleekt.

Is denk ik daarna kwestie van goed blijven insmeren en vooral niet te veel in de zon zitten.... En dan blijven de vlekken met een beetje geluk weg.
Gebruik je de pil? Ik heb het bij 1 van m'n pillen gehad, bij andere niet. Het is er wel 1 die nauwelijks voorgeschreven wordt, maar het zou kunnen zijn dat je hetzelfde op de jouwe reageert?

Bedenk me overigens net dat ik na m'n bevalling dus weer met diezelfde pil begonnen ben, ff opletten dus..
Misschien voor mij ook een goede optie.

Mijn schoonzusje heeft laserbehandelingen gehad. Het resultaat was prachtig. De volgende zomer waren alle pigmentvlekken echter gewoon weer terug. Uit de zon blijven is is toch echt de beste optie, al is het onmogelijk de UV stralen volledig te vermijden.

Bedankt voor de tips!
Hoi Stoeltie. Ja ik gebruik inderdaad de pil. (Marvelon).

Zal dat echt van invloed zijn vraag ik me af. Alhoewel, toen ik een spiraaltje had, waren de vlekken lang niet zo nadrukkelijk aanwezig.
Ja, ik denk dat het bij mij ook door de pil komt. Paar maanden geleden overgegaan op een andere, en sindsdien is het erger geworden.

Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die door het laseren juist stukken witte huid er voor terug hadden gekregen.

De pigmentvlekken waren 'verbrand', afgevallen en er onder zat pigmentloze huid. Met het gevolg dat ze nu geen donkere vlekken hadden, maar juist witte vlekken, die ook niet/nooit meer bruin of getint zouden kunnen worden zoals de rest van het gezicht wat niet behandeld was.

En tja, dan heb ik liever de vlekken die ik nu heb.

Nu trouwens 3-4 weken geleden gestopt met de pil, ben benieuwd wat voor effect dat heeft.
Welke pil slik jij dan Stoeltie?
Ik heb de microgynon trouwens.
quote:Nu trouwens 3-4 weken geleden gestopt met de pil, ben benieuwd wat voor effect dat heeft.Daar ben ik ook benieuwd naar!
Het fenomeen heet fotosensibilisatie en kan agv de pil komen , die met oestrogenen dan.
Je bent zelf een theepot
Herkenbaat hier bijna elk jaar en soort snor, verschrikkelijk. Pilgebruikt is hier de oorzaak van ik gebruik ook mycroginon. Nu gestopt dus hoop dat het minder wordt maarzoek even in het forum er zijn hier meerdere topics over. Heb ze allemaal gelezen maar nooit echt en oplossing gevonden helaas.
quote:hier bijna elk jaar en soort snor.

De snor! Daar begon het bij mij allemaal mee. Die is nu nagenoeg niet aanwezig. Ben nu een beetje een omgekeerde panda. Witte ogen, rest donker...zucht.

Vandaag pas geregistreerd. Goede tip om het archief hier eens op na te lezen. Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven